Toon posts:

Compaq Smart Array 3200 - Configuratieprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gistere een nieuwe server (gratis 8) ), in deze server zit een Compaq Smart Array 3200 UW2 SCSI kaart. Deze kaart krijg ik niet werkend.

Afkortingen binnen deze post
SA: Smart Array
OC: Onboard Controller
HS: Hot Swapable

Welke hardware heb ik ik gebruik:
Server NaamAirSucker
Configuratie:
Merk/typeCompaq Proliant 3000
CPU1x PIII 600mhz
MEM768mb sdram
HDD5x 18,2GB 10K Hot-Swapable SCSI HDD's (waarschijnlijk 1 defect)
CDROMMet een lade
TAPE20/40GB DLT Drive
NICCompaq Dual 10/100mb nic (intel chips er op)(2 aansluitingen op 1 kaart)
SCSICompaq SMART Array 3200 met 52mb ram

Wat is het probleem?
Ik kan niet in de configuratie komen om de SA te configureren. Volgends de HP website is er alleen een Windows tool om hem in te stellen. Ik moet dus Windows op mijn server krijgen als ik de SA wil configureren.

Wat heb ik getest/gedaan om het werkend te krijgen
Om windows op de server te krijgen heb ik eerst geprobeerd met de promise kaart te werken, deze is half gaar waardoor het wel 3 uur kan duren voordat de server is opgestart. Dus ik heb die optie maar laten vallen, gezien ik vanacht om 00:34 begonnen was met de installatie van de server op die schijf en hij vanochtend 10:30 nog niet klaar was.

Hierna heb ik 1 van de 5 scsischijven aan de SA gehangen, hiermee geeft hij de fout (lcd):
code:
1
Drive Array Drive Failure

Of een soortgelijke fout. Het komt er op neer dat hij de array van 5 schijven niet kan vinden en niet verder gaat met werken (ook heb ik een Windows installatie geprobeerd met een driverdiskette, dit werkt ook niet).

Omdat dat het probleem niet opgelost had heb ik de scsikabel die naar de SA toe liep er uit gehaald en in de OC gestoken (dus dan hangt de gehele HS bay aan het moederbord ipv de SA. Ik heb er 1 hdd in gedaan (als ID0) en met een driverdiskette kan ik leuk Windows installeren op deze schijf.

Echter kan in na de installatie van Windows de SA niet beheren omdat er volgends het HP tooltje geen schijven aanhangen, dit klopt ook wel want de HS Rack is aangesloten op de OC.

Dit is een foutmelding die ik krijg als ik 1 hdd aan de OC heb hangen:
code:
1
2
3
4
5
6
COMPAQ Smart Array 3200 Controller (rev A, v4.44)
Drive Array Not Configured
No Drives Detected

SCSI Controller, System Board, Port 1:
ID 0 - COMPAQ BD018122C9

De support (downloads) pagina van mijn proliant is: http://h18023.www1.hp.com...er/us/locate/20_1112.html

De vraag
Hoe kan ik de SA configureren (of er voor zorgen dat de oude raid array verwijderd wordt waardoor ik kan installeren vanaf de SA) zonder SmartStart CD? Ik heb nl geen SmartStart cd gekregen.

Ik heb al contact gehad met HP, zij verwezen mij naar het windows tooltje.

offtopic:
Voor de liefhebbers een foto: http://baracuda.homeip.net/pics/airsucker/1/1.jpg

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:04

McMiGHtY

- burp -

Heb je er een Smart Start CD..eeuhm..
* McMiGHtY leest te snel

Drivers downloaden voor je smart array en op f6 drukken om aditional drivers te gebruiken?

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

Verwijderd

Topicstarter
McMiGHtY schreef op 10 juli 2004 @ 19:39:
Heb je er een Smart Start CD..eeuhm..
* McMiGHtY leest te snel
Ik heb bijna een halve SmartStart CD :+
Drivers downloaden voor je smart array en op f6 drukken om aditional drivers te gebruiken?
Het probleem zit hem er in dat "zodra er schijven aan de SA hangen" hij niet kan opstarten, ookal voeg ik de drivers toe aan de setup zoals jij aangeeft. Dit heb ik nl ook gedaan om hem via de OC te installeren.

Verwijderd

De SmartArray controller schrijft ook informatie op de aangesloten disken. Zo kan je namelijk een raidset die op 1 controller is gemaakt overzetten naar een ander systeem, die herkent de raidset door de informatie op de disken. Dus het lijkt me daarom logisch dat je de array niet kon configureren omdat er geen disken inzaten.

