Toon posts:

Cool & Quiet probleem met AMD Athelon 64 3200+ en Asus K8V

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus K8V Deluxe en een AMD Athelon 64 3200+ en ik krijg de CnQ functie niet aan de praat. Ik heb de laatste Bios erop gezet (1007), ik heb CnQ, Q-fan en en ACPI 2.0 geactiveerd in de bios, ik heb de laatste AMD drivers geinstalleerd, ik heb de CnQ utility van Asus geinstalleerd en ik heb power management op "Minimal Power Management" gezet. Maar de clockspeed blijft gewoon altijd op 2000 mhz. Het enige effect dat ik heb is dat de fan langzamer gaat draaien als de CPU wat koeler is, dus Q-fan werkt. Maar de CPU zelf draait gewoon altijd op volle snelheid.

Ik draai een dual boot met Windows XP Professional en Windows XP 64-bit Edition en onder geen van de beide operating systems doet CnQ het. Ik heb wat rondgezocht op het internet en het blijkt dat op XP 64 CnQ zonder extra drivers of utilities zou moeten draaien. XP 64 is vers geinstalleerd dus aangezien hij het nog steeds niet doet verwacht ik dat het probleem in de bios zit.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Zou het kunnen helpen om een oudere versie van de Bios er op te zetten, en als dat het geval is, welke versie moet ik dan hebben?

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-08 01:17

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Het eerste wat in me opkomt: Wat voor en hoeveel geheugen heb je erin zitten?
1 of 2 bankjes, doublesided?

Leuke lamp, overigens !!

• StRuJeKeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01-2024
Geeft 2 * 512 MB kingston (double sided dus) problemen met Cool n Quiet? Want ik wil ook een 3200+ met K8V mobo kopen.

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-08 01:17

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Ik kan daar geen uitsluitsel over geven maar er is een reële kans dat C&Q niet zal werken.
Uit eigen ervaring en gelezen van anderen:

De combinatie mobo met 2 x 512 MB doublesided DDR

Epox 8KDA3+ werkt niet
Asrock K8S8X werkt niet
MSI K8T Neo-FIS2R werkt wel

Ik hoop dat meer mensen hier hun ervaringen willen posten, zodat we een goed overzicht kunnen krijgen met wel en niet werkende combo's

Leuke lamp, overigens !!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:09

Johnny E

Dôh !!

Heb hier het zelfde probleem:

Athlon 3200+ (new castle) op een Asus K8V SE Dlx bordje (bios 1001) met 2x 512MB PC3200 DS Infineon geheugen.

In de Bios staan zowel Cool 'n Quiet als Acpi 2.0 aan.
De AMD driver (1.1.0.14) is geïnstalleerd, de power settings zijn ingesteld op minimal.

Wat ik ook doe... hij schaalt niet terug naar 1000Mhz.

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
Van wat ik gelezen heb wordt Cool & Quiet pas ondersteund vanaf Bios 1005. In eerdere versies staat het wel, maar het werkt nog niet.

Mijn probleem is onderdehand opgelost. Ik heb geprobeerd om Bios 1005 er op te zetten, wat geen effect had. Toen ik terug ging naar Bios 1007 die ik voorheen er ook al op had staan deed hij het ineens wel. Wat nu precies het probleem was ben ik nog steeds niet zeker van, maar ik denk dat het er aan kan liggen dat ik eerder een oudere versie van AFUDOS had gebruikt om 1007 te flashen. Ik heb nu de nieuwste AFUDOS gebruikt en alles werkt nu goed. De temperatuur van mijn CPU is gemiddeld met zo'n 15 graden gedaald tijdens gewoon browsen en downloaden, dus het is de moeite wel waard geweest.
Pagina: 1