Toon posts:

Pc start niet geheel op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen,

Hopelijk is dit de goede plek om mijn vraag te stellen en hopelijk kunnen jullie mij helpen. Mijn pc start niet goed op. Gegevens van mijn pc:
Pentium 4 1.8 Ghz
GeForce 2 64mb
256 mb werkgeheugen
40 Gig harde schijf
Een Asus moederbord.
Het probleem: Ik start mijn pc. Gaat lekker. Lampjes gaan branden, ik zie de gegevens van mn videokaart eerst. Daarna het scherm van Asus. Dan krijg ik nog eeen scherm en dan wordt het zwart en gaat hij niet meer verder... :( Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter lees deze eens door.

welk scherm krijg je als laatste te zien? komt hij nog wel door de post?

Verwijderd

Topicstarter
het laatste scherm is een ms dos scherm met een tabel. Daarna zou ik een windows XP scherm te zien krijgen en dat hij windows laadt. Maar dat kijg ik dus niet te zien

Verwijderd

zit de stekker van je hd er nog wel in

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 11:41:
het laatste scherm is een ms dos scherm met een tabel. Daarna zou ik een windows XP scherm te zien krijgen en dat hij windows laadt. Maar dat kijg ik dus niet te zien
een ms dos scherm?
dat is dus je post en heeft totaal niets met DOS te maken.
Probeer eens met knoppix te booten.

Verwijderd

Topicstarter
Kun je effe uitleggen wat knopix is? Zo veel weet ik dr niet van af

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 11:43:
zit de stekker van je hd er nog wel in
Ja, ik heb helemaal niet met mn pc zitten rommelen (geen nieuwe hardware ofzo)

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:18

Mud.Starrr

I shoot people for money

Knoppix is een versie van linux die boot vanaf een cd.
Maar dat is een beetje een loos antwoord van hem.

Wat je kunt proberen is bij het opstarten een aantal keer op F8 drukken tot je een menu krijgt en kijken of je dan de veilige modus kunt booten.

Maar je moet idd eerst even op die Hangen en Opstartproblemen pagina kijken , en als je er dan nog niet uitkomst dan moet je hier even vertellen wat je dan allemaal geprobeerd hebt.

edit: typo en opbouw text

[ Voor 33% gewijzigd door Mud.Starrr op 11-07-2004 13:25 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Mud starrr schreef op 11 juli 2004 @ 13:21:
Knoppix is een versie van linux die boot vanaf een cd.
Maar dat is een beetje een loos antwoord van hem.
Waarom is dat nou weer een loos antwoord.
Het ziet er naar uit dat die bak nog wel post maar daarna stil valt. Om te weten of het ding toch in staat is een OS te starten kun je gewoon knoppix pakken om te kijken of het wel werkt.

Het antwoord van jou heeft hij natuurlijk helemaal niets aan als hij direct na de post niets ziet.

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:18

Mud.Starrr

I shoot people for money

Terw_Dan schreef op 11 juli 2004 @ 14:16:
[...]

Waarom is dat nou weer een loos antwoord.
Het ziet er naar uit dat die bak nog wel post maar daarna stil valt. Om te weten of het ding toch in staat is een OS te starten kun je gewoon knoppix pakken om te kijken of het wel werkt.

Het antwoord van jou heeft hij natuurlijk helemaal niets aan als hij direct na de post niets ziet.
Omdat je dat ook met een dos diskette kan doen en ik neem aan dat hij daar veel makkelijker aan kan komen, niet iedereen heeft knoppix thuis liggen. en een dos disk is zo gemaakt.

Ik was aan het typen en een paar mogelijkheden aan het bedenken toen ik terugdacht aan die link, ik heb dat deel ervoor laten staan.
Maar je hebt gelijk ik las net ffies terug en de kans is klein dat dat gaat werken.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar het voordeel van knoppix is dat je wel een compleet OS boot die ook nog eens netjes aangeeft wat hij aan het doen is waardoor je fouten eerder kunt achterhalen.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Terw_Dan schreef op 11 juli 2004 @ 15:33:
Maar het voordeel van knoppix is dat je wel een compleet OS boot die ook nog eens netjes aangeeft wat hij aan het doen is waardoor je fouten eerder kunt achterhalen.
mja, imo is het enige wat je daarmee dan achterhaalt of het aan windows of aan de hardware ligt...kun je beter XP starten waarbij ie stap voor stap aangeeft wat ie aan het doen is, dan zou je ook moeten kunnen zien waar het fout gaat toch?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik wil geen partij kiezen :P maar ik vind ook dat je even knoppix CD zou moeten proberen, is gratis te downloaden.

ik denk dat het software matig is... maar daar kom je dan achter als Knoppix wel werkt.
Pagina: 1