Toon posts:

Snelheid router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Na het gebruiken van de search heb ik mijn probleem niet op kunnen lossen. Ik heb een Comfort ADSL verbinding van Planet Internet, wat mij een download snelheid van 280.0Kbyte/s (2.2Mbit/s) en een upload snelheid van 52.0Kbyte/s (416.0Kbit/s) zou moeten opleveren.

Omdat ik gebruik maak van een Trust 340 speedshare web station als router, is mijn download snelheid nu maximaal 133 Kbyte/s en mijn upload snelheid 33 Kbyte/s. Op de site van Trust staat aangegeven dat deze router optimaal werkt tot ongeveer 100 Kbyte/s. Deze router beperkt dus mijn bandbreedte (ook na de laatste firmware update).

Zit er niets anders op dan een andere router kopen? En waar zou ik dan op moeten letten?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Heb je die 133/33 kB/s in de praktijk gemeten of heb je dat ergens vandaan gehaald (linesync van je router bijv.)?

[ Voor 18% gewijzigd door Koffie op 10-07-2004 12:13 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Als ik je 1 merk mag aanraden qua router, dan is het wel Draytek > www.draytek.nl. Ik heb nu al een aantal jaren de 2200E en bevalt me werkelijk uitstekend.

tip: Neem contact op met Trust nederland om te weten of er een firmware is die jouw probleem werkeljik oplost.

Als je een andere wil gaan halen, let er dan op dat ie de snelheid wel ondersteund, 99% van de routers nowadays zijn breedband routers, dus dat moet eigenlijk wel goedkomen.

tip2: kijk uit met goedkoop spul van o.a. sweex, trust e.d. Investeer beter iets meer voor veel beter leert de ervaring!

Suc6

Instagram / YouTube

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:42

FlashBang

Hoi.

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 12:07:
Hallo allemaal!

Na het gebruiken van de search heb ik mijn probleem niet op kunnen lossen. Ik heb een Comfort ADSL verbinding van Planet Internet, wat mij een download snelheid van 280.0Kbyte/s (2.2Mbit/s) en een upload snelheid van 52.0Kbyte/s (416.0Kbit/s) zou moeten opleveren.

Omdat ik gebruik maak van een Trust 340 speedshare web station als router, is mijn download snelheid nu maximaal 133 Kbyte/s en mijn upload snelheid 33 Kbyte/s. Op de site van Trust staat aangegeven dat deze router optimaal werkt tot ongeveer 100 Kbyte/s. Deze router beperkt dus mijn bandbreedte (ook na de laatste firmware update).

Zit er niets anders op dan een andere router kopen? En waar zou ik dan op moeten letten?
Ik zou op internet rondsnuffelen en kijken naar routers die 280 KByte/s aankunnen, ook kun je beter een wat duurdere router nemen omdat die vaak beter zijn en je daar minder problemen mee hebt (ik kan het weten, helaas).

Als je nog een oude pc hebt staan en daar een paar netwerkkaarten in kan steken kun je ook nog overwegen om FreeSCO daar op te draaien, dat maakt van die oude PC een (hele goede) router en het kan draaien vanaf 1 floppy!

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Ik denk dat je snelheden een beetje te hoog zijn. je zal ongeveer 220KB down en 42KB upload halen, meer niet. Maar goed die haal je dus zeker niet nu.

ik weet niet waar je je snelheid op getest hebt, probeer eens deze link te volgen en de 3mark demo te halen. ben benieuwd hoe snel die loopt bij jouw.
http://www.we-dare.nl/modules.php?module=3dmark

Deze server is behoorlijk snel.

Probleem zou kunnen zijn de router, maar zeker ook de instelling of bijv de lijn.
Als je de mogelijkheid hebt om te testen met een andere router zou ik het zeker even doen, puur om te kijken wat het verschil is. Kun je gelijk een en ander uitsluiten (of niet:P )

[ Voor 5% gewijzigd door RedVox op 10-07-2004 12:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 10 juli 2004 @ 12:12:
Heb je die 133/33 kB/s in de praktijk gemeten of heb je dat ergens vandaan gehaald (linesync van je router bijv.)?
Deze heb ik met speedtest gemeten.

Zou ik met die Draytek 2200E (plus verkopen ze nu) de volle bandbreedte kunnen halen? Op hun site staat dat deze doorvoersnelheden kan behalen tot 6,5Mbps.

Ik heb de laatste firmware update van de Trust router gedownload (alhoewel deze ook van augustus 2003 is). Een andere firmware is er niet...

Hiervoor kon ik trouwens met de router maximaal 50 Kbyte/s down halen... |:( Gelukkig is met deze update de snelheid wel verbeterd, maar nog niet optimaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 12:29 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:09

Predator

Suffers from split brain

Test gewoon even zonder router een download naar een bepaalde site, test daarna diezelfde download naar diezelfde site met die router.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:49
Ik had eerst een Draytek 2200E, maar ging over naar een wireless routertje van Edimax. Bij de Draytek bleef ik altijd steken bij ruim 600, maar nu haal ik soms ruim 800 (met mijn 8Mbit abo natuurlijk).

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Predator schreef op 10 juli 2004 @ 12:32:
Test gewoon even zonder router een download naar een bepaalde site, test daarna diezelfde download naar diezelfde site met die router.
Dit heb ik al geprobeerd, maar op de 1 of andere manier lukt het me niet meer om rechtstreeks verbinding te krijgen. Ik ben nogal een leek op dit gebied.

Verwijderd

De meeste goedkope routers hebben een WAN to LAN doorvoer van rond de 20Mbps maar dat is nog altijd meer dan die 280 KB/s!!

