Toon posts:

[Netwerk] Bestanden delen lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik begin met een situatieschets:

2 pc's met beide Win XP pro en Zonealarm, hangen aan een Netopia ADSL wireless modem router (met switch ingebouwd). Internetten gaat fantastisch.
Maar bestanden delen lukt niet

Wat heb ik al geprobeerd:
Ik deel een map op de ene computer, die zou boven bij mijn netwerklocaties moeten staan => niet het geval
Ik klik op "Zoeken naar computers in werkgroepen", dan krijg ik de 2 computers, als ik op degene klik waar ik dus niet op zit, krijg ik een melding dat ik niet de machtigingen zou hebben...

Een dag googelen leverde me niets op, jullie zijn mijn laatste hoop...

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Als je op Coumpter A inlogt als Jan met wachtwoord a, dan moet deze account ook op Computer B bestaan.

Verder kan je proberen met \\computernaam\share verbinding kunnen te maken, of desnoods een ftp'tje op te zetten.

[ Voor 37% gewijzigd door Leon T op 10-07-2004 21:02 ]

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:30
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 21:00:

2 pc's met beide Win XP pro en Zonealarm, hangen aan een Netopia ADSL wireless modem router (met switch ingebouwd). Internetten gaat fantastisch.

Ik deel een map op de ene computer, die zou boven bij mijn netwerklocaties moeten staan => niet het geval
Ik klik op "Zoeken naar computers in werkgroepen", dan krijg ik de 2 computers, als ik op degene klik waar ik dus niet op zit, krijg ik een melding dat ik niet de machtigingen zou hebben...

even DE standaard vraag: hoe zit het met je firewall 8)7
check het voor de zekerheid maar k denk niet dat het daaraan ligt (omdat de pcs elkaar zien)
hoe heb je de rechten nu ingesteld?

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09-2025
Welke protocollen heb je geïnstalleerd?
En heb je bij je netwerksettings bestands- en printerdeling geactiveerd?

Verwijderd

Topicstarter
even een stukkie info over mezelf: ik ken veel van hardware, maar van netwerken ken ik NIETS

de helft is voor mij Chinees :(

• Intrique
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 21:00:

Het ligt aan zonealarm. Je kan beter een ander firewall gebruiken. Ik gebruik sygate personal firewall. En bestanden delen werkt perfect door bij opties bestanden delen aan te zetten. Dat kan je niet bij zonealarm.

Verwijderd

Topicstarter
sygate heb ik geprobeerd, ik vind em niet lekker werken, kan Norton Internet Sec. ook ?

• Intrique
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 21:10:
sygate heb ik geprobeerd, ik vind em niet lekker werken, kan Norton Internet Sec. ook ?
Hoe bedoel je het werkt niet lekker. Ik vind dat sygate beter werkt dan zonealarm. Bijv het start sneller op en het neemt minder geheugen in.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:30
Intrique schreef op 10 juli 2004 @ 21:11:
[...]

Hoe bedoel je het werkt niet lekker. Ik vind dat sygate beter werkt dan zonealarm. Bijv het start sneller op en het neemt minder geheugen in.
ieder zn eigen keus :Y)
met norton internet security kan het ook.
je moet dan bij firewall het ip van de andere pc in de trusted zone zetten

Verwijderd

Intrique schreef op 10 juli 2004 @ 21:08:
[...]

Het ligt aan zonealarm. Je kan beter een ander firewall gebruiken. Ik gebruik sygate personal firewall. En bestanden delen werkt perfect door bij opties bestanden delen aan te zetten. Dat kan je niet bij zonealarm.
Ik gebruik zelf zonealarm en bestanden delen gaat prima.

Verwijderd

Topicstarter
tligt idd aan zonealarm :D

thanks gasten !!

• Makusu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-03 14:28
te laat:$

[ Voor 97% gewijzigd door Makusu op 10-07-2004 21:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt dus nu om die bestanden bij Mijn Netwerklocaties te krijgen, maar het zijn behoorlijk grote bestanden, blijkt dat tijdens het verplaatsen van die bestanden mijn verbinding iedere 5 minuten uitvalt ( wat niet gebeurt tijdens internetten)

Kent iemand een prog om bestanden via netwerk te transporteren met een resume functie?

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Search naar 'GetRight' (of gelijksoortige)?

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 12:18:
Het lukt dus nu om die bestanden bij Mijn Netwerklocaties te krijgen, maar het zijn behoorlijk grote bestanden, blijkt dat tijdens het verplaatsen van die bestanden mijn verbinding iedere 5 minuten uitvalt ( wat niet gebeurt tijdens internetten)

Kent iemand een prog om bestanden via netwerk te transporteren met een resume functie?
Dit zou volgens mij niet mogen. Hoe is de verbinding tussen de pc's in het netwerk?

Vaak is het probleem nl. een crosslink kabel die niet lekker werkt of een goedkope router.

Verwijderd

Topicstarter
het is een wireless verbinding, router was fcking duur :(
Pagina: 1