[PHP]op bepaalde tijd iets laten uitvoeren in PHP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik heb een PHP script gemaakt, dit script moet om 23:50 een actie uitvoeren. Het is een stukje code met wat informatie. Nu wil ik het zo maken dat het script deze code uit gaat voeren op een bepaald tijdstip. Is het mogelijk dat in PHP te verwerken? Iets van if time = 23:50 doe dit en dat else houd je kop :D
zoiets dergelijks. Of is dit niet mogelijk en moet ik dit via een tool op de server automatiseren?

Om het nog wat duidelijker te maken zal ik uitleggen wat de bedoeling is, het gaat om vbulletin. Vbulletin gebruikt posttijden enzow dus dat moet geen probleem zijn. Het is de bedoeling dat de server om 23:50 met mijn eggdrop verbind en wat stats van de dag naar IRC gooit, hoeveel posts er zijn geweest en dergelijke. Dat latste is mijn zorg en kom ik wel uit, enige wat ik werkend moet hebben is dat die dus om 23:50 deze actie ondernemt.

Hoop op reacties, alvast bedankt! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-07 22:16

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

je hebt idd een tool op je sever (of een andere server) nodig. bijv cron jobs.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk OS heb je in gebruik?

Linux: [search=cron job]
Windows: [search=sceduled tasks]
Verder is er nog wel wat te vinden [search=automatisch programma uitvoeren]

code:
1
php.exe file.php

Hierdoor zal php de file.php uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie, is dit toegestaan op webhostings zoiets te draaien? heb daar nooit eerder mee gewerkt of moet dit vanuit root gedaan worden ? Of is het gewoon een simpel scriptje dat je gewoon als normale user kan draaien?!

*edit* het draait inderdaad op een linux server

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 12:48:
bedankt voor je reactie, is dit toegestaan op webhostings zoiets te draaien? heb daar nooit eerder mee gewerkt of moet dit vanuit root gedaan worden ? Of is het gewoon een simpel scriptje dat je gewoon als normale user kan draaien?!

*edit* het draait inderdaad op een linux server
Is allemaal afhankelijk van je hoster. Drop ze eens een mailtje. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NMe84 schreef op 10 juli 2004 @ 12:49:
[...]

Is allemaal afhankelijk van je hoster. Drop ze eens een mailtje. :P
okay ga ik doen ;) bedankt, en anders begrijp ik al uit de anderen dat ik het ook via mijn eigen server kan runnen? dus via een cronjob op mijn server een remote .php file aanspreken en laten runnen...en des noods kan ik die php ook local runnen en remote contact maken met de database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 12:48:
bedankt voor je reactie, is dit toegestaan op webhostings zoiets te draaien?
Vanuit mijn eigen hosting kan ik via cPanel gewoon cronjobs toevoegen, wat jou hosting met cronjobs doet dat weet ik niet.

Overigens kan je php niet laten draaien en laten wachten totdat time==23:50, dit omdat php een parser is en geen programma (wat continu draait).
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 12:51:
okay ga ik doen ;) bedankt, en anders begrijp ik al uit de anderen dat ik het ook via mijn eigen server kan runnen? dus via een cronjob op mijn server een remote .php file aanspreken en laten runnen...
Ja dit kan.

Op de server met de logs zet je een php file neer, die kan IEDEREEN openen (dus gewoon in de htdocs dir). Deze file open je vanuit je eigen server met fopen of sfockopen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
okay top, bedankt!
ik gaat mijn CP eens even checken, denk niet dat ik het kan want heb alleen ftp en phpmyadmin toegang ;)
is ook geen betaalde hosting oid, ken de hoster goed en die heeft eigen hosting company dus heb wat "geregeld" ..zal vast te regelen zijn dat hij zo;n cronjob toevoegt voor me :)
Pagina: 1