align functie verkeerd?

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 20:40
Ik heb een website gemaakt in php, met een CSS.

Nu is het zo, dat het geheel 750px breed wordt, en gecentreerd op de pagina komt. Eerst lukte dat niet helemaal, dus heb ik via google de manier gevonden waarop het zou moeten werken. Ik heb verder geprobeerd op allerlei zoektermen te zoeken, maar steeds komt dezelfde code eruit. En die code werkt (blijkbaar) niet.

Body CSS
body { font-family: Verdana, Tahoma, Arial, Trebuchet MS, Sans-Serif, Georgia, Courier, Times New Roman, Serif;font-size: 11px;margin: 0px;padding: 0px;text-align: center; width:750px; align: center; color: #000;background-color: #FFF; }
Dit zou toch moeten werken? Waarom centreerd mijn pagina niet dan? Dit is mijn laatste toevlucht, ik heb al op andere forums gepost maar iedereen beweerd dat het zo goed is? Maar toch werkt het niet. Staat de plaats van de code verkeer? Moet de align functie ergens anders in de CSS staan? Ik ben nu echt ten einde raad.

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 18:56
Werkt dit? width:750px; in de body tag? Dat heb ik namelijk nooit gebruikt in css. Ik denk dat je beter een div kan maken waar je content in staat en vervolgens deze css toepassen op de div. Zodat je de div centreerd in plaats van de hele body.

[ Voor 18% gewijzigd door HawVer op 10-07-2004 12:17 ]

http://hawvie.deviantart.com/

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je moet je body geen width geven, maar een element wat je op je body zet. Een div bijvoorbeeld. Je zit trouwens in het verkeerde forum, je had Webdesign & Graphics moeten hebben. :P

edit:
Damn, spuit 11 :P

[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 10-07-2004 12:17 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Nik
Die 750px werkt wél goed, maar de center functie dus niet. Heel vreemd allemaal...

En volgens een flink aantal sites zou het moeten werken. Maar hoe zou ik die div dan in elkaar moeten zetten? Aangezien er veel tabellen in de website zitten, en het best lastig is om die code nog veel te veranderen. Alles is eigenlijk goed zoals het nu is, behalve dat hij niet gecentreerd staat.

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 18:56
<body>
<div>
text text.
</div>
</body>

body { font-family: Verdana, Tahoma, Arial, Trebuchet MS, Sans-Serif, Georgia, Courier, Times New Roman, Serif;font-size: 11px;margin: 0px;padding: 0px; width:750px; color: #000;background-color: #FFF; }

div {
text-align: center;
align: center;
width:750px;
}

/edit.. werkt niet. Toch niet. Moet je ff naar bericht cheatah kijken. :)

[ Voor 17% gewijzigd door HawVer op 10-07-2004 12:27 ]

http://hawvie.deviantart.com/

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

HTML:
1
2
3
4
5
<body>
  <div style="width: 750px">
    alles wat eerst in je body zat
  </div>
</body>

...

edit:
Nou begin je toch vervelend te worden hoor, HawVer. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door NMe op 10-07-2004 12:22 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Het te centreren element (body) moet in elk geval margin-left: auto; en margin-right: auto; hebben. Verder nog text-align: center; voor het html element.

align: center; bestaat niet.

Het body element mag je gewoon een breedte opgeven, je mag de body centreren, je mag er gewoon vrij veel mee.

• Nik
Geweldig bedankt iedereen!

de code is nu:
body { font-family: Verdana, Tahoma, Arial, Trebuchet MS, Sans-Serif, Georgia, Courier, Times New Roman, Serif;font-size: 11px;margin: 0px;padding: 0px;text-align: center;width: 750px;color: #000;background-color: #FFF; margin-left: auto; margin-right: auto; }
En de pagina staat netjes in het midden! Echt heel erg bedankt iedereen! :D

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:27

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Zie voor de volgende keer P&W FAQ - HTML / javascript /css, etc...; javascript, css etc. hoort thuis in Webdesign & Graphics, niet hier.

Mocht je een post openen in Programming & Webscripting, zie dan ook P&W FAQ - De "quickstart" voor wat we verwachten van een post. Zo mis ik bijvoorbeeld de taal in blokhaken in de titel.

Normaliter zou ik deze verplaatsen, alleen ik verwacht dat deze in Webdesign & Graphics ook dicht zou gaan, dus doe ik deze dicht. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.