Software RAID Programma's?

Pagina: 1
Acties:

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik had ff een vraagje. Heb al ff op Google gezocht, maar niet echt iets kunnen vinden.
Zijn er ook programma's om een software RAID op te zetten onder Windows XP? Uitgezonderd de standaard ingebouwde software van Windows XP?
Vind die van Windows XP namelijk niet helemaal goed werken.
Alvast bedankt!

FnF

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Die van Windows XP werkt toch uitstekend :?

Wat voor probleem heb je dan precies?

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:04
Moeilijk, moeilijk. Ik zoek hier ook met enige regelmaat naar. Voor OS X weet ik wél iets: FWB RAID Toolkit. Soortgelijke software voor WinXP is schaars/niet te vinden. Ik vond zojuist dit:

http://www.ddiusa.com/products.htm

Wordt volgens de site gereleased in Q1 2004.... da's al een tijdje voorbij lijkt me....

• Nik
  • Laatst online: 12-03 20:53

Nik

Uuuh, kan je ook Software RAIS maken met één fysike schijf? Dus met bijvoorbeels twee patrities? En da hij de gegevens op beide partities weg schijft? En dan onder XP? Want hier zoek ik al een hele lange tijd naar, maar ik dacht, dat post ik hier niet, ik was een beetje bang dat ik verwezen werd naar google. Aangezien daar ook niet zo heel veel te vinden is (wel voor non-windows os).

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

proller schreef op 10 juli 2004 @ 12:16:
Uuuh, kan je ook Software RAIS maken met één fysike schijf? Dus met bijvoorbeels twee patrities? En da hij de gegevens op beide partities weg schijft? En dan onder XP? Want hier zoek ik al een hele lange tijd naar, maar ik dacht, dat post ik hier niet, ik was een beetje bang dat ik verwezen werd naar google. Aangezien daar ook niet zo heel veel te vinden is (wel voor non-windows os).
Mag ik vragen wat hier het voordeel van is (of zou moeten zijn)??

Wees consequent, maar niet altijd

• Nik
  • Laatst online: 12-03 20:53

Nik

Dat ik niet handmatig mijn files moet kopieeren naar mijn tweede partitie. Ik heb het al vaker gehad dat ineens een hele partitie leeg is, en gelukkig heb ik dan een backup op mijn tweede partitie staan :) Dus dat hij meteen automatisch kopieerd naar de tweede partitie. performance verlies maakt me niet uit.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:21

FastBunny

Give it the Works !

proller schreef op 10 juli 2004 @ 12:20:
Dat ik niet handmatig mijn files moet kopieeren naar mijn tweede partitie. Ik heb het al vaker gehad dat ineens een hele partitie leeg is, en gelukkig heb ik dan een backup op mijn tweede partitie staan :) Dus dat hij meteen automatisch kopieerd naar de tweede partitie. performance verlies maakt me niet uit.
Alleen als je harddisk crasht heb je er erg weinig aan :/

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:24
Check de Veritas site eens, die hebben een erg uitgebreide volume manager voor Windows (Storage Foundation). Overigens is Windows' eigen LDM hier een directe en uitgeklede afgeleide van.

Weet niet 100% zeker of 'ie ook daadwerkelijk onder XP Pro draait (wordt officieel niet ondersteund, je moet er een zgn. Windows server versie voor hebben) want ik heb alleen ervaring met de Sun Solