Toon posts:

outlook 2000 pst file op server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een windows 2003 server draaien, met daarin 10 gebruikers
ik wil graag dat op welke pc de gebruiker ook inlogt, dat hun eigen e-mail account in outlook ingesteld staat.

Nu kan ik dit heel makelijk voor elkaar krijgen door op elke computer de pst file te verplaatsen, maar aangezien ik hier 30 computers heb staan is dit erg veel werk.
is hier geen snellere manier voor

dat ik via een inlog script iets in het register aanpas of zo iets?

Verwijderd

Topicstarter
is er echt niemand die kan helpen, heb nu al een tijdje geleden gepost, en ben er zelf nog steesds niet uit
als iemand de vraag niet begrijpt wil je het dan aub melden

• Terrienator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10-2025
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 16:20:

dat ik via een inlog script iets in het register aanpas of zo iets?
Je geeft jezelf al het goede antwoord.....

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Terrienator schreef op 14 juli 2004 @ 23:14:
Je geeft jezelf al het goede antwoord.....
Ik vermoed dat ie graag wil weten wat er dan in het register aangepast moet worden.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:09
Ik begrijp het eigenlijk niet helemaal. Een pst file wordt toch standaard in het profiel van een gebruiker opgeslagen dus als je werkt met een roaming profile dan wordt deze op de client toch gesynchroniseerd met het centrale profiel?

• Terrienator
kwiebus schreef op 14 juli 2004 @ 23:23:
Ik begrijp het eigenlijk niet helemaal. Een pst file wordt toch standaard in het profiel van een gebruiker opgeslagen dus als je werkt met een roaming profile dan wordt deze op de client toch gesynchroniseerd met het centrale profiel?
Volgens mij bedoel je een ost file of vergis ik me nu?

• kwiebus
Terrienator schreef op 14 juli 2004 @ 23:27:
[...]

Volgens mij bedoel je een ost file of vergis ik me nu?
Nee ik bedoel een pst file of vergis ik mij nu?

• Terrienator
kwiebus schreef op 14 juli 2004 @ 23:31:
[...]

Nee ik bedoel een pst file of vergis ik mij nu?
Het verschil tussen een bestand met off line mappen (=ost) en een verzameling persoonlijke mappen (=pst) is dat het bestand met off line mappen begint als weerspiegeling van uw mappen op de Exchange Server-computer en vervolgens tijdens synchronisatie wordt bijgewerkt door de server. Een verzameling persoonlijke mappen is daarentegen simpelweg een opslaglocatie op de vaste schijf of op een andere server dan de Exchange Server-computer.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;195435

Ik denk dat jij je vergist..

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je zorgt voor een centrale map met dirs met daarin de pst files per gebruiker.

Je stelt in dat ze allemaal een roaming profile gebruiken. Dus de instellingen worden meegenomen naar elke computer. Daarin staat dus ook dat de pst file op de server staat. En thats it.

Of je maakt roaming profiles en je gaat Exchange gebruiken, ook een optie.

Zo lastig is 't dus allemaal niet

https://discord.com/invite/tweakers

• Terrienator
Welke mailserver gebruik je eigenlijk?

Misschien dat je hier wat mee kunt :

http://www.microsoft.com/...2003/three/ch7/OutB03.htm

http://support.microsoft.com/?id=308300

[ Voor 67% gewijzigd door Terrienator op 15-07-2004 00:02 ]

• kwiebus
Terrienator schreef op 14 juli 2004 @ 23:45:
[...]

Het verschil tussen een bestand met off line mappen (=ost) en een verzameling persoonlijke mappen (=pst) is dat het bestand met off line mappen begint als weerspiegeling van uw mappen op de Exchange Server-computer en vervolgens tijdens synchronisatie wordt bijgewerkt door de server. Een verzameling persoonlijke mappen is daarentegen simpelweg een opslaglocatie op de vaste schijf of op een andere server dan de Exchange Server-computer.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;195435

Ik denk dat jij je vergist..
Hoezo vergis ik mij dan? De topicstarter geeft aan dat hij pst bestanden en geen ost bestanden gebruikt en voor zover mij bekend worden deze standaard in het profiel van een gebruiker gecreëerd of vergis ik mij nu?

[ Voor 28% gewijzigd door kwiebus op 15-07-2004 00:02 ]

• Terrienator
Kwiebus,

Ik vergis zowieso, volgens mij is het zelfs zo dat een ost file ook niet standaard word aangemaakt en dat dit afhankelijk is van wat je kiest tijdens de installatie van outlook. In mijn ervaring met exchange/outlook worden die pst bestanden pas aangemaakt als de gebruiker ertoe gedwongen word ivm met mailbox limieten en zo (vaak die ongeloofelijke hoeveelheid mail die ze hebben) lokaal kunnen zetten.

Nu heb ik geen ervaring met windows/exchange 2003, misschien dat het hiermee wel gebeurt/mogelijk is om standaard pst files aan te maken.

Ik dacht iig dat als er iets standaard aangemaakt werd/word dat dit een ost file zou zijn. Maar ik kan tot nu toch nog geen bewijs vinden.

Dit verklaart misschien mijn reactie:

Als u Microsoft Exchange Server gebruikt, worden uw e-mailberichten, agenda en overige items gewoonlijk bezorgd en opgeslagen op de server. Als u Microsoft Exchange Server niet gebruikt, worden uw e-mailberichten, agenda en overige items lokaal bezorgd en opgeslagen in een bestand met persoonlijke mappen, genaamd Outlook.pst. Outlook.pst is het standaardgegevensbestand.

