[delphi/win32] Screenshot maken van DirectShow-overlay

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Situatie
Ik heb een progje dat op tal van manieren een screenshot kan maken en naar tal van formaten kan sturen, met een druk op de knop. Ik capture op de meest eenvoudige manier: met GetDC() en dat vervolgens kopiëren naar een TBitmap (of een ander formaat).

Probleem
Maar nu ontstaat natuurlijk het probleem dat je weleens een screenshotje wilt maken van een afspelende film ofzo. Probleem is dus dat de mediaplayer (maakt niet uit welke) prima ge-captured wordt, maar het beeld van de film is zwart. Dat is natuurlijk begrijpelijk, omdat het een overlay is. En die zit niet in de standaard device context van een window.

En de vraag...
De vraag is dus of iemand weet hoe je een DirectShow overlay kan capturen, zonder dat je daarvoor een extra DirectShow-filter of andersoortig drivertje nodig hebt?

日本!🎌

• Brupje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04 08:19

Brupje

3D nerd

snatch-it kan het maar daar moet je voor betalen..

ik heb het gebruikt om een plaatje te dumpen, vervolgens met printscreen in het programma het plaatje gejat. Maar dat was geen groot plaatje als resultaat.

[ Voor 62% gewijzigd door Brupje op 10-07-2004 17:49 ]

Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Dat is niet wat ik zoek... snatch-it opent een videootje en pakt daar gewoon een frame uit. Dat is wel te doen, maar ik moet dus een screenshot kunnen maken van een video die al aan het afspelen is. Dat is wel een hele andere orde...

日本!🎌

Verwijderd

Misschien dat je hier iets aan hebt :?
http://galaga.netlab.uky....llaneous/DShow/README.htm
http://www.codeproject.co...14156&exp=0&select=827373

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 18:24 ]

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Die twee linkjes gaan over capturen in de zin van "opnemen" en niet als in "een screenshot nemen" :)

日本!🎌

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb iemand eens horen vertellen dat je dan direct het geheugen van je videokaart moet aanspreken, maar die jongen is niet al te betrouwbaar, dus of het waar is....? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Kan op zich wel kloppen, omdat een DirectShow-overlay in hardware afspeelt (daarom gaat het zo vloeiend). Maar ik hoopte eigenlijk op een DirectShow API die ik kan aanspreken... gewoon aan DirectShow vragen of er een overlay is en wat daar dan aan pixels in zit, daar zou ik al genoeg aan hebben.

日本!🎌

Pagina: 1