Andere gateway gebruiken voor één IP

Pagina: 1
Acties:

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 18:18

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Ik wil NewsPlex op mijn thuisserver de twee news-servers van mijn twee providers laten benaderen (Demon via ADSL en Wanadoo via kabel). Newsplex dienst voor die twee servers als NNTP-client, maar dient voor de client op mijn workstation als NNTP-server.

Nu kan ik de Demon-NNTP-server alleen over de ADSL-lijn benaderen. Die verbinding loopt via mijn modem/router met IP 192.168.1.1

Mijn Casema-verbinding loopt via een andere router binnen hetzelfde netwerk, 192.168.1.2

De standaard-gateway die de server gebruikt is 192.168.1.1, dus mijn DEMON-verbinding.

Kan ik op mijn server (Windows XP-Pro) ergens iets configureren dat als het IP of de DNS-naam van de Casema-newsserver benaderd moet worden, hij de andere gateway (192.168.1.2) en dus de andere verbinding moet gebruiken?

ja, graag!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:38
Volgens mij kan je dit gewoon instellen bij netwerk opties.

Gewoon andere gateway, bij geavanceerde opties.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
mhr-zip schreef op 10 juli 2004 @ 15:33:
Volgens mij kan je dit gewoon instellen bij netwerk opties.

Gewoon andere gateway, bij geavanceerde opties.
Dat is niet de bedoeling, daarmee vervang ik de standaard-gateway voor ALLE connecties.

Ik wil twee gateways tegelijk gebruiken. Eentje voor alle internet-requests behalve alles naar de CASEMA-newsserver (gateway 192.168.1.1), een andere voor ALLEEN de requests naar de CASEMA-newsserver (gateway 192.168.1.2)

ja, graag!

Verwijderd

Als het een multi-homed systeem is, zou dat moeten kunnen. Je stelt het dan per kaart in.

Verwijderd

route add /?
de persistent optie overleeft ook een reboot....

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 15:39:
Als het een multi-homed systeem is, zou dat moeten kunnen. Je stelt het dan per kaart in.
Bedoel je dat ik misschien niet op mijn XP-server maar op mijn Demon-router (Zyxel) moet instellen dat hij alle requests naar dat ene IP naar de andere router doorstuurt? Hmmm, een idee...

ja, graag!

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 15:42:
route add /?
de persistent optie overleeft ook een reboot....
Zoiets zocht ik! Dank voor de hint. Ik denk dat dit wel moet kunnen lukken.

ja, graag!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-05 21:25
In een dosbox :

route add -p [ip van de news server] [ip van de bijbehorende gateway]

tussen de [] zelf invullen en de haakjes weglaten

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Pagina: 1