Toon posts:

Sound wel HEEL ERG onboard???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu zo'n MSI K7T PRO2 met sound on board, omdat de philips kaartjes nog niet verkrijgbaar zijn in NL leek me dit wel genoeg... De geluidskwaliteit valt me niet eens heel erg tegen.

Wel een ding: dat geluid is goed, totdat ik seti@home aanzet, dan treden er in eens rare vervormingen op!

Trouwens, ik heb nog even gechecked, het begint te storen zodra er dingen bewegen op mijn scherm! Als ik bijvoorbeeld de Winamp visualisatie aan zet hoor ik het ook. (wel minder als met Seti).

Iemand een idee wat dit is, en wat ik er aan kan doen?

Happy Holy Days!

Verwijderd

videokaart?, power?, processor?

Verwijderd

Owh ik zie het al :P
misschien te wijnig power?, je hebt nogal energygraage dinetjes, en als er veel beweegt vraagt je pc ook veel stroom....(ook als je seti draait want hij draait dan gestressed, ik dnek dat het aan je voeding ligt

Verwijderd

Normaal zou ik aanraden je videokaart en geluidskaart zo ver mogelijk uit elkaar te zetten, maar ja nu gaat dat niet. Kijk eens of je videokaart en geluidskaart niet dezelfde IRQ hebben, of installeer van alles de nieuwste drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik denk dat het inderdaad de voeding is. De drivers zijn namelijk allemaal in orde, en het is gekomen na het nieuwe mobo...

Toch maar een 300Watt voeding |:(

Verwijderd

Whaha, ben je nou zo dom, of lijkt het zo?
Ik kan je verzekeren dat zelfs een voeding van 100000000000000000000000000W geen invloed heeft.
Dit is denk ik gewoon een BIOS probleem, bij mn Epox 7KXA ook gehad, dat ie met een andere soundkaart erin gaat distorten als je een webpage hebt met animaties erin etc..

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 10:26

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

geen seti draaien maar }:O

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Meneer de Oppertweaker.....werkten wij niet bij Funprice??????

Ook nog maar ff wat nuttige info toevoegen.....Ik denk dat het wel eens aan de voeding zou kunnen liggen.....BIOS lijkt me niet.....al zou het kunnen.....

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij moet oppertweaker zich ff afreageren, er kreeg gister namelijk iemand verschikkelijk op z'n donder bij Funprice >:)
(kun je je het zinnetje "volijk kerstfeest meneer" nog herrineren? :) )

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:22
Ik denk ook dat het niet aan de voeding ligt. Ik had een 230W voeding en daarop zat: Asus A7V + Duron 650@900, SB 128. GeForce 2 MX, cd-rom speler en cdrom brander, 30gig maxtor HD en een netwerkkaart. En het draaide allemaal perfect. Nu heb ik toch maar een 300W gekocht omdat ik er misschien strax fannen in wil zetten enzo. Maar ik zeg dus dat het niet aan z'n voeding ligt.

Verwijderd

ik had dat ook met m'n sblive, maar toen ik m'n 4mb S3virge pci :( eruit gooide en er een tnt2 m64 32mb agp :9~ erin deed was 't over B-)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 december 2000 07:25 schreef benchMarc het volgende:
Ik denk ook dat het niet aan de voeding ligt. Ik had een 230W voeding en daarop zat: Asus A7V + Duron 650@900, SB 128. GeForce 2 MX, cd-rom speler en cdrom brander, 30gig maxtor HD en een netwerkkaart. En het draaide allemaal perfect. Nu heb ik toch maar een 300W gekocht omdat ik er misschien strax fannen in wil zetten enzo. Maar ik zeg dus dat het niet aan z'n voeding ligt.
Maar het zou toch wel kunnen, ik heb namelijk 1 PCI fan, 1 system fan (excl. die van de voeding), 1 P1 koeler en 1 SS7 koeler... Misschien trekt dat toch teveel?
Ik zal eens een fan er uit halen, scheelt toch niet zoveel qua temp.

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor!
Ik trek de system fan er uit en het werkt perfect! :)

Kan dat wel, dat een fan (SUNON, 1,6Watt)zo'n verschil maakt :?

Of is de fan stuk en trekt 'ie teveel stroom? :(

Verwijderd

Ik zou toch eens voor de BIOS upgrade gaan, ik had hetzelfde probleem met m'n EPOX en een SB-Live. Net de BIOS geupgrade en ... PERFECT :)

Verwijderd

Slechte fan of slechte voeding dan.

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

hmm, ik heb nog nooit gehoord dat het aan de voeding kan liggen..

lijkt me ook stug. ik heb hier hetzelfde prob. met een comp die een 230watt voeding heeft, en die maar 55watt trekt..

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
Op zondag 24 december 2000 23:57 schreef oppertweaker het volgende:
Ik kan je verzekeren dat zelfs een voeding van 100000000000000000000000000W geen invloed heeft.
Dit is denk ik gewoon een BIOS probleem, bij mn Epox 7KXA ook gehad, dat ie met een andere soundkaart erin gaat distorten als je een webpage hebt met animaties erin etc..
en jij noemt jezelf oppertweaker? Je weet dat je voor een duron/t-bird een 300 Watt voeding nodig heb |:(

Verwijderd

Op maandag 25 december 2000 14:06 schreef Mecallie het volgende:

[..]
Maar het zou toch wel kunnen, ik heb namelijk 1 PCI fan, 1 system fan (excl. die van de voeding), 1 P1 koeler en 1 SS7 koeler... Misschien trekt dat toch teveel?
Ik zal eens een fan er uit halen, scheelt toch niet zoveel qua temp.
Gefeliciteerd met het 1.000.000e bericht
Pagina: 1