[Far Cry] online spelen schokt vaak

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
mijn probleem: bij het online spelen van Far Cry begint het soms/vaak te schokken. Soms heviger dan de andere keer.
Het voelt alsof je een ping van 400 hebt of een FPS van 15 (oftewel een combinatie van beide)

dit ligt niet aan mijn videoinstellingen: ik krijg deze schokken zelfs wanneer ik 70+ FPS haal. Gemiddeld zit ik op +- 50 FPS. Dit lijkt mij heel redelijk.
Ook ligt het niet aan mijn ping: ik heb het gehad bij servers met een ping rond de 47, zopas had ik het (weer) bij een server, mijn ping was toen 78. Klinkt speelbaar imho.
Ik ben wel een paar keer de error "no packet flow" tegengekomen, waarbij punkbuster mij uit de game gooide.

Dit klinkt dus als een netwerkprobleem, ware het niet dat ik al andere bekabeling geprobeerd heb, en andere programma's (p2p etc) werken perfect.
Als "router" gebruik ik een Athlon XP 2500+@2.0GHz, deze draait alleen een koetje en verzorgt de routerfuncties. Ook wanneer ik het koetje uitzet heb ik deze problemen nog.

Heeft iemand een idee voor een test om het probleem beter te lokaliseren of een mogelijke oplossing voor mijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
- AGP/Inf Driver van je mobo geinstalleerd?
- Al andere drivers geprobeerd?
- Op welke resolutie draai je?
- Welke opties heb je allemaal aangezet?

Overigens is het idd zo dat het spel niet hoort te schokken. Als de specs niet hoog genoeg zijn gaat het spel "langzamer" lopen, maar schokt niet echt. Maar goed bij mij loopt het ook niet 100% soepel, terwijl ik dikwijls de 100fps haal. (P4 3.2/FX5900/1024mb dc ) Vooral in MP is het minder soepel.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Domus schreef op 11 juli 2004 @ 14:32:
- AGP/Inf Driver van je mobo geinstalleerd? ja, maar ik zal t dadelijk nog een keer doen voor de zekerheid
- Al andere drivers geprobeerd? ja, 4.3, 4.4, 4.5, 4.6, 4.7beta...
- Op welke resolutie draai je? 1024x768 en AA en AF uit
- Welke opties heb je allemaal aangezet? atm alles op low en water op high d8 ik

Overigens is het idd zo dat het spel niet hoort te schokken. Als de specs niet hoog genoeg zijn gaat het spel "langzamer" lopen, maar schokt niet echt. Maar goed bij mij loopt het ook niet 100% soepel, terwijl ik dikwijls de 100fps haal. (P4 3.2/FX5900/1024mb dc ) Vooral in MP is het minder soepel.
ja dat edoel ik ook zo'n beetje, maar dan in zeer sterke mate. Terwijl ik dan wel vrij hoge FPS en een lage ping heb, dus alles zou goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
nog een subtiel kickje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem :'(

*schopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
nog maar een schopje:
toen een vriend bij mij was bleef dat ook hij het probleem had, en dan precies op dezelfde momenten dat ik dat ook had. Dat was ddan wanneer we op dezelfde server zaten. Zaten we allebei op een andere server trad het amper op.
Soms duurde het even voordat het optrad, maar het ging geleidelijk (dus steeds minder FPS). Laten we zeggen 1/2 - 3 minuten nadat we de server gejoined hadden.

de FPS daalt ook fysiek, maar het ligt niet aan de videokaarten/cpu aangezien we het allebei op exact hetzelfde moment hadden.

[ Voor 14% gewijzigd door bigfoot1942 op 29-07-2004 17:45 ]

Pagina: 1