Computer start soms wel, soms niet

Pagina: 1
Acties:

• veer0318
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 09:38
In het kader van vage problemen:

ik heb wat oude hardware bij elkaar geplompt:

Asus A7A133 met AMD Duron 750 mhz, 2x 256mb geheugen van type onbekend, en een 250 watt voeding.

Probleem is dit:

als ik de aan-knop indruk, zie je dat 'ie heel even opstart (minder dan een seconde licht het lampje van dvdspeler op). Daarna helemaal niets meer (ook geen fans die draaien). Dan denk je misschien dat het mobo gewoon kapot is, maar dat lijkt met niet: af en toe springt ie wel gewoon aan, en kan ik er gewoon mee werken, en crasht 'ie ook niet...

Mijn ingeving is dat 't aan de voeding ligt, maar dat weet ik niet zeker, heb ff geen andere voeding om te testen.... Overigens brandt 't lichtje op mobo wel (onder AGP poort, brandt altijd als spannning op staat).

Iemand idee wat dit vage probleem behelst? :x

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:37

megaleo

Special member

Lijkt idd wel op een voedings probleem.
Ik zou gewoon ff kijken of je niet bij iemand een voeding kunt lenen. En het daarmee ff proberen. Als dat het is of niet, heb je dat tenminste uitgesloten.

Verwijderd

Het zou toch wel eens je moederbord kunnen zijn, als een condensator ofzo neit helemaal lekker meer is, kan het zijn dat ie maar soms aangaat.

• veer0318
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 12:38:
Het zou toch wel eens je moederbord kunnen zijn, als een condensator ofzo neit helemaal lekker meer is, kan het zijn dat ie maar soms aangaat.
Hmm, enig idee waar ik die condensator moet zoeken op board? En is daar wat aan te doen, als die kapot is?

Ik denk dat ik maar weer eens een uitgeleende voeding ga terugeisen... IIG dat getest...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

veer0318 schreef op 10 juli 2004 @ 12:41:
[...]

Hmm, enig idee waar ik die condensator moet zoeken op board? En is daar wat aan te doen, als die kapot is?

Ik denk dat ik maar weer eens een uitgeleende voeding ga terugeisen... IIG dat getest...
Gewoon alle condensatoren even nalopen en kijken of ze niet bol staan of zelfs lekken.

Zo nodig gewoon vervangen (als je het niet vertrouwd zou ik ze gewoon allemaal vervangen, weet je zeker dat daar het probleem niet ligt)

Vaak is het zo dat als je een brakke voeding hebt je condensatoren het ook eerder begeven.

[ Voor 9% gewijzigd door TERW_DAN op 10-07-2004 12:45 ]

• veer0318
Ik heb ze even nagelopen, ik heb geen bolstaande kunnen vinden... Ik ga straks maar eens nieuwe voeding proberen... t/y anyway, ik zal even mijn bevindingen in edit van dit bericht plaatsen...

---

Na het plaatsen van voeding werkte PC weer gelukkig. Maar na reset krijg ik alleen nog maar zwart beeld :| :'(

[ Voor 24% gewijzigd door veer0318 op 10-07-2004 19:26 ]

Pagina: 1