Toon posts:

Probleem met DVD2VCd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik DVD2VCD om van Avi's een DVD te maken.
Ik gebruikte TPMGenc eerst voor mijn Avi> SVCD's en dat ging eigenlijk prima.
Alleen TPMGenc kan alleen maar stereo geluid DVD maken, en dat is jammer als je een AC3 Divx hebt natuurlijk. En je moet dan nog eens met TMPG dvd editor de DVD iso maken, wat ook weer een extra stap is.

Daarom ben ik over op DVD2VCD, die kan 5.1 audio produceren, ondertiteling erbij zetten en gelijk de iso maken.
Nu gaat alles goed met DVD2SVCD, alleen als het proces in de afrondende fase zit, dan krijg ik een foutmelding. De audio extractie gaat goed, de video extractie met TMPGenc gaat goed, maar als de iso gemaakt gaat worden, met de juiste ondertiteling en beeld en geluid, dan krijg ik de vogende foutmelding:

SpuMux.log:
f:\DVD2SVCD\DVDAuthor>"f:\DVD2SVCD\DVDAuthor\spumux.exe" -m dvd -s 0 "f:\DVD2SVCD\Movie\nl1-1.xml" 0<"f:\DVD2SVCD\Movie\MPlex_Muxed_File00.mpg" 1>"f:\DVD2SVCD\Movie\MPlex_Muxed_File00-subbed.mpg"
The system cannot find the file specified.

Wie weet wat er fout gaat of wat er anders moet worden ingesteld??

alvast bedankt _/-\o_

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:53

Caveman

whahoehaha

Ik ben zelf een voorstander van tmpgenc, als je het niet erg vind om wat meer programma's te gebruiken dan kun je bv. de ac3 gewoon demuxen uit de divx/xvid met virtdubmod, dan hou je dus het ac3 geluid...De film vorm je om met tmpgenc en in tmpgenc dvdauthor voeg je het ac3 geluid weer toe. Alleen is het ac3 geluid niet altijd DVD compatible, dit los ik zelf op door het even door headac3he te halen en je hebt dan een "perfecte" dvd met ac3

virtualdubmod: http://virtualdubmod.sourceforge.net/
headAC3he: http://darkav.de.vu/

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
Cavie schreef op 11 juli 2004 @ 11:07:
Ik ben zelf een voorstander van tmpgenc, als je het niet erg vind om wat meer programma's te gebruiken dan kun je bv. de ac3 gewoon demuxen uit de divx/xvid met virtdubmod, dan hou je dus het ac3 geluid...De film vorm je om met tmpgenc en in tmpgenc dvdauthor voeg je het ac3 geluid weer toe. Alleen is het ac3 geluid niet altijd DVD compatible, dit los ik zelf op door het even door headac3he te halen en je hebt dan een "perfecte" dvd met ac3

virtualdubmod: http://virtualdubmod.sourceforge.net/
headAC3he: http://darkav.de.vu/
Ok bedankt, dus even herhalen,

Met virtualbud geluid als wav opslaan.
Met headac3 de ac3 'uitpakken' (hoe sla ik hem op???, als mp2, wave, of iets anders??
en dan met tmpgenc dvdauthor de video en audiofile samenvoegen.
Maar in tmpgenc dvdauthor staat alleen een optie stereo sound die je kan aanvinken of dual channel. Dus ik denk dat er dan geen surround wordt geproduceerd door tmpgenc dvdauthor.??
Heb ik dat goed?

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:53

Caveman

whahoehaha

Nee, ik zal het ff in de juiste volgorde zeggen:

"Met virtualbud geluid als wav opslaan."
Je moet virtualdubMOD hebben, daarmee kun je hem direct opslaan als ac3 (bij streams, demux)
"Met headac3 de ac3 'uitpakken' (hoe sla ik hem op???, als mp2, wave, of iets anders??"
Met headAC3he, laad je de ac3 in en dan kiezen als uitgang source.. (dit hoeft niet altijd, maar soms zijn de ac3's niet helemaal compatible, met headac3 maak je ze compatible. Als je het ff probeert eerst met tmpgenc dvd author, dan zegt ie zelf wel of de audio stream ok is. Je doet dus eigenlijk ac3 naar ac3, alleen maar om de stream te corrigeren, duurt nog geen min.)

"en dan met tmpgenc dvdauthor de video en audiofile samenvoegen.
Maar in tmpgenc dvdauthor staat alleen een optie stereo sound die je kan aanvinken of dual channel. Dus ik denk dat er dan geen surround wordt geproduceerd door tmpgenc dvdauthor.??
Heb ik dat goed?....." Je heb dat bijna goed, ipp kan een mp2 alleen maar stereo zijn, maar als je een andere stream inlaad (in dit geval ac3, dan zegt ie vanzelf wat het is bv. 5.1 ofzo) Standaard pakt dvd auther de mp2 stream, je moet echt handmatig de ac3 stream kiezen

Je vormt dus eigenlijk nix om, :) je gebruikt gewoon de ac3 van de avi...het enige wat je om moet vormen is de videostream. Dit werkt perfect bij mij, alleen worden helaas niet bij alle divx/xvid 5 channel sound gebruikt soms is het gewoon 2 channel.

[ Voor 11% gewijzigd door Caveman op 11-07-2004 16:19 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !