Allereerst sorry als dit topic niet in het juiste forum is geplaatst. Ik zat te twijfelen tussen I&T en W&G, maar waar ie nou echt hoort weet ik niet precies
Dus mocht het verkeerd zijn, verplaats hem dan gewoon 
Anyway:
Ik heb een vraag met betrekking tot 'legal issues' met je website.
Ik ben de eigenaar van een relatief kleine, maar fanatieke (internatationale) community en ik vraag me af in hoeverre ik moet voldoen aan de Amerikaanse/internationale wetten. Voornamelijk de Amerikaanse COPPA (Children's Online Privacy Protection Act of 1998), de Anticybersquatting Consumer Protection Act en de Digital Millennium Copyright Act. De server waarop mijn site staat , staat in de VS, maar ik ben een NL burger
Even wat toelichting:
Daarnaast vraag ik me natuurlijk af in hoeverre ik moet voldoen aan Nederlandse/EU wetten met betrekking tot copyright/privacy protection etc. Heeft iemand een overzicht hiervan? Ik vond het nogal moeilijk om relevante documenten en/of guidelines the vinden.
Bij voorbaat dank
Anyway:
Ik heb een vraag met betrekking tot 'legal issues' met je website.
Ik ben de eigenaar van een relatief kleine, maar fanatieke (internatationale) community en ik vraag me af in hoeverre ik moet voldoen aan de Amerikaanse/internationale wetten. Voornamelijk de Amerikaanse COPPA (Children's Online Privacy Protection Act of 1998), de Anticybersquatting Consumer Protection Act en de Digital Millennium Copyright Act. De server waarop mijn site staat , staat in de VS, maar ik ben een NL burger
Even wat toelichting:
Ik heb al het nodige zoekwerk verricht, maar de wetboek artikelen, waarschijnlijk mede omdat ze in het engels zijn, zijn niet duidelijk in hoeverre dit van toepassing is voor website eigenaren uit de EU en/of Nederland. Heeft iemand ervaring hiermeer?COPPA:
If you operate a commercial web site or an online service directed to children under 13 that collects personal information from children or if you operate a general audience web site and have actual knowledge that you are collecting personal information from children, you must comply with COPPA. The Federal Trade Commission may bring enforcement actions and impose civil penalties for violations of COPPA.
In hoeverre kan je nagaan of je domainname niet in strijd is met reeds geregistreerder merknamen. Voor Amerika heb ik een trademark database gevonden ( http://tess2.uspto.gov/bi...e?f=tess&state=8lfqdt.1.1 ), maar ik vraag me ook af in hoeverre ik mijn domeinnaam kan beschermen als EU burger.Anticybersquatting Consumer Protection Act
Does the web site's domain name infringe on any federally registered trademarks or service marks? In lieu of actual damages, the Act authorizes the court to impose statutory damages on cybersquatters of not less than $1,000 and not more than $100,000 per domain name.
Wederom vraag ik me af in hoeverre ik hier als EU burger rekening mee moet houden, informatie is schaars en vaak moeilijk te begrijpen.Digital Millennium Copyright Act
Does the web site take advantage of the safe harbor provisions of the Act to eliminate or reduce the risk of copyright infringement caused by content uploaded to the web site by users? Does the web site notify its users of the name and email and mailing address of the agent authorized to accept notices of alleged copyright infringement? Has the web site filed a notice with the U.S. Copyright Office designating its copyright agent?
Daarnaast vraag ik me natuurlijk af in hoeverre ik moet voldoen aan Nederlandse/EU wetten met betrekking tot copyright/privacy protection etc. Heeft iemand een overzicht hiervan? Ik vond het nogal moeilijk om relevante documenten en/of guidelines the vinden.
Bij voorbaat dank