Toon posts:

Probleem met stroom en ATI radeon 9800 pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een ATI Radeon 9800 pro van powercolor en een 300W psu
Mboard: asus a7n8x-x
cpu: amd athlon 2600+ xp

ik heb een aantal weken geleden een nieuwe HDD gekocht omdat mijn oude bad sector had. een paar dagen nadat ik die nieuwe HDD geinstalleerd had kreeg ik soms de melding Power not connected to your ATI Radeon videocard met irritant gepiep erbij. ik heb meerdere malen die kabel gecontroleerd maar hij zit er gewoon goed in. ik heb zelfs mijn videokaart er een keer uitgehaald en er weer ingezet. maar telkens als ik mijn pc een halve dag aan laat staan en ik wil m de volgende keer weer opstarten krijg ik de melding power not connected. dan laat ik m een tijdje doen en dan doet ie het opeens weer. ik snap er nix meer van. zouden jullie weten waar dit aan zou kunnen liggen?

(ik heb overigens eerst gesearched maar er waren zoveel topics over ati dat ik er geen touw meer aanvast kon knopen)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 14:57 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-08 23:47

Nik

300W is wel weinig voor een R9800. Ik denk dat een 350 Watt beter zou gaan?

Verwijderd

zou zeggen geef eens je voltages :)

zakt de 12v lijn erg onderuit? speelt je pc goed bij games?

Verwijderd

Mss omdat de voeding koud is in het begin, dat de voeding daarom nog niet zijn volledige kracht kan leveren.

Ik denk een te zwake voeding.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 14:59:
Mss omdat de voeding koud is in het begin, dat de voeding daarom nog niet zijn volledige kracht kan leveren.

Ik denk een te zwake voeding.
euh :? het is geen diesel :D

voeding zou het kunnen zijn, maar zonder een overzicht van de voltages kunnen wij dat niet raden natuurlijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 15:01:
[...]

euh :? het is geen diesel :D

voeding zou het kunnen zijn, maar zonder een overzicht van de voltages kunnen wij dat niet raden natuurlijk ;)
err hoe kan ik dat zien dan? dat overzicht van de voltages? :)
mijn computer boot nu namelijk niet.

en mijn computer draait wel goed bij games. ik speel ut2004 met de meeste settings op high of medium rond de 90 fps of hoger

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Probeer het effe een andere videokaart voor zekerheid.. het kan zijn dat je mobo geen signaal door geeft via agp poort..

Lucky Goldstar

Verwijderd

Topicstarter
DJkim schreef op 10 juli 2004 @ 15:05:
Probeer het effe een andere videokaart voor zekerheid.. het kan zijn dat je mobo geen signaal door geeft via agp poort..
volgens mij geeft ie wel een signaal door want ik had op irc gevraagd hoe het kwam dat mijn koeler van mijn videokaart wel draaide maar dat ie zei dat mijn videokaart geen stroom kreeg. toen kreeg ik als antwoord dat ie een klein beetje stroom krijgt van de mboard dus volgens mij zit ie wel goed in aan mijn mboard :)

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29
voor een voltage overzicht kan je MBM of aida gebruiken, hoeft niet alleen in de bios.
maar het lijkt het meest op een voeding probleem zoals al vermeld.
300W kan best genoeg zijn voor een 9800pro, als het een goeie voeding is en/of er niet veel aanhangt (rest van je systeem).

offtopic:
en ja als je op "ati" zoekt krijg je veel resultaten, net zoals wanneer zoekt op "Nvidia"...
gericht zoeken is het toverwoord ;)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 08:32
ik heb ook een stroom probleem gehad met een 9800pro en een 330 wat antec

mijn harde schijven spinde niet op en gaven rare tikken ik dacht o me schijf is stuk.

niet dus mijn voeding was te zwak heb nu een tagan 480w en de computer draait nu veel beter en stabieler!!

ik raad je aan om een andere voeding te proberen

ps dat verhaal van voeding koud geeft nog niet voldoende spanning klopte bij mij wel want na 5 minuten starte hij wel op.

suc7

Ja zou ik ook zeggen

Verwijderd

Topicstarter
wippo76 schreef op 10 juli 2004 @ 15:17:

mijn harde schijven spinde niet op en gaven rare tikken ik dacht o me schijf is stuk.

niet dus mijn voeding was te zwak heb nu een tagan 480w en de computer draait nu veel beter en stabieler!!

ps dat verhaal van voeding koud geeft nog niet voldoende spanning klopte bij mij wel want na 5 minuten starte hij wel op.

suc7
ty ik denk dat dit het is. ik zal eens vragen bij de computershop waar ik altijd kom of ik een psu met een hogere watage mag lenen en ff mag uitproberen. hopelijk is het dan opgelost :)

Verwijderd

wippo76 schreef op 10 juli 2004 @ 15:17:

suc7
euh het is geen diesel

voeding zou het kunnen zijn, maar zonder een overzicht van de voltages kunnen wij dat niet raden natuurlijk

Wel een diesel dus ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 17:46 ]

Pagina: 1