Toon posts:

[Excel / ADO] Inserten lange text werkt niet..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgens Microsoft kan een excel veld in een werkblad maximaal 32.767 tekens bevatten. (zie: http://office.microsoft.c...T=4&Origin=CH062527721043 )

Nu heb ik met ADO een excel file geopend in een recordset en wil een tekst van 1700 karakters in een veld plaatsen.

Dit werkt:
code:
1
2
3
objRsExcel.AddNew
objRsExcel("OMSCHRIJVING") = left(objTrip.Description, 255)
objRsExcel.Update

Dit niet meer:
code:
1
2
3
objRsExcel.AddNew
objRsExcel("OMSCHRIJVING") = objTrip.Description
objRsExcel.Update

Als ik de zelfde excelfile open en de tekst uit een textfile copy/paste naar het excel-veld, dan werkt alles prima. Nu staat er op die microsoft site dat de kolom breedte maximaal 255 tekens kan zijn. Wellicht heeft het hiermee te maken.

Weet iemand hoe je via ADO een textstring langer dan 255 tekens in een veld kan plaatsen?

Is mijn zoveelste aanvaring met excel... voor iedereen die nog nooit tegen excel geprogrammeerd hebben... Houden zo zou ik zeggen :)

Verwijderd

Misschien zou je gebruik kunnen maken van Automation i.p.v. ADO om gegevens naar Excel te schrijven ? dus iets met Dim ExcelApp as new excel.application

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk in ASP en vrees dat dit niet tot de mogelijkheden behoort.

Verwijderd

VOlgens mij kan dat wel in ASP.

code:
1
2
3
dim ExcelApp

Set Excelapp = CreateObject("Excel.aplication")

Hetzelfde als je met je ADO objecten doet

Verwijderd

Topicstarter
Ok, alleen op de webserver is geen excel geinstalleerd, das wel een vereiste :)

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

DPLuS

Hier had een eerder topic van mij ook al mee te maken:
[rml][ vb en excel] Hoe wordt dit gedaan?[/rml]

Ik zoek eigenlijk een klasse in VB die Excel-bestanden kan lezen (dus zonder dat MS Excel geïnstalleerd is).
Ze moeten bestaan, want voor PHP zijn ze er ook al.
Dus ik vermoed dat ze voor ASP en VB ook wel ergens te vinden zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Opzicht werkt het tot nu toe goed met ADO en Excel alleen krijg ik er niet meer dan 255 karakters in 1 veld. Iemand hier een oplossing voor?

• DPLuS
  • Niet online

DPLuS

Heb je het nu al eens geprobeerd met Excel Automation?

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal denk ik wel werken maar daarvoor moet je excel geinstalleerd hebben en dat is niet het geval op de webserver waar die op moet draaien. Hier staat wel ADO op geinstalleerd dus dat moet wel werken. vandaar..

• DPLuS
  • Niet online

DPLuS

Kun je misschien eens wat meer code posten, dan kan ik het op mijn pc eens uitproberen...
Pagina: 1