Ik draaide al een tijd een FTP servertje met Serv-U, door een Vigor 2200E router heen.
Geen enkel probleem, tot op vandaag.
Er staan hier 3 computers op de router aangesloten met de IP adressen
192.168.1.10 (dat is mijn computer)
192.168.1.11
192.168.1.12
Vanmiddag heb ik die IP adressen gewijzigd, als laatste poging om Azureus normaal te laten werken (download snelheid van niet meer dan 10kb/s)
De IP adressen zijn nu
192.168.1.100 (mijn pc)
192.168.1.101
192.168.1.102
Echter nu werkt die FTP niet meer goed. Vanaf het systeem waar de FTP draait, kan ik die zelfde FTP niet meer bereiken. Normaal was dit geen enkel probleem.
Maakt niet uit of ik nou IE, Mozilla of FlashFXP gebruik.
Telkens als ik het probeer krijg ik de volgende melding: 530 Only client IP adress allowed for PORT command.
Ik heb de NAT regels aangepast voor de nieuwe IP's, dus daar kan het echt niet aan liggen. En voor zo ver ik het een beetje begrijp is het onmogelijk dat dit is gebeurd omdat het IP adres gewijzigd is.
De router is al gereset ook, zodat (oude) nog openstaande verbindingen niet dwars liggen.
De FTP configuratie is ongewijzigd dus daar zit het ook niet in.
Dat was het FTP gedeelte.
Azureus (een bit torrent client) doet nog steeds heel raar.
Het maakt niet uit wat ik probeer te downloaden, maar de snelheid komt stomweg niet boven de 15kb/s. Heel af en toe "uitschieters" van 30kb/s voor een seconde of 2. Maar als je het mij vraagt klopt er geen zak van.
Computer 192.168.1.101 heeft echter nergens last van. Die kan met de volle 100kb/s downloaden.
En voor de duidelijkheid, ook al staan de andere computers uit, de snelheid blijft zo laag.
Al ben ik met 500 seeds verbonden!
Het lijkt dus wel of die router op de een of andere manier een verrot signaal naar mijn systeem stuurt.
Toen heb ik de kabels eens omgewisseld bij de router. En ook dat hielp niet.
Ik had ook al het probleem dat de bandbreedte oneerlijk verdeeld werd, áltijd in mijn nadeel.
En dat is ook nog steeds niet echt opgelost.
Zo onderhand begin ik bijna te geloven dat er een vloek op mijn computer rust en dat ik om de een of andere reden gewoon niks mag downloaden.
En in tussen word ik helemaal gek, dit is gewoon te absurd voor woorden!
Geen enkel probleem, tot op vandaag.
Er staan hier 3 computers op de router aangesloten met de IP adressen
192.168.1.10 (dat is mijn computer)
192.168.1.11
192.168.1.12
Vanmiddag heb ik die IP adressen gewijzigd, als laatste poging om Azureus normaal te laten werken (download snelheid van niet meer dan 10kb/s)
De IP adressen zijn nu
192.168.1.100 (mijn pc)
192.168.1.101
192.168.1.102
Echter nu werkt die FTP niet meer goed. Vanaf het systeem waar de FTP draait, kan ik die zelfde FTP niet meer bereiken. Normaal was dit geen enkel probleem.
Maakt niet uit of ik nou IE, Mozilla of FlashFXP gebruik.
Telkens als ik het probeer krijg ik de volgende melding: 530 Only client IP adress allowed for PORT command.
Ik heb de NAT regels aangepast voor de nieuwe IP's, dus daar kan het echt niet aan liggen. En voor zo ver ik het een beetje begrijp is het onmogelijk dat dit is gebeurd omdat het IP adres gewijzigd is.
De router is al gereset ook, zodat (oude) nog openstaande verbindingen niet dwars liggen.
De FTP configuratie is ongewijzigd dus daar zit het ook niet in.
Dat was het FTP gedeelte.
Azureus (een bit torrent client) doet nog steeds heel raar.
Het maakt niet uit wat ik probeer te downloaden, maar de snelheid komt stomweg niet boven de 15kb/s. Heel af en toe "uitschieters" van 30kb/s voor een seconde of 2. Maar als je het mij vraagt klopt er geen zak van.
Computer 192.168.1.101 heeft echter nergens last van. Die kan met de volle 100kb/s downloaden.
En voor de duidelijkheid, ook al staan de andere computers uit, de snelheid blijft zo laag.
Al ben ik met 500 seeds verbonden!
Het lijkt dus wel of die router op de een of andere manier een verrot signaal naar mijn systeem stuurt.
Toen heb ik de kabels eens omgewisseld bij de router. En ook dat hielp niet.
Ik had ook al het probleem dat de bandbreedte oneerlijk verdeeld werd, áltijd in mijn nadeel.
En dat is ook nog steeds niet echt opgelost.
Zo onderhand begin ik bijna te geloven dat er een vloek op mijn computer rust en dat ik om de een of andere reden gewoon niks mag downloaden.
En in tussen word ik helemaal gek, dit is gewoon te absurd voor woorden!