Bestanden van 4 Gb worden weergegeven als 260 Mb via FTP *

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik heb hier een serverpc staan die voor mij netjes vanalles download. Nu pak ik daar de rar files die ik binnenkrijg ook op uit en heb dan wel eens images van 4.3 gb er op staan.

Als ik de serverpc via ftp benader dan zegt m'n FTP client dat het bestand maar 260 mb groot is. Als ik via IE inlog, geeft ie ook 260mb aan en hetzelfde geld voor de transfer mogelijkheid via VNC.

Ik heb hetzelfde probleem ook al meegemaakt met bestanden van 2gb+ alleen is een ander 2.1gb bestand wel prima overgezet.

Hoe kan dit? Ik wil niet via netwerkbeheer de files kopieren maar het liefst via m'n ftp client.

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:32
Wat voor ftp software heb je dan draaien op je server? Misschien is het wel een bug van dat programma? :)

• Ed.
Ik heb het dus ook via een remote admin programma (ultravnc) en niet alleen via m'n ftp server (G6 FTP)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Welk OS draai je op de server, en wat draai je op de client?

In FTP zijn bestanden te klein > Bestanden van 4 Gb worden weergegeven als 260 Mb via FTP *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08 14:53

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Via internet worden ze ook verkeerd weergegeven? het lijkt me echt een bugje in de software.. heb je de nieuwste versie?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21
Is dat bestand 4,3gb of 4260mb ?

4gb is namelijk precies de max van een unsigned 32bit integer, en veel (relatief) oude programma's maken daar gebruik van, in plaats van de eerst volgende grootte, 64bits.

Aangezien je het n erg veel programmas hebt gok ik overigens dat het in je besturingssyteem zit.

Welk OS en welk filesystem hebben we het hier over?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Ed.
Het gaat om windows 2000 met een NTFS gepartioneerde schijf. De FTP client is G6 FTP server en het programma waarmee ik de pc remote beheer is UltraVNC. De FTP client is Bulletproof FTP.

Ik pomp ze anders wel over via de netwerkomgeving van w2k zelf. Maar via FTP is het vaak makkelijker resumen en zien hoe lang het nog duurt.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:25
Heeft Serv-U icm met WinXP ook last van. Oplossing? Je DVD images (Ik neem aan dat we het daar over hebben ;) ) rarren in bestanden van 100MB :)

• Ed.
Klopt, het gaat over dvd images. Nu heb ik al een stuk of 94 rars van 50 mb op de server staan, alleen is het fijner om op de server de images uit te laten pakken omdat ik anders dit op mijn workstation moet doen waardoor ie enorm vertraagd wordt.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

En als je de bestanden transferd, dan blijven ze ook 260 mb of gaat hij gewoon door totdat hij het volledige bestand heeft gedownload (dus de volle 4.3 GB)?

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Ed.
Hij wordt dan getransferred tot 260mb, das het probleem nou juist :)

Verwijderd

Saegos schreef op 13 juli 2004 @ 12:20:
Hij wordt dan getransferred tot 260mb, das het probleem nou juist :)
Probeer eens een andere client.. LeechFTP heeft hier ook last van (of soms ziet ie zelfs helemaal geen files terwijl ze er toch echt staan.. FlashFXP gaat er daarentegen weer perfect mee om.. Probeer die eens zou ik zeggen..
Pagina: 1