Toon posts:

A7V shutdown na 5 seconden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik was (ben) bezig met een reparatie van een PC waarvan het moederbord en/of de processor kapot is. Na het uitwisselen van deze onderdelen met een Asus a7v en een Atlon tb 1000 bleek alles weer prima te werken. Tot drie dagen daarna,
als ik nu systeem weer opstart valt het 3 a 4 seonden weer uit zonder beeld te geven. Ik heb alle onderdelen gechecked of vervangen (processor + videokaart + geheugen, voeding, dit is het enige wat er op het moment in zit) maar nog steeds het werkt het niet. Wel is het zo dat als er geen geheugen in het moederbord zit hij ook niet uitvalt, maar dan krijg ik uiteraard geen beeld 8)7
Mijn vraag is of het moederbord ten dode is opgeschreven of dat het misschien maar een klein onderdeeltje is wat ik kan vervangen? (omdat het nog wel enig teken van leven geeft)

Al vast bedankt voor het lezen en hoor graag of iemand hier iets over weet!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Wij tweakers doen elkaar constant de groeten, dus hoef je het niet onder iedere post te zetten. Wil je daar toch iets doen? Gebruik dan je sig (daar is hij voor) :z

On-topic:
Klinkt alsof de power knop blijft hangen. Haal het kabeltje voor de power butten eens van het moederbord en probeer op te starten door met een schroevendraaier de twee pins kort te verbinden.

Overigens haal ik niet duidelijk uit je post of je een andere voeding geprobeerd hebt. En ik mis specs geef die eens volledig (vooral mbt voeding en mobo)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij de specs:

Moederbord: Asus a7v-raid v1.02
Processor: Athlon 1000
Voeding: 250w noname
Geheugen: 512 sd 133

Voeding + Processor + Geheugen zijn uitvoerig getest, gewisseld etc
en zijn dan ook niet defect. Verder ligt het moederbord alleen met de
bovengenoemde onderdelen op mijn bureau en start ik hem al met een
schroevendraaier. Dat de power button vast zat was mijn eerste gedachte
ook, maar helaas :?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Noname voeding bestaat niet :o

Er staat IETS op die sticker. 250W is trouwens behoorlijk aan de lage kant voor een Tbird, een echt goede AOpen of Enermax ofzo trekt dat wel, maar als je een of andere wokkietokkie voeding hebt is het echt te weinig.

En je hebt de voeding, processor en geheugen uitgewisseld. Waarmee? Post dat ook eens (en dan met name exact welke andere voeding, want als je dat met een andere wokkietokkie 250W getest hebt weten we nog niets...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Het geheel heeft 3 dagen gedraaid met een 235 w Pro-V voeding tot dat het "stuk" ging. Hierna heb ik 3 andere voedingen geprobeerd (alle van een werkend systeem) maar daar zit dus niet het probleem.

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 20:41

Hendal.

Chocolate moose

Als al die andere onderdelen goed functioneren in andere systemen dan lijkt het er zeker op dat je mobo naar z'n grootje is.

Heb je toevallig al die losse onderdelen op 1 ander mobo geprobeerd? misschien dat de componenten wel moeite met elkaar hebben.

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 14:31:
Het geheel heeft 3 dagen gedraaid met een 235 w Pro-V voeding tot dat het "stuk" ging. Hierna heb ik 3 andere voedingen geprobeerd (alle van een werkend systeem) maar daar zit dus niet het probleem.
Voor de derde keer: EXACT WELKE voedingen zijn het :?

250W wokkietokkie en 235W 'Pro-V' zijn gewoon niet voldoende voor dit systeem, als de anderen ook van die categorie zijn, kan het nog steeds aan de voeding liggen :o

Edit:
Voor de duidelijkheid- een Athlon Tbird 1000 verbruikt maximaal 54W. Die haalt hij op een A7V van de 5V lijn. Dat betekent 54/5=10.8A die van de 5V lijn getrokken wordt. Daarnaast worden ook PCI kaarten van de 5V lijn gevoed en de electronica van je drives (de motor zit op 12V). Als je voeding dus niet RUIM boven de 11A op de 5V kan leveren kun je gedonder verwachten.

Post dus ook gewoon de voltages die BIOS uitmeet.

Als je deze info niet post heeft deze topic bijzonder weinig zin en loopt het grote kans dicht te gaan. Als je wilt dat wij je helpen moet je zelf ook meehelpen.

[ Voor 36% gewijzigd door dion_b op 10-07-2004 16:06 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Dit heeft idd weinig zin zo .. denk dat je het gewoon niet helemaal snapt .. in ieder geval bedankt voor de moeite.

PS: Ik kom niet eens in mijn bios dus ....

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 17:33 ]

Verwijderd

misschien overbodig, maarre
je hebt er toch wel koeling (met fan) erop zitten?

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 17:36:
misschien overbodig, maarre
je hebt er toch wel koeling (met fan) erop zitten?
geheel niet opverbodig, maar misschien om een andere rede, de a7v wil nog wel eens gaan dwarsliggen ivm de beveiliging als hij te weinig of zelfs geen toeren detecteerd op z'n CPU fan probe.
Toen ik waterkoeling had geinstaleerd heeft het een hele tijd geduurd voordat ik erachter kwam waarom ie niet bootte :P
De northbridge fan op de cpu aansluiting prikken geeft je iig de tijd om in het bios de beveiliging uit te zetten.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 17:32:
Dit heeft idd weinig zin zo .. denk dat je het gewoon niet helemaal snapt .. in ieder geval bedankt voor de moeite.

Maar wat voor een voeding heb je dan er nu precies inhangen?
zoals dion_b al uitlegde kan het nogal wat uitmaken (vaak genoeg een brak voedinkje in een systeem gezien waardoor het totaal niet bootte).

Belangrijkste is hoeveel A er geleverd kan worden door de verschillende lijnen.

[ Voor 9% gewijzigd door TERW_DAN op 10-07-2004 17:44 ]

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59

Dat je niet in je BIOS komt, wil niet zeggen dat je de merken (welke notabene gewoon af te lezen zijn van de stikker) niet op kunt noemen. Dat is toch niet te veel gevraagd. Anders hebben we nog voltmeter waarmee je voltages van de diverse lijnen kunt uitmeten.

We willen best helpen als je ons ook maar een beetje meehelpt. Wij kunnen niet ruiken wat er in je systeem hangt en hoe alles in elkaar zit bij jou.

Verwijderd

Verder kan het ook geen kwaad om de revision van de A7V te noemen, is het er bijvoorbeeld eentje met dipswitches? Staat ie jumperfree of jumper-enabled? Staat overvolt ingesteld of juist niet? Heb zelf een tijdlang dat moederbord gehad, waarna ik hem gedoneerd heb aan mijn pa, die er een zeer stabiel systeem mee heeft, met een 235 Watt voeding en een 1200 Thunderbird, maar daar is dus alles wel op default ingesteld en op de correcte snelheden. Bekend is dat de A7V geen overclockwonder is, hoewel die Tbird bij mij moeiteloos 1300 draaide.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat is er dan op tegen om volledige info te geven :?

Het kan geen kwaad, misschien zijn die andere voedingen geweldige 400W Enermax gevallen en heb je gelijk dat het daar niet aan ligt, maar als je die info niet geeft kunnen wij dat niet beoordelen.

En ja, een voedingsprobleem kan ervoor zorgen dat je niet eens kunt booten :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1