Ik heb het volgende dilemma. Ik wil komende week een nieuwe computer kopen met daarin o.a. een MSI K8N Neo Platinum. Dit moederbord heeft een Realtek ALC850 chip voor 7.1 geluid. Ik denk dat dat voor mijn eisen aan computeraudio best voldoende zou zijn, ware het niet dat één belangrijke component mist: De joystick/midi poort. Deze poort zit tegenwoordig sowieso nog maar op bedroevend weinig geluidskaarten, terwijl ik hem nodig heb voor zowel mijn joystick als de verbinding met mijn digitale piano. Nu heb ik dus de keuze om of een relatief goedkoop geluidskaartje erbij te kopen (met €25,- red ik het wel) of €60,- meer uit te geven en een Creative Audigy 2 ZS te kopen die deze uitgang ook heeft.
Zie ik hierbij een andere mogelijkheid over het hoofd? Heeft iemand al ervaring met het geluid van het MSI moederbord en hoe goed is het t.o.v. de Audigy2 ZS kaart?
Zie ik hierbij een andere mogelijkheid over het hoofd? Heeft iemand al ervaring met het geluid van het MSI moederbord en hoe goed is het t.o.v. de Audigy2 ZS kaart?