Dit vond ik in de help van Outlook.

Ik heb alleen nog maar met exchange omgevingen gewerkt......

[ Voor 28% gewijzigd door Terrienator op 15-07-2004 00:40 ]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Het belangrijkste is dus dat de TS ons even verteld of de mail door de Exchange server wordt bewaard of dat het echt in PST files zit...

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik gewoon outlook,. en werk dus niet met exchange,
verder gebruik ik ook een roaming profile, maar die neemt zo te zien niet mijn pst files mee,

Ik heb handmatig al geprobeerd op een pc om de pst file te verplaatsen,

dan vraagt ie de volgende keer dat je outlook opent om de pst file, als je daar dan heen bladert, dan heeft ie alle gegevens geimporteerd, dus hij maakt echt gebruik van een pst file.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 11:53 ]

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:15
als je pst files gebruikt dan kun je die dus zonder problemen op de server neerzetten.

wij hebben 5 mensen hier die Outlook gebruiken, zonder Exchange, gewoon POP mail.

De 5 pst files staan op een linux server waar ze dus elke dag gebackupped worden.

In outlook kun je zelf de locatie van de pst file aangeven.

(Ik kan alleen zelf ff niet meer zo snel vinden waar je kunt aangeven wat het pad voor je pst file is.
Pad: F:\EMAIL\JORIS\outlook.pst)

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 07:25
1 hij zou je OST file gewoon mee moeten nemen in je roaming profile aangezien de file zich op de volgende lokatie bevind:
C:\Documents and Settings\"Username"\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\outlook.OST

2 Het gaat dus om je OST File ipv pst zoals je zegt...
PST krijg je alleen als je de gegevens uit outlook handmatig exporteerd.

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• kwiebus
Plopeye schreef op 19 juli 2004 @ 12:01:
1 hij zou je OST file gewoon mee moeten nemen in je roaming profile aangezien de file zich op de volgende lokatie bevind:
C:\Documents and Settings\"Username"\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\outlook.OST

2 Het gaat dus om je OST File ipv pst zoals je zegt...
PST krijg je alleen als je de gegevens uit outlook handmatig exporteerd.
Volgens mij gaat het toch echt om een pst file.

ost files heb je volgens mij alleen maar als je exchange gebruikt of vergis ik mij nu?

Als ik kijk op mijn eigen pc dan staat daar toch echt een outlook.pst file in C:\Documents and Settings\"Username"\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\

[ Voor 3% gewijzigd door kwiebus op 19-07-2004 12:21 ]

• Terrienator
Kwiebus,

In dit geval gaat het om een pst file. Heb je al eens gezocht naar login script opties?

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:24
het zal manueel moeten, een login script is moeilijk, omdat deze in het register worden weggeschreven onder de HKEY_CURRENT_USER en daardoor moet je al de naam weten van het profiel dat meestal een leuke nummering mee krijgt {5221131-21213-21212313-FQSDF55} bv.

Als het er maar 10 zijn, dan kan je beter overal eens inloggen en een redirect doen van de my documents folder en daarin een map met Outlook DATA maken en de pst daarin zetten.

Voor 10 man is het niet de moeite om dit te gaan scripten ( je kan dat doen met bijvoorbeeld scriptlogic http://www.scriptlogic.com maar het is wel een prijzig programma 2.500€ voor 100 gebruikers, en ik kan het weten aangezien ik het recent heb moeten aankopen! )

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• kwiebus
tc982 schreef op 19 juli 2004 @ 13:18:

Als het er maar 10 zijn, dan kan je beter overal eens inloggen en een redirect doen van de my documents folder en daarin een map met Outlook DATA maken en de pst daarin zetten.

Voor 10 man is het niet de moeite om dit te gaan scripten ( je kan dat doen met bijvoorbeeld scriptlogic http://www.scriptlogic.com maar het is wel een prijzig programma 2.500€ voor 100 gebruikers, en ik kan het weten aangezien ik het recent heb moeten aankopen! )
Op zich is het wel een idee om de my documents folder via de Domain Group Policy te redirecten naar de home folder van de gebruiker op de fileserver en de pst files in de home folder van de gebruiker te zetten. Dan heb je de pst files en alle andere files in de my documents folder op de fileserver staan en hoeven ze ook niet iedere keer in het roaming profile over het netwerk gekopiëerd te worden.

Voor scripting gebruik ik KixTart, werkt prima en is CareWare dus kost het (bijna) niets.

[ Voor 5% gewijzigd door kwiebus op 19-07-2004 14:06 ]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ter verduidelijking:
OST = Offline Store (offline kopie voor als de exchange server niet beschikbaar is)
PST = Personal Store (alle berichten, afspraken, tasks, calender etc voor Outlook zonder gebruik te maken van een Exchange server)

[ Voor 6% gewijzigd door Ook op 19-07-2004 17:12 ]

Wees consequent, maar niet altijd

• Terrienator
Ook schreef op 19 juli 2004 @ 17:12:
Ter verduidelijking:
OST = Offline Store (offline kopie voor als de exchange server niet beschikbaar is)
PST = Personal Store (alle berichten, afspraken, tasks, calender etc voor Outlook zonder gebruik te maken van een Exchange server)
Dit was al eens uitgelegd.....

• kwiebus
Terrienator schreef op 19 juli 2004 @ 17:46:
[...]

Dit was al eens uitgelegd.....
Alleen Plopeye had het nog niet helemaal door.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle reacties, het probleem is opgelost,

het kon inderdaad met de uitgebreide scripts erditors

ik heb nu kikx gebruikt

greets, xenophobe
Pagina: 1