Verwijderd

Topicstarter
Oké... Dit staat exact op service pagina van Trust:

Problem: Data transfer with router is not so fast as data transfer when directly connected to computer.

Answer: The processor inside the router has limited performance. It works optimally for Internet speeds up to 1024 kbps (1M)

Dit zal het probleem dan toch wel zijn? Of heb ik dat mis?

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 12:41:
Oké... Dit staat exact op service pagina van Trust:

Problem: Data transfer with router is not so fast as data transfer when directly connected to computer.

Answer: The processor inside the router has limited performance. It works optimally for Internet speeds up to 1024 kbps (1M)

Dit zal het probleem dan toch wel zijn? Of heb ik dat mis?
Lijkt het wel op, moet zel zeggen dat me dat heel erg tegen valt.
Heb je nu al eens 2 downloads gedaan, 1 met en 1 zonder router ?
(zoals Predator al aangaf)

** edit

ik lees niet |:(
Ik zou toch proberen dit voor elkaar te krijgen, dan weet je het zeker.

[ Voor 12% gewijzigd door RedVox op 10-07-2004 12:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, nog niet. Ik ben nogal een leek op dit gebied. Ik heb wel een handleiding voor het opzetten van de directe verbinding voor windows me en 2000, maar aangezien ik nu xp gebruik zijn veel van die menu's veranderd. Maar ik zal weer een poging wagen.

BTW ik gebruik dus als modem een "oude" Alcatel speed touch home ethernet modem.

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 12:54:
Nee, nog niet. Ik ben nogal een leek op dit gebied. Ik heb wel een handleiding voor het opzetten van de directe verbinding voor windows me en 2000, maar aangezien ik nu xp gebruik zijn veel van die menu's veranderd. Maar ik zal weer een poging wagen.

BTW ik gebruik dus als modem een "oude" Alcatel speed touch home ethernet modem.
Ik gebruik het zelfde modem hier. op een 8/1 verbinding en dat loopt perfect.
Enigste nadeel is dat de upload max 82KB is. modem haalt niet de volle snelheid.
verder draai het altijd, 24/24 en al 3 jaar aan een stuk. Ben er zeer tevreden over.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook nog nooit problemen gehad met dat modem. Zojuis heb ik getracht om direct te verbinden, maar zonder resultaat. Ik zal nog 1 poging wagen, maar ik ga er bijna zeker van uit dat ik dan snelheden tot 200 Kbyte/s ga halen.

Op dit moment maakt m'n router altijd automatisch verbinding. Moet ik dit niet ergens aanpassen als ik weer direct wil verbinden?

Verwijderd

Topicstarter
Update: direct verbonden en nu meet speedtest een snelheid van 254,2 Kbyte/s down en 36,7 up.

Mogelijke conclusie: router is bottleneck. Haal een andere? Welke router zou deze snelheden wel aankunnen?

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 13:42:
Update: direct verbonden en nu meet speedtest een snelheid van 254,2 Kbyte/s down en 36,7 up.

Mogelijke conclusie: router is bottleneck. Haal een andere? Welke router zou deze snelheden wel aankunnen?
Ik zou even searchen hier op Got of Google.
Zijn nogal wat mogelijkheden...
Ff rustig alles door lezen en dan kijken wat in je budget valt.

Verwijderd

Topicstarter
Wederom, als leek, op welke specs moet ik letten? (Want doorvoersnelheid staat vaak niet vermeld...). Ik zat te denken aan die Draytek 2200E+.

• mhr-zip
  • Laatst online: 21:38
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 12:54:

Die modem kan je toch flashen van home naar pro. Dan is het gelijk een router. Ff in een hub ofzo pluggen en gaan.

Of als je een echte goede router wil -> www.draytek.nl

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• mhr-zip
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 13:54:
Wederom, als leek, op welke specs moet ik letten? (Want doorvoersnelheid staat vaak niet vermeld...). Ik zat te denken aan die Draytek 2200E+.
2200E is leuk, maar al oud. Ik heb er een on opgelost vpn probleem mee, verder werkt tie wel goed.

Ik zou voor een 2500 of 2900 gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik koop liever een aparte router. Die Draytek 2200E+ heeft een doorvoersnelheid van 6,5 Mbps. Met een max van 2 Mbps downspeed zal deze toch wel geschikt zijn voor me.

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-05 23:07
Ik heb hier hetzelfde ad hand met een DLink 614+ (4- poorts router, WLAN AP) en ik heb een Telenet abbo.

modem==>PC: 800 kilobyte/sec

modem==>router==>pc's : ~50 kilobyte/sec

Dus ik denk dat ook hier de bottleneck de router is. MAAR: dit heb ik pas ad hand sinds een firmware update enkele weken geleden. Ik hoor je al zeggen: zet dan de oude fw terug, maar dit gaat niet: er waren toen stabiliteitsproblemen met de router én ik heb de oude fw niet kunnen b-u'en omdat hier geen mogelijkheid voor is...

Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

Topicstarter
Is een Speedtouch 510 adsl modem/router ook niet een makkelijke oplossing voor mij? Ik zie dat de meeste routers (Draytek 2200E+, 2500 en de 2900) toch ook rond de 100 euro kosten.

• mhr-zip
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 14:36:
Is een Speedtouch 510 adsl modem/router ook niet een makkelijke oplossing voor mij? Ik zie dat de meeste routers (Draytek 2200E+, 2500 en de 2900) toch ook rond de 100 euro kosten.
Volgens mij kan je je huidige modem, flashen naar router.

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Ik heb een SMC 2804 en die heeft zowat hetzelfde probleem 4mbit adsl komt niet boven de 2mbit uit met router....toch raar....

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Pagina: 1