Toon posts:

[GA-K8NSPro]Bij zware load af en toe kort hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Een maat van mij heeft het voglende systeem in elkaar gezet:

amd 64 3200+
GigaByte GA-K8NS Pro (nForce3 250 Chipset) moederbord
Connect3D Radeon 9800 pro met arctiv vga silencer
Samsung 160 GB HDD
2x512 mb ram pc3200 Corsair dual channel
DVD brander
DVD Speler
420 W voeding

Ding loopt gewoon standaard, geen overclocks niett eens voor de vga! Nooit overclockt geweest ook!
Als hij bijvoorbeeld call of duty speelt zegt ie dat na aantal minuten lijkt het alsof pc ff vriest voor paar tellen 'een soort lag als je connection kut is zeg maar'.
We hebben al nieuwste chipset drivers en bios geinstalleert, ook nieuwste ati drivers, ook de nieuwe release van amd 64 cpu drivers. Hij had eerst 300 W voeding, we dachten misschien dat dit ook mogelijk zou zijn, nu 420 W ingestopt nog steeds zelfde probleem, we dachten maybe is temperatuur, bios gaf aan 60 graden bij load :S, we hebben kast open gemaakt pc uitgedaan laten afkoelen, en daarna een grote huisfan fullspeed erin laten blazen (zeg me nou neit dat niet niet helpt :P), Call of duty gaan testen nog steeds zelfde probleem. Andere videokaart erin gedouwt namelijk zijn oude radeon 9700 pro, blifjt ook zelfde, we hebben ook de 2 modules corsair eruit gedaan en zijn oude ddr333 erin gestopt om te testen, bleef ook zelfde probleem krijgen. Wij dachten zelf nou na al die testen dat het aan de cpu ligt, te hoge temperatuur? zoals bios zelf aangaf, maar bedoel met kast open en grote huisfan in kast gericht at fullspeed moet als goed is zaakje veel cooler houden. Maar we krijgen nog steeds zelfde probleem, we zijn nu echt ten einde raad, we hebben zelf geboot met dvd brander en dvd speler unplugged om te kijken of het misschien door te zwakke voltages komt, maar bleef ook zelfde probleem, wtf is er aan de hand?

Alvast bedankt voor de reacties! En kom niet van lees troubleshooting gedoe, want heb ik zo min of meer doorgenomen en veel testen gedaan zonder resultaat tot nu toe, meer kennis heb ik over deze soort problemen niet, daarom vraag ik het aan jullie!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:32

Thandor

SilverStreak

Die 420Watt, is dat een Q-Tec ? :r , die is echt heel brak, die trok mijn Athlon XP @ 2,4GHz niet, op 2,2GHz waren de voltages al om van te huilen (-12 @ -13,4)
En een DVD speler o.i.d. afkoppelen helpt niet zo veel, probeer dan je CPU onder te klokken, werkt veel effectiever.
edit:

Verder zie ik dat dion_b de titel heeft veranderd. Kort hangen, dus niet volledig gecrashed. Als de PSU brak zou zijn dan zou de PC volledig crashen.

Verder heb je het moederbord ook niet vervangen, het probleem kan daar ook in zitten. Probeer eens bios defaults te laden.

En maakt de koeler wel goed contact met de CPU :?

[ Voor 41% gewijzigd door Thandor op 10-07-2004 13:38 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Uitroeptekens in topictitels zijn storend en niet toegestaan, bovendien zien we liever wat meer relevante dingen erin.

verder:

PMG Beleid

Specs! Je vermoedt dat er iets met de voeding zou zijn, maar je geeft totaal geen specs over wat voor voeding het is :o Er zit nogal verschil tussen Q-Tec en Antec om maar eens iets te noemen :o
Je zegt ook dat je eea losgekoppeld hebt om zwakke voltages uit te sluiten, maar post dan exact wat voor voltages nu door BIOS gemeten worden.

Graag dus eea bij je verhaal editten :o

Verder vermoed ik hier gewoon software- bij een hardwarefout verwacht je dat het systeem volledig plat gaat of dat hij blijft hangen.

Oslik blyat! Oslik!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

(jarig!)
Krijg je die problemen al redelijk snel in-game? of is het na een aantal minuten (>10)?
Is het eerste het geval, moet je aan hardware denken.
Is het 2e het geval moet je aan temps gaan denken (die huiskamer fan wil niet automatisch zeggen dat de cooling geen probleem meer mag zijn...).

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• Madnessy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-07 16:14
precies zelfde probleem hier , alleen met de volgende specs :
GA-K8NS Ultra-939
amd64 3200+
512 ddr400
fx5900xt 128 mb
160 gb sata maxtor
160 ide maxtor
nec 1300-a fikkert
bios f4
en tijdens gamen wordt mijn proc niet warmer dan 30 graden (dus temp prob is het niet)