Ik heb sinds gistere een nieuwe server (gratis
), in deze server zit een Compaq Smart Array 3200 UW2 SCSI kaart. Deze kaart krijg ik niet werkend.
Afkortingen binnen deze post
SA: Smart Array
OC: Onboard Controller
HS: Hot Swapable
Welke hardware heb ik ik gebruik:
Wat is het probleem?
Ik kan niet in de configuratie komen om de SA te configureren. Volgends de HP website is er alleen een Windows tool om hem in te stellen. Ik moet dus Windows op mijn server krijgen als ik de SA wil configureren.
Wat heb ik getest/gedaan om het werkend te krijgen
Om windows op de server te krijgen heb ik eerst geprobeerd met de promise kaart te werken, deze is half gaar waardoor het wel 3 uur kan duren voordat de server is opgestart. Dus ik heb die optie maar laten vallen, gezien ik vanacht om 00:34 begonnen was met de installatie van de server op die schijf en hij vanochtend 10:30 nog niet klaar was.
Hierna heb ik 1 van de 5 scsischijven aan de SA gehangen, hiermee geeft hij de fout (lcd):
Of een soortgelijke fout. Het komt er op neer dat hij de array van 5 schijven niet kan vinden en niet verder gaat met werken (ook heb ik een Windows installatie geprobeerd met een driverdiskette, dit werkt ook niet).
Omdat dat het probleem niet opgelost had heb ik de scsikabel die naar de SA toe liep er uit gehaald en in de OC gestoken (dus dan hangt de gehele HS bay aan het moederbord ipv de SA. Ik heb er 1 hdd in gedaan (als ID0) en met een driverdiskette kan ik leuk Windows installeren op deze schijf.
Echter kan in na de installatie van Windows de SA niet beheren omdat er volgends het HP tooltje geen schijven aanhangen, dit klopt ook wel want de HS Rack is aangesloten op de OC.
Dit is een foutmelding die ik krijg als ik 1 hdd aan de OC heb hangen:
De support (downloads) pagina van mijn proliant is: http://h18023.www1.hp.com...er/us/locate/20_1112.html
De vraag
Hoe kan ik de SA configureren (of er voor zorgen dat de oude raid array verwijderd wordt waardoor ik kan installeren vanaf de SA) zonder SmartStart CD? Ik heb nl geen SmartStart cd gekregen.
Ik heb al contact gehad met HP, zij verwezen mij naar het windows tooltje.
Afkortingen binnen deze post
SA: Smart Array
OC: Onboard Controller
HS: Hot Swapable
Welke hardware heb ik ik gebruik:
| Server Naam | AirSucker |
| Configuratie: | |
| Merk/type | Compaq Proliant 3000 |
| CPU | 1x PIII 600mhz |
| MEM | 768mb sdram |
| HDD | 5x 18,2GB 10K Hot-Swapable SCSI HDD's (waarschijnlijk 1 defect) |
| CDROM | Met een lade |
| TAPE | 20/40GB DLT Drive |
| NIC | Compaq Dual 10/100mb nic (intel chips er op)(2 aansluitingen op 1 kaart) |
| SCSI | Compaq SMART Array 3200 met 52mb ram |
Wat is het probleem?
Ik kan niet in de configuratie komen om de SA te configureren. Volgends de HP website is er alleen een Windows tool om hem in te stellen. Ik moet dus Windows op mijn server krijgen als ik de SA wil configureren.
Wat heb ik getest/gedaan om het werkend te krijgen
Om windows op de server te krijgen heb ik eerst geprobeerd met de promise kaart te werken, deze is half gaar waardoor het wel 3 uur kan duren voordat de server is opgestart. Dus ik heb die optie maar laten vallen, gezien ik vanacht om 00:34 begonnen was met de installatie van de server op die schijf en hij vanochtend 10:30 nog niet klaar was.
Hierna heb ik 1 van de 5 scsischijven aan de SA gehangen, hiermee geeft hij de fout (lcd):
code:
1
| Drive Array Drive Failure |
Of een soortgelijke fout. Het komt er op neer dat hij de array van 5 schijven niet kan vinden en niet verder gaat met werken (ook heb ik een Windows installatie geprobeerd met een driverdiskette, dit werkt ook niet).
Omdat dat het probleem niet opgelost had heb ik de scsikabel die naar de SA toe liep er uit gehaald en in de OC gestoken (dus dan hangt de gehele HS bay aan het moederbord ipv de SA. Ik heb er 1 hdd in gedaan (als ID0) en met een driverdiskette kan ik leuk Windows installeren op deze schijf.
Echter kan in na de installatie van Windows de SA niet beheren omdat er volgends het HP tooltje geen schijven aanhangen, dit klopt ook wel want de HS Rack is aangesloten op de OC.
Dit is een foutmelding die ik krijg als ik 1 hdd aan de OC heb hangen:
code:
1
2
3
4
5
6
| COMPAQ Smart Array 3200 Controller (rev A, v4.44) Drive Array Not Configured No Drives Detected SCSI Controller, System Board, Port 1: ID 0 - COMPAQ BD018122C9 |
De support (downloads) pagina van mijn proliant is: http://h18023.www1.hp.com...er/us/locate/20_1112.html
De vraag
Hoe kan ik de SA configureren (of er voor zorgen dat de oude raid array verwijderd wordt waardoor ik kan installeren vanaf de SA) zonder SmartStart CD? Ik heb nl geen SmartStart cd gekregen.
Ik heb al contact gehad met HP, zij verwezen mij naar het windows tooltje.
offtopic:
Voor de liefhebbers een foto: http://baracuda.homeip.net/pics/airsucker/1/1.jpg
Voor de liefhebbers een foto: http://baracuda.homeip.net/pics/airsucker/1/1.jpg