Hallo!
Ik heb een POP3-server draaien, en ik wil via PHP virtual users kunnen aanmaken.
De virtual user passwords zijn MD5-encrypted, en ik weet hoe ze gemaakt worden, althans, ik kan het met jullie hulp misschien nabootsen in PHP-code.
In de auth-file staat de volgende hash:
Het PERL-script die deze file aanmaakt doet dat als volgt:
(Het password is hier "password")
Nu wil ik dit in PHP namaken, maar de crypt() functie geeft een hele andere output. Wel MD5 (als ik geen extra opties opgeef) maar als ik de hash in de authfile vervang, dan kan ik niet meer aanmelden!
Ik kon op google ook niks vinden, weet iemand hoe ik zo'n soortgelijk script in PHP maak?
Ik heb een POP3-server draaien, en ik wil via PHP virtual users kunnen aanmaken.
De virtual user passwords zijn MD5-encrypted, en ik weet hoe ze gemaakt worden, althans, ik kan het met jullie hulp misschien nabootsen in PHP-code.
In de auth-file staat de volgende hash:
code:
Dat lijkt dus op MD5, en die string aan het begin (89469114) is de laatste 8 cijfers van de Unix Timestamp waarop ie is aangemaakt.1
| :$1$89469114$SYWr9Tn0MxV06qVayH0td. |
Het PERL-script die deze file aanmaakt doet dat als volgt:
code:
1
| $enc_passwd = Crypt::PasswdMD5::unix_md5_crypt( $passwd, substr(time(), -8) ); |
(Het password is hier "password")
Nu wil ik dit in PHP namaken, maar de crypt() functie geeft een hele andere output. Wel MD5 (als ik geen extra opties opgeef) maar als ik de hash in de authfile vervang, dan kan ik niet meer aanmelden!
Ik kon op google ook niks vinden, weet iemand hoe ik zo'n soortgelijk script in PHP maak?