buizenversterkers.

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 16:17

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Ik heb bij KVW (kinder vakantie werk) met opruimen 2 buizenversterkers "gevonden"

Een is van het merk Geloso uit Italie
Afbeeldingslocatie: http://www.expandctss.com/upload/index.php?page=download&file=Geloso-G1.1040A.jpg

Deze werkt nog prima :)
volgens een of andere vage pagina op internet een 90watt versterker 1,25 ohm,
2x philips el503 lampen
ecc81
ecc83

Zegt mij allemaal niets.

De tweede is:
Dynacord Eminent II
Link naar pdf

Ik kan ze nog wel ergens voor gebruiken maar we hebben al nieuwer materiaal.
Het zou bijvoorbeeld mooi zijn om 1 van deze aan te sluiten op de 2e master van het mengpaneel en daarmee de boxen buiten aan te kunnen sturen.

Weet iemand hier meer vanaf.... qua gebruiksmogelijkheden of plaatsen om te koop te zetten en hoeveel etc....

[ Voor 10% gewijzigd door Super_Grover op 10-07-2004 14:09 ]

Verwijderd

Ik wil alleen waarschuwen dat voor zulke oude versterkers de kans bestaat dat de condensatoren versleten zijn -> die dingen worden handgranaten. Zo te zien zijn het pentode schakelingen, zet ze op marktplaats bij audio/buizen en misschien dat er mensen geinteresseerd zijn. Lastig te zeggen hoeveel het nog waard is.

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 15:18

Xanax959

relax...

Ik heb ook zoiets thuis staan, volgens mij zijn het van die versterkers waar je een hele rij boxen in serie kan schakelen, voor b.v. de ijsbaan achtergrond muzak e.d.

Voedings condensatoren "reanimeer" ik bij buisradio's door de buizen te verwijderen, en de radio in serie met een 40 watt lamp op het lichtnet aan te sluiten. Ik weet niet of dat hier goed werkt.....

Atari portfolio Dos 2.11

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:28
Uhm als je de buizen uit een buizenbak verwijdert, werkt ook de gelijkrichterbuis niet meer, en worden je condensatoren helemaal niet opgeladen... Heeft niet echt veel nut dus ;)

Verwijderd

Hmmm oud spul, waar misschien "handgranaten" inzitten, opnieuw gebruiken bij kinder vakantie werk. Goh zouden daar ongelukken van komen?? 8)7 8)7

NIET MEER GEBRUIKEN DUS!!!!! |:( |:(

Lekker op Marktplaats zetten en geld voor vangen. Dan stop je dat in de kinder-vakantie-werk-pot. Hebben die kids veel meer aan :Y)

@ Super_Grover: Gaat niet bestaat wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 23:30 ]

Verwijderd

ik heb er wel intressen in

stuur me maar een mailtje
en dan komen we er wel uit denk ik kwa prijs

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

subsonik schreef op 11 juli 2004 @ 22:58:
Uhm als je de buizen uit een buizenbak verwijdert, werkt ook de gelijkrichterbuis niet meer, en worden je condensatoren helemaal niet opgeladen... Heeft niet echt veel nut dus ;)
Hij hoeft natuurlijk geen gelijkrichtbuis te hebben, kan ook best met halfgeleiders gedaan zijn.
Maar ik denk dat je in ieder geval aan die Dynacord weinig zal hebben, het is een microfoon/instrumentenversterker. De specs zijn voor Hi-fi gebruik echt totaal niet toereikend. Die andere zegt me niets zo.
Pagina: 1