Ervaring heb ik met het overzetten van disken die achter een SA zitten naar een OB controller of andersom. Dit gaat zover ik weet niet. Zelf moet ik dit doen door een restore van de schijven van backup, en soms de nodige drivers toevoegen.

Misschien kan je windows (NT/2000) installeren op een tijdelijk aangesloten disk op de ide-aansluiting of anders een losse scsi-disk op die onboard scsi.

Verder kan je ik wel aan een smartstart cd helpen. Daarmee kan je een system partitie creeëren met daarop de acu, die kan je benaderen door F10 te drukken in de bootfase.

Succes!

Verwijderd

je moet accu gewoon eff draaien, je kan dit tooltje op de compaq site downloaden en dan op twee diskettes zetten.
of idd een smart start cd gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ga morgen even een heel boos telefoontje plegen naar hp, de pagina waarvan je de drivers zou kunnen downloaden is verwijderd (van verschillende os'en). [edit]Hij doet het half om half weer [/editje]

Verder ondersteund de IDE controller op het moederbord GEEN hardeschijven, dus een IDE schijf aan het mobo hangen helpt niet. Verder kan ik niet booten vanaf mijn Promise IDE kaart omdat deze defect is, dus ik heb geen mogelijkheid om te booten vanaf IDE (hij staat al 45 minuten op "Applying security policy..." *). Losse SCSI schijven heb ik geen, dus dat kan ik ook niet proberen. Ik heb alleen hot-swapable schijven.

Geen zin om een SmartStart CD te kopen -> 14%

* start -> Schijf spinned up -> leest 1 seconde wat -> Schijf spinnded down -> goto start
Dit doet de Promise kaart met iedere schijf die ik er aan hang, de kaart is defect en niet de schijf/ven.

[edit]
Goldeneye! GZ: ACU is ALLEEN voor windows, die kan niets omdat ik vanaf een andere scsi controler werk (hij ziet geen schijven, en kan ik het dus niet configen).

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 13:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 13:42:
Ok ik ga morgen even een heel boos telefoontje plegen naar hp, de pagina waarvan je de drivers zou kunnen downloaden is verwijderd (van verschillende os'en). [edit]Hij doet het half om half weer [/editje]

Verder ondersteund de IDE controller op het moederbord GEEN hardeschijven, dus een IDE schijf aan het mobo hangen helpt niet. Verder kan ik niet booten vanaf mijn Promise IDE kaart omdat deze defect is, dus ik heb geen mogelijkheid om te booten vanaf IDE (hij staat al 45 minuten op "Applying security policy..." *). Losse SCSI schijven heb ik geen, dus dat kan ik ook niet proberen. Ik heb alleen hot-swapable schijven.

Geen zin om een SmartStart CD te kopen -> 14%

* start -> Schijf spinned up -> leest 1 seconde wat -> Schijf spinnded down -> goto start
Dit doet de Promise kaart met iedere schijf die ik er aan hang, de kaart is defect en niet de schijf/ven.

[edit]
Goldeneye! GZ: ACU is ALLEEN voor windows, die kan niets omdat ik vanaf een andere scsi controler werk (hij ziet geen schijven, en kan ik het dus niet configen).
configen).[/quote]

Maak zo'n hotswappelbe eens open, daar zit een normale scsi disk in, die kan je standalone gebruiken.

Enne, voor weinig heb ik een smartstart voor je...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 16:12:
Maak zo'n hotswappelbe eens open, daar zit een normale scsi disk in, die kan je standalone gebruiken.

Enne, voor weinig heb ik een smartstart voor je...
In een hotswappeble zit geen gewone scsi disk, de connector zit direct op de print (zoals bij alle hot-swappeble scsi schijven die ik heb gezien).

SmartStart heb ik ondertussen, het lijkt te werken :7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 13:42:

....

[edit]
ik zeg toch dat je het op twee diskettes kan (moet) zetten? windows heb je daar niet voor nodig dacht ik :?

heb eff gekeken op de compaq site, dacht dat het deze dowload is:
http://h18007.www1.hp.com...ge/us/download/15125.html

Verwijderd

Topicstarter
Tja ach, ik heb de server werkend, 2 schijven in raid 0+1 en 3 schijven in raid 5 :)
Windows draait als een zonnetje, hdtune even draaien, kijken wat de reulsts zijn.
Pagina: 1