Toon posts:

Asus P4P800S-E Deluxe Boot probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende gaat niet helemaal goed... 8)

Heb vanmiddag systeempje in elkaar getimmerd met de volgende relevante specs:

* Asus P4P800S-E Deluxe
* Intel Pentium IV 2,8 Ghz (800Mhz/1MB cache)
* Setje van 2x 256MB Kingston geheugen PC3200
* Ati 9200tje

Volgende is het probleem: Hij geeft zo weinig beeld... :)

't Bord zelf heeft een of andere optie dat ie zegt wat er fout is.. vroeger kon dat gewoon met een PCspeaker, tegenwoordig moet je daarvoor eerst op zoek naar boxen... anyway, 't volgende zegt ie 'Could not boot due to CPU overclocking'. Onder 'action' in datzelfde boekje wordt mij geadviseerd het allemaal ff in t BIOS goed in te stellen.. maar ja, zover kom ik dus niet eens.

Uiteindelijk na zaken als RAM en VGAkaart getest te hebben, besloot ik maar es over te gaan tot een CMOS clear... en waarempel.. Het zooitje bootte! ... Totdat je weer deed rebooten/uit-aan/ctrl-alt-delete... dan was t weer gebeurd met de pret.

Heb de BIOS ff doorgespit, amar alles ziet er nogal default uit en staat naar mijn idee gewoon goed..

Iemand nog een idee:)
Alvast bedankt maar weer :):)

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Heb je ander geheugen liggen? `k heb ergens gelezen dat ASUS die Kingstons niet altijd liev vindt... Heb 2 dezelfde mamaplanken (met Corsair geheugen) en no problems.

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb nog wel ander geheugen..

Zal ik dat er wel ff indrukken straks; kijken wat dat oplevert.

In ieder geval alvast bedankt voor de snelle reactie :)
Nu nog hopen dat 't wat oplevert :)

Verwijderd

Welk Kingston geheugen gebruik je?
Ik heb hier een PC lopen met een P4P800S Mobo. Hier zit 2 x 256 mb PC3200 Kingston value ram in. Loopt perfect.

Misschien dat het op een of andere manier aan de proc ligt. Bij mij zit er een 2,6 800 fsb Northwood op. Het zou kunnen dat je een bios update moet doen voordat hij jouw proc (een Prescott) goed ondersteunt.

Ik heb geloof ik ook wel eens ergens gelezen dat de 845 chipset niet gemaakt is voor 800 fsb, maar door een trucje toch daarop draait. Misschien dat er daar iets fout zit bij jouw bordje?

Verwijderd

ik denk dat hier het auto overklokken in werking is, kijk ff in het boekje hoe dit uit te schakelen is. Ik heb ook ooit voor iemand zon bordje ingebouwd en ik kan me nog herinneren dat de asus auto overclock auto aanstaat.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 01:37 ]

Verwijderd

en schakel anders even de asus hyperpath uit..(de turbo functie bij je mem-settings.)
Pagina: 1