Toon posts:

freeze/vastlopertjes tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hello

Een maat van mij heeft een nieuwe computer en wanneer hij spellen speelt zoals call of duty lijkt het alsof ding af en toe vriest, net een soort lag kan je zeggen zoals wanneer je een slechte connectie hebt.

Spec: amd 64 3200+
Gigabyte GA-K8NS Pro (nForce3 250 Chipset) moederbord
Samsung 160 GB HDD
2x512 mb ram Corsair pc3200 dual channel
Connect3D Radeon 9800 pro + Arctic vga silencer
DVD Brander
DVD Speler
420 W voeding

PC is niet overclockt en ook nooit geweest, pc is een paar dagen oud.

Wat we al hebben geprobeerd:

- Andere videokaart ingedouwt, namelijk een radeon 9700, probleem blijft zelfde.
- Andere 1 reep 512 mb ram geheugen erin gestopt i.p.v. de 2x512 mb ram corsair, probleem bleef nog.
- 300 W voeding vervangen voor een nieuwe 420 W voeding, probleem bleef hetzelfde.
- Zijkant van de kast opengemaakt en een grote thuisfan ernaast gezet op volle vermogen en in de kast laten blazen met aim vooral richting geheugen en cpu, dus voor een betere cooling, om te kijken of het misschien een warmte probleem is, ik neem aan dat zo'n thuisfan dat ding wel goed coolt als ie te warm zou zijn geweest. Probleem bleef nog hetzelfde.
- Geboot met zo min mogelijk hardware, namelijk de dvd brander, dvd speler, floppy unplugged, dus alleen vga, 1 reep geheugen, cpu bleven aan. Kast was nog steeds open met thuisfan er nog opgericht voor de zekerheid, probleem bleef nog hetzelfde.

Nieuwste chipset drivers zijn geinstalleert, ook ati catalyst 4,6 upgrade naar 4,7 final, mobo bios update, amd 64 cpu drivers dus al die dingen geinstalleert al. Probleem blijft.

We weten niet meer wat we moeten doen, als iemand de oplossing weet hoor ik het graag! Kom niet met troubleshooting gedoe lezen want dat heb ik zo min of meer al doorgelezen, ik vind dat ik btw ook duideijk erbij heb gezet wat we allemaal gedaan hebben en pc specs staan erbij. Dus alleen posten als je denkt de oplossing te weten!

Alvast bedankt!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

heb je t al geprobeerd met een andere HD er in?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:19

Wom

Welke processen draaien er ? Denk aan virusscanners, spyware en van die dingen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat nog niet, wel goed idee idd, ik zal binnekort posten, heb nog een hdd liggen met win xp erop, ik ga ff testen, maar kan hdd ook zo iets veroorzaken?

Verwijderd

Topicstarter
Heb bulletproof spyware adware remover gedraaid, ding heeft wel die troep weggehaald, verder zijn de andere processen gewoon van windows zelf en norton antivirus 2004 professional

Dus hieraan kan het niet liggen, en heb btw 1024 mb ram geheugen, en cpu is snel, dus...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 14:28 ]

Verwijderd

Heb je S-ata Hd? mischien drivers niet goed geinstalleerd, (bij windows installatie f6 drukken)

Btw, beetje slechte topictitel....

Verwijderd

Topicstarter
Schijf is gewoon IDE dacht ik, tenminste dat beweert mijn maat. Zal wel kloppen dus, zo'n noob is ie ook weer niet :P

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 14:51 ]

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ik heb ook wel eens een HD gehad die ik een keer had laten "stuiteren" --> deed t op zich wel, maar had ook last van freeze verschijnselen zo af en toe....na een volledige format was t overigens weer goed..

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Hmmm, AGP Fastwrites al uit gezet? AGP al eens op 4x gezet? VPU Recovery al eens uit gezet?

Verwijderd

Topicstarter
Wat heeft AGP 8x nou weer hiermee te maken? Maar fastwrites zou kunnen idd ik zal hem vragen of hij dat uit heeft staan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 14:40:
Wat heeft AGP 8x nou weer hiermee te maken? Maar fastwrites zou kunnen idd ik zal hem vragen of hij dat uit heeft staan.
Kan maar zo dat jou radeon niet goed werkt met je mobo....soms wil agp4x dan nog wel eens helpen....

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:44
[rml][ GA-K8NSPro]Bij zware load af en toe kort hangen[/rml]
GA-K8NS/A64 3200 lagt om de zoveel minuten tijdens games

Dude, waar ben je mee bezig? Één topic is meer dan genoeg hoor, geen drie!

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.