Toon posts:

beperking in Acrobat (writer)?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gents,

Wil graag een word-file omzetten naar pdf; ik heb acrobat writer en normaal gesproken werkt dit perfect.

Bestand dat ik wil omzetten bevat 90 pagina's en om de een of andere reden lukt het niet om het bestand om te zetten. 10 pagina's lukt wel, maar 90 niet.

Komt dit door de software of door de beperkingen van mijn computer (Athlon 1500+ met 512 Mb intern)?

• FvH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-04 15:06

FvH

Aan het typen...

Heb hetzelfde probleem gehad. Probleem was weg nadat ik een belachelijke grote pagefile had aangemaakt. 4GB. Ik moest iets meer dan 60 pagina's printen met nogal wat visio diagrammen etc. Mem.usage van acrobat liep op naar zo'n 3GB voordat hij bij pagina 60+ een pdf van 5MB gebakken had.

B.t.w. vaak worden visio diagrammen vernaggeld bij het printen naar pdf. Iemand idee hoe dat komt? Dan staat de tekst in ene keer overal en nergens op de pagina in foutieve font size etc.

What are clouds made of? Linux servers mostly!

Verwijderd

Topicstarter
Het komt dus door hardware beperkingen?hm
wat ik zou kunnen doen is het bestand opknippen in delen die mijn computer wel aankan en deze later weer samenvoegen. Leuke bezigheidstherapie...

Probleem dat jij beschrijft kun je voorkomen door het visio-object te copiëren naar word als "picture" (uiteraard pas doen als je flowchart definitief is).

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

200 blz werkte hier op mijn athlon800 (met 640MB intern) prima. Ook mijn P4 2.4GHz met 256MB doet dat OK. Welke Acrobat en heb je alle patches geinstalleerd? Probeer ook eens een alternatieve manier, bijv. niet via de macro maar via print to pdf.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Heb acrobat 6.0 met alle updates.
ga wel ff kijken of het met een ander programma wel werkt.

Verwijderd

Topicstarter
heb op download.com een aantal handige tools gevonden waarmee het omzetten naar pdf prima gaat!

thanks anyway.

case closed

• FvH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-04 15:06

FvH

Aan het typen...

Welk tooltje?? Misschien ff leuk om te checken :)

What are clouds made of? Linux servers mostly!

Verwijderd

http://www.topdf.de/
Wordtopdf werkt perfekt, net effe een testje van 169 paginas in kleur.
Kies bij de installatie van adobepostscript printer voor de kleurenprinter ppd file die je hebben wilt. De ppd's staan bij Adobe op de site.
Ghostscript is ook nodig.
Wordtopdf is eenvoudig te installeren. Kies voor een andere taal als je dat wilt...
Je hebt de pro versie echt niet nodig... je kunt gewoon eerst alles naar ps printen en dan mwt wordtopdf omzetten naar pdf.... ;)

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
FvH schreef op 10 juli 2004 @ 21:50:
Welk tooltje?? Misschien ff leuk om te checken :)
Aangezien erom gevraagd wordt: PDFCreator. Je kan er direct vanuit iedere Windows-applicatie pdf-bestanden mee printen aangezien het ding gewoon als printer geïnstalleerd wordt. Erg veel opties kun je niet aangeven, maar als je gewoon een pdf'je wil maken voldoet het prima. En het is vrije software, dus niet moeilijk doen met betalen enzo :P .

Verwijderd

Harm schreef op 11 juli 2004 @ 20:34:
[...]

Aangezien erom gevraagd wordt: PDFCreator. Je kan er direct vanuit iedere Windows-applicatie pdf-bestanden mee printen aangezien het ding gewoon als printer geïnstalleerd wordt. Erg veel opties kun je niet aangeven, maar als je gewoon een pdf'je wil maken voldoet het prima. En het is vrije software, dus niet moeilijk doen met betalen enzo :P .
Beide tools kunnen een ps in een pdf omzetten. Voorkeur wat je wilt....
De vrije versie van Wordtopdf is al genoeg. Beiden hebbn ook ghosscript nodig (zit bij PDFCreator bij de installatie, bij Wordtopdf effe apart installeren.

Verwijderd

PDF995 is ook een handig tooltje voor het omzetten naar PDF. Tevens freeware : www.pdf995.com

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 08:22:
PDF995 is ook een handig tooltje voor het omzetten naar PDF. Tevens freeware : www.pdf995.com
klopt.... maar
The free versions display a sponsor page in your web browser each time you run the software. If you would prefer not to see sponsor pages, you may upgrade by obtaining individual keys for each product at any time for $9.95 each
ik heb hem jaren geleden wel gebruikt maar das vrij irri.... :( (telkens die webpagina voor de neus).
PDFCreator & Wordtopdf bieden beiden de basic opties om vanuit vrijwel alle programma's naar ps/pdf te printen/om te zetten.
Pagina: 1