[W2K3 ICM XP] Inloggen gaat traag met 1 gebruikersaccount

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Hoi tweakers,

Bij ons op de zaak hebben we de pc van de baas opnieuw geinstalleerd, omdat ie tergend traag werd. Ook lag het aan een trage schijf van 5400 rpm. Deze hebben we vervangen naar een WD 40 gb 8 mb cache.

Nu was het voorheen al zo dat het verekkes lang duurt dat ie door komt wanneer hij inlogt. Met gebruikersnamen als Administrator, Mieke (secretaresse :9 ) enz.. komt ie meteen door!

Met de nieuwe schijf (nieuwe installatie!!!) precies hetzelfde! :|

Waar zou dit aan kunnen liggen? Deze gebruiker heeft precies dezelfde rechten als alle andere gebruikers. Allemaal dezelfde loginscript (via KiX), dus ik ben de weg helemaal kwijt :(

Wat we niet hebben is Zwervende Profielen, want die maken zowiezo het netwerk al traag :(

Kan iemand mij misschien uitleggen wat het probleem zou kunnen zijn?

Verwijderd

Je specs ontbreken, wat het moeilijker maakt om het probleem te vinden. Zelf heb ik het probleem ook gehad, dat lag een Norton AntiVirus. Als je die heb geinstalleerd, gooi deze er eens af en kijk eens of het probleem er dan ook nog is. Als je een nieuwe account aanmaakt, is het probleem dan ook bij dat account?

Omdat na een nieuwe installatie nog steeds het probleem optreedt, denk ik dat het aan de server ligt. Je maakt geef gebruik van zwevende profielen, maar misschien wil de account van je baas verbinding maken met of via de server. Is er op de server ook een account met dezelfde naam + wachtwoord en zijn die er voor de andere accounts ook? En hebben deze accounts op de server ook dezelfde rechten?

• WiNlUx
We gebruiken een domain controller (sorry dat ik dat niet heb gezegd) :) Andere pc's werken perfect hierop. De hardware speelt hier geen rol omdat deze optimaal genoeg zijn voor wat W2k3 vraagt.

Deze XP machine heeft wel alle updates aan boord. Kan het hier aan liggen?

Verwijderd

WiNlUx schreef op 10 juli 2004 @ 14:11:
We gebruiken een domain controller (sorry dat ik dat niet heb gezegd) :) Andere pc's werken perfect hierop. De hardware speelt hier geen rol omdat deze optimaal genoeg zijn voor wat W2k3 vraagt.

Deze XP machine heeft wel alle updates aan boord. Kan het hier aan liggen?
Je zegt dat je geen gebruik maakt van zwevende profielen. Dus je moe(s)t op de andere PC's ook een account aanmaken voor je baas. En die accounts hebben wel dezelfde rechten als de accounts op de pc waar het probleem zich voordoet?

Het gebruik maken van een DC, zou geen verschil moeten maken, zolang je maar Active Dir met zwevende profielen gebruikt, want daar ben ik niet zo bekend mee.

Verwijderd

dns instellingen gechecked! dit is vaak het probleem als het inloggen traag gaat. verder gebruik je roaming profiles, zo ja hoe groot is het profiel van de gebruiker?

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Lijkt erp dat er ergens iets "mee start" tijdens het inloggen.
Ook zou het kunnen dat de server iets niet kan vinden tijdens het inloggen.

Staan er geen "vreemde" melding in het eventlog ? (Server en/of client)

Zwervende profielen hoeft trouwens echt niet traag te zijn hoor.

[ Voor 19% gewijzigd door RedVox op 10-07-2004 14:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 14:17:
dns instellingen gechecked! dit is vaak het probleem als het inloggen traag gaat. verder gebruik je roaming profiles, zo ja hoe groot is het profiel van de gebruiker?
De DNS is voor elke gebruiker hetzelfde op een computer, dat zou dus niets uit moeten maken want dan is het probleem bij elke account op die PC, lijkt mij.
Wat we niet hebben is Zwervende Profielen, want die maken zowiezo het netwerk al traag
De TS heeft geen Roaming profiles, dat staat in de OP ;).

• WiNlUx
Zoals gezegd: Geen ROAMING profiles!!

Ik kan ook geen fouten vinden in de dns.

Ik zal nu eens de gegevens hard inkloppen van het ipadressen gebeuren...

Verwijderd

WiNlUx schreef op 10 juli 2004 @ 14:20:
Zoals gezegd: Geen ROAMING profiles!!

Ik kan ook geen fouten vinden in de dns.

Ik zal nu eens de gegevens hard inkloppen van het ipadressen gebeuren...
Dat zou niet uit moeten maken hoor, dan zou het probleem zich bij elke gebruiker op die computer moeten voordoen.

• WiNlUx
UPDATE:

Ik doe nu op de pc van hem het volgende:

PING W2K3SERVER:

Ik krijg een reply terug van 192.168.0.27 TERWIJL dit moet zijn: 192.168.0.1 :?

Wat ik wel heb geconfigged hiero: RAS, voor vpn...

De dhcp aanvraag doet ie gewoon vanuit de scope die ik in de DHCP snap-in heb gemaakt...

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Maar als je route's niet kloppen moet je het probleem hebben op alle user accounts lijkt me.
of log je die andere mischien (per ongeluk) lokaal aan ??

Verwijderd

WiNlUx schreef op 10 juli 2004 @ 14:26:
UPDATE:

Ik doe nu op de pc van hem het volgende:

PING W2K3SERVER:

Ik krijg een reply terug van 192.168.0.27 TERWIJL dit moet zijn: 192.168.0.1 :?

Wat ik wel heb geconfigged hiero: RAS, voor vpn...

De dhcp aanvraag doet ie gewoon vanuit de scope die ik in de DHCP snap-in heb gemaakt...
Of de naam waarnaar je gaat pingen is door een andere PC in gebruik genomen, of het ip van de server is anders. Van wat voor een PC is dat adres en kijk eens op de server wat het IP is van de netwerkkaart die met het netwerk in verbinding staat.
RedVox schreef op 10 juli 2004 @ 14:27:
Maar als je route's niet kloppen moet je het probleem hebben op alle user accounts lijkt me.
of log je die andere mischien (per ongeluk) lokaal aan ??
Lezen is moeilijk. Alle gebruikers worden lokaal ingelogd, er wordt geen gebruik gemaakt van zwevende profielen/roaming profiles/active dir.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 14:28 ]

Verwijderd

kijk eens met de bootvis tool van ms, daar kan je precies zien wat de lange delay veroorzaakt

• WiNlUx
Halllo, lees eens goed.

Ik zeg net dat we hier een domeincontroller hebben = Active Directory!

Die bootvis tool ga ik zo testen :)

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Lezen is moeilijk. Alle gebruikers worden lokaal ingelogd, er wordt geen gebruik gemaakt van zwevende profielen/roaming profiles/active dir.
Wel actief dir..

Verwijderd

Oeps, grapje :|. Ik was weer te enthousiast.

• WiNlUx
Ik ga ff een netwerkkaartje wisselen. Je hoort nog van me :)

• WiNlUx
Het heeft niet geholpen. Waar de pc op bl;ijft hangen is: computerinstellingen worden toegepast...

Dan moet je 5 minuten wachten. Gebruikers zoals administrator is dat helemaal NIET. Ook al gebruik ik de administrator account van het domein zelf :?

• WiNlUx
Schop ^^

Weet iemand nog waar het aan zou kunnen liggen?

DNS is goed, Netwerkkaart zit een nieuwe in. Zelfs een nieuwe install, en hij doet gewoon niet wat ie MOET doen :?

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-04 16:14
*Schop*

Ik heb het sinds een paar dagen met mijn Windows XP notebook opeens, blijft ook minutenlang hangen op computerinstellingen worden toegepast. Omdat het wachtwoord van de gebruiker die normaliter automatisch wordt ingelogd kan XP helemaal niemand inloggen, dus ik zo even kijken of dit profiel het probleem is.

Andere dingen hebben niet geholpen, dus misschien weet er iemand wel meer?

Ter info, specs: Celeron 2.6gHZ notebook, Windows XP (doet het zowel met als zonder m'n Linksys PCMCIA wireless kaart erin)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ga dit topic sluiten - je hebt heel goed gezocht waarvoor hulde, maar de probleemomschrijving hier is toch anders dan wat jij hebt. De topicstarter heeft bv. een nieuwe harddisk geplaatst wat jij niet hebt, de topicstarter kan nog wel inloggen, dat lukt jou ook niet meer als ik het zo zie :)

Ik ga daarom dit topic dus sluiten, open gerust een nieuw topic waarin je je probleem nog even volledig omschrijft, en de linkjes naar wat je gevonden had (o.a. dit topic) even mee neemt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.