Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Jumper instellingen Enermax Tectoid A5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ruim een jaar een fancontroller van Enermax, de Tectroid a5 (UC-A5FATR2)

Ik heb alle fans op vrij lage toerentallen, zo ook de 120mm fan voor mijn radiator. Die heb ik zo afgesteld dat hij op 1000rpm staat, als ik daaronder kom gaat hij piepen. Toch heb ik hem het liefst op zo rond de 800 als ik een film kijk, maar van wege de piepjes kan dat nu niet.

Achterop kun je met 5 jumpers het een en ander instellen. Nu ben ik alleen de manual kwijt, op de site van Enermax kan ik niets meer vinden, de manual staat ook niet meer online, de twee mailtjes naar Enermax zijn na ruim anderhalve week nog onbeantwoord en met google kan ik ook geen manual vinden. Ik heb al wel wat zitten prutsen met de instellingen (zowel met de jumpers als met de knopjes aan de voorkant) maar zonder succes.

Ik weet niet meer of ik meerdere jumpers tegelijk moet instellen en of het überhaubt wel mogelijk is. Heeft iemand deze manual nog? Of kan iemand mij vertellen of het mogelijk is en zo ja, met welke jumpers?

Of moet ik gewoon die buzzer er af solderen...?

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Misschien een extra schakelaar in een het front zodat die buzzer in ieder geval schakelbaar is. Met google heb ik ook niks kunnen vinden..

Nooooh! Stahp!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon dus ook niet vinden, heb de buzzer inmiddels los gesoldeerd, maar nu heb ik nog steeds dat knipperende getal van de RPM uitlezing als de fan onder de 1000RPM komt.

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Lage toerentallen worden meestal niet goed uitgelezen. Daar kun je helaas weinig aan doen. Dus wil je hem op ongeveer 800 toeren wilt hebben zul je het zonder toerentaluitlezing moeten doen.