Toon posts:

NFSU - 9700 vlakken.. srry

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik heb gezocht op GoT en met Google maar kon nergens informatie vinden of verhalen van mensen met hetzelfde probleem.
Ik heb alleen de standaardinstellingen van opengl en 3d van ati catalyst gewijzigd (beeldscherminstellingen->geavanceerd->3d). Deze heb ik ook weer teruggezet zoals ze vantevoren stonden (gebalanceerd) maar de vlakken gingen niet weg. Ik heb een Dell Dimension 8250 2,4 Ghz, 512 rimm, met een radeon 9700 128 mb (zat er standaard in) op een 15" Dell 1504FP (flatpanel, DVI) op 1024x768. Ik draai Windows XP Home Edition.
Dit is een sreenshot van NFSU met de vlakken:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/corisama/nfsu.jpg

Verwijderd

Indien je de system restore service hebt draaien, kun je in het help-menu van windows XP een system restore doen naar een eerder punt.

Je instellingen etc. worden dan hersteld.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 19:14

HeepH

Dope Rapper

dit soort verschijnselen zijn vaak het resultaat als je videokaart veel te heet word, door overclocken, of slechte koeling

aangezien dat je zei dat hij het vroeger goed deed zal je kastkoeling wel voldoende zijn, maar miss moet je eens kijken of de ventilator van je videokaart nog draait ? als dit niet het geval is word je videokaart namelijk veel te heet ;) en dit leid tot dit soort beelden

[ Voor 5% gewijzigd door HeepH op 10-07-2004 20:40 . Reden: tikvout ]

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb system restore niet aanstaan en mn videokaart is niet overgeklokt o.i.d. heb dit nog nooit gezien, ook niet bij 3dmark/sisoft waarbij je videokaart toch ook wel moet presteren(en dus warm word enzo)

Verwijderd

je videokaart is gewoon te heet
oplossing 1 : zet er een betere voeding op
oplossing 2 : klok hem lager d.m.v. radclocker

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
Een betere voeding erop? :? :P

Zet je kast eens open en laat er een tafelventlator inblazen. Als je er dan geen last meer van hebt is het een warmte probleem.

tvw

Verwijderd

Duidelijk warmteproblemen... Koop een nieuwe koeler (Zalmann oid) of laat de kast open en zet er een ventilator naast en kijk of het helpt :). Soort van Workaround zeg maar :+

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Jep had ik ook met mijn 9200 kaartje, gelijk maar 9800 genomen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Done what you said :*)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/corisama/AAAA0003.JPG
Bijna alle strepen zijn weg, maar niet allemaal |:( en kaart is ijskoud :*)

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-08 23:47

Nik

Draait de fan nog wel dan (had iemand al gezegd, maar jij had er geen antwoord op gegeven).

Ik zou dus gewoon even je fan/heatsink bekijken, en anders koop je een nieuwe. :) Voor een paar euro kun je weer lekker gamen :)

Verwijderd

Topicstarter
srry, fan in heatsink draait gewoon nog

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Haal die kaart er eens uit en probeer hem in een andere pc, kijk of de strepen blijven en als dat zo is dan is je kaart imho dood. Kwestie van even in/uit bouwen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• iets
  • Laatst online: 11-08 09:16
Hmm wel vaag dat het minder wordt...

Misschien maakt de koeler niet goed contact oid.? Alhoewel dat ook weer vaag is omdat je dan eerder lockups zou verwachten.

Maar het ligt iig aan je kaart. Breng hem terug naar de winkel zou ik zeggen, je hebt recht op garantie :).

PS handige kast *D

tvw

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 20:51:
je videokaart is gewoon te heet
oplossing 1 : zet er een betere voeding op
Zou ik voorzichtig mee zijn, is ja een Dell })

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zoiets heb ik ook gehad met mijn 9800pro, viel nog onder garantie (had het ding net 3 dagen ;). OpenGL gedeelte bleek stuk...schijnen die kaarten redelijk gevoelig in te zijn. Nieuwe kaart lostte het bij mij op. Test maar eens met 3dmark...eerst normale gedeelte, zul je zien dat er niks aan de hand is. Dan OpenGL..en dan begint de ellende

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m even in mijn andere pc (Dell Dimension XPS T 600mhz 384mb pc100 :-)) geprobeerd en hij werkt gewoon zoals het hoort. Dus ik kaartje terug gestopt in deze computer en hij draait NFSU opeens met de opties opengl en 3d op max (beeldscherminstellingen->geavanceerd->3d), vloeiend en perfect zonder vlakken o.i.d. zeer vreemd :-S

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:37

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 22:14:
Ik heb m even in mijn andere pc (Dell Dimension XPS T 600mhz 384mb pc100 :-)) geprobeerd en hij werkt gewoon zoals het hoort. Dus ik kaartje terug gestopt in deze computer en hij draait NFSU opeens met de opties opengl en 3d op max (beeldscherminstellingen->geavanceerd->3d), vloeiend en perfect zonder vlakken o.i.d. zeer vreemd :-S
Waarschijnlijk stak de kaart niet goed in het mobo ofzo, in iedergeval, hij werkt... en dat is het voornaamste...

De Nederbelg !

• oeLangOetan
  • Laatst online: 13-02 15:22
The_Eagle schreef op 10 juli 2004 @ 21:47:
Zoiets heb ik ook gehad met mijn 9800pro, viel nog onder garantie (had het ding net 3 dagen ;). OpenGL gedeelte bleek stuk...schijnen die kaarten redelijk gevoelig in te zijn. Nieuwe kaart lostte het bij mij op. Test maar eens met 3dmark...eerst normale gedeelte, zul je zien dat er niks aan de hand is. Dan OpenGL..en dan begint de ellende
Als het ogl deel stuk is is het eerder de driver, er zit geen "ogl deel" op de chip hoor
Pagina: 1