Toon posts:

Dynnamische selectbox als Access

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een selectbox te maken net zoals in Micrososft Access.?
Ik zit nu met een selectbox (drop-down list), waarin een groot aantal ( >1000 ) waardes zitten.

Ik wil dus dat als ik de letter "A" intyp dat alleen de waardes die met de letter "A" beginnen worden getoond in de selectbox, net zoals dat mogelijk is met Microsoft Access.

Ik zou echt niet weten hoe ik dit zou moeten aanpakken. Heeft iemand wellicht een idee om mij op weg te helpen? Het 1x inlezen van alle waardes is geen probleem.

BTW Gegevens komen uit MySQL en het gaat hier over PHP.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 18:17 . Reden: Aangezien ik de topic titel niet kon aanpassen met [PHP] heb ik het maar even ik de body geplaatst. ]

Verwijderd

Heb zoiets inderdaad een keer gezien in PHP (helaas nog nooit in ASP :() en wel op deze website: http://www.interakt.ro

Je moet eventjes zoeken naar het juiste 'product' want je moet hun oplossing wel kopen!

Succes ermee!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:27

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Om te beginnen: vergeet PHP en MySQL. MySQL is de database en deze heeft niets te maken met de presentatie. PHP genereert vervolgens de HTML (kort door de bocht), maar heeft niets met de presentatie zelf te maken. :)

Blijft over dat je een HTML / Javascript / DHTML probleem hebt. In deze hoek moet je het zoeken. Dit soort topics horen thuis in Webdesign & Graphics. Echter, als ik deze verplaats, met deze inhoudt, zal je daar weinig respons op krijgen, omdat je vanuit een heel andere invalshoek nu werkt. (een serverside taal heeft er immers niets mee te maken, tenzij je met postbacks wilt gaan werken. Echter, qua performance is dit niet aan te raden en deze methodiek is zelf wel na te gaan.

Deze gaat dicht; zie ook P&W FAQ - De "quickstart" voor de eisen aan een topic die we stellen. :)

[ Voor 25% gewijzigd door gorgi_19 op 10-07-2004 20:16 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.