Ik ben op zoek naar een nieuw toetsenbordje en wel een met multimedia toetsen (je weet wel, die dingen om je volume harder en zachter te zetten, je email prog te starten etc.). Nu is dat heel gemakkelijk te vinden, maar ik heb nog één eis. Ik typ al 8 jaar op een Nederlandse layout en omdat die layout gewoon beter is dan de US layout (minder toetsen nodig om dezelfde tekst te typen) wil ik dat niet gaan veranderen. Nu zijn toetsenborden met NL layout in de winkels heel dun gezaaid. Weet iemand een zaak waar ik er eentje op de kop kan tikken? Met mmultimedia toetsen dus en als het kan ook nog USB ;-)
Ik heb Logitech Internet Navigator, daar zit een hele handige mute-knop voor het geluid bij, da's echt een must. Ook kan je het systeem volume harder en zachter zetten met 2 andere knoppen. Verder zitten er nog wat andere knoppen op, die je waarschijnlijk niet gaat gebruiken.
Dit keyboardje koste mij een jaar geleden €34,- Prima dingetje, erg stevig, gewoon logitech kwaliteit.

Dat lichte stukje plastic is in het echt gewoon donker, en dat blauwe polsding is weg te halen.

Ik weet niet ofdat het een Nederlandse indeling heeft. Maar het werkt gewoon goed, erg goede prijs, beste logitech keyboard prijs/kwaliteit wat mij betreft.
Dit keyboardje koste mij een jaar geleden €34,- Prima dingetje, erg stevig, gewoon logitech kwaliteit.

Dat lichte stukje plastic is in het echt gewoon donker, en dat blauwe polsding is weg te halen.

Ik weet niet ofdat het een Nederlandse indeling heeft. Maar het werkt gewoon goed, erg goede prijs, beste logitech keyboard prijs/kwaliteit wat mij betreft.
Waarom niet gewoon een standaard keyboard kopen? Stel je in windows gewoon een NL layout in
.
Ik weet wel dat die Sweex dingen een Nederlandse indeling hebben. Maar dat tikt vaak erg verrot. Wat maakt die US indeling uit, als je ergens anders op de computer bent kom je die dingen ook 9/10 keer tegen.
hier kun je gewoon je localized keyboard kopen
ach...in een volgend leven lach je er om!
Da's een goed begin. Alleen staat "Dutch" er niet bij
Dan pak je toch gewoon een andere taal die ook die layout heeft die jij wilt hebben.
Voor zover ik weet is het enige verschil dat de \ naast de Z staat ipv ergens anders.
Helaas niet. Ik heb ze vandaag even op het Internet opgezocht, maar ze zijn allemaal echt totaal anders. De gewone lettertoetsen zitten meestal wel op dezelfde plek (de AZERTY toetsenborden uitgezonderd), maar bijvoorbeeld de @ of de " zitten bij die andere toetsenborden echt totaal ergens andersTerw_Dan schreef op 10 juli 2004 @ 19:48:
[...]
Dan pak je toch gewoon een andere taal die ook die layout heeft die jij wilt hebben.
Voor zover ik weet is het enige verschil dat de \ naast de Z staat ipv ergens anders.
Maar dat maakt toch niets uit.martdj schreef op 11 juli 2004 @ 00:23:
[...]
Helaas niet. Ik heb ze vandaag even op het Internet opgezocht, maar ze zijn allemaal echt totaal anders. De gewone lettertoetsen zitten meestal wel op dezelfde plek (de AZERTY toetsenborden uitgezonderd), maar bijvoorbeeld de @ of de " zitten bij die andere toetsenborden echt totaal ergens anders
Je kunt in windows die instellingen gewoon veranderen.

dit is de indeling van mijn keyboard waar ik nu op zit te tikken. Maar die staat in windows gewoon ingesteld onder NL-VS internationaal. ik krijg dus geen Ñ maar gewoon een : als ik op die toets druk.
Die logitech Internet Navigator is een echte aanrader, als hij vol chips of cola zit, is hij zeer gemakkelijk uit te kuisen, bovenste deel haal je los, paneel met toetsen hangen allemaal aan elkaar, dus de toetsen kan je niet kwijt spelen. en het typed gewoon overheerlijk. Ik moet niets anders hebben.
offtopic:
Hoe in godsnaam kunnen jullie typen op een qwerty, in dos moet ik altijd minuten lang zoeken waar de : staat enzo
, maar ja, ik heb dan ook azerty 
Hoe in godsnaam kunnen jullie typen op een qwerty, in dos moet ik altijd minuten lang zoeken waar de : staat enzo
De Nederbelg !
Als je echt graag een standaard NL layout toetsenbord wil, kan je eens kijken naar de borden van IBM. Ze zijn oerdegelijk, maar ook vrij prijzig. Je kan ze in de pricewatch vinden voor iets meer dan 50 Euro (het USB model).
Lijkt het ook op, maar het is toch een argentijnse layout (lijken erg veel op elkaar)Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 02:23:
Dat lijkt meer op een spaans toetsenbord als je het mij vraagt
tik je in KEYB BE en dan gooit hij de layout naar Azerty (imho valt daar helemaal niet op te tikken maar goedjellabie schreef op 11 juli 2004 @ 03:00:
offtopic:
Hoe in godsnaam kunnen jullie typen op een qwerty, in dos moet ik altijd minuten lang zoeken waar de : staat enzo, maar ja, ik heb dan ook azerty
Die IBM toestenborden ken ik vrij goed (ik heb er de afgelopen 4 jaar gewerkt), maar bij die serie toetsenborden hebben ze bedacht dat het 6-tal Insert t/m Page Down toetsen wel wat anders verdeeld konden worden. Héél onhandig!Aikeleer schreef op 11 juli 2004 @ 03:43:
Als je echt graag een standaard NL layout toetsenbord wil, kan je eens kijken naar de borden van IBM. Ze zijn oerdegelijk, maar ook vrij prijzig. Je kan ze in de pricewatch vinden voor iets meer dan 50 Euro (het USB model).
Btw, ik typ helaas niet blind. Hoewel ik niet vaak miszit, zou ik het toch wel fijn vinden als mijn toetsenbord dezelfde layout heeft als wat ik op het scherm zie.
Pagina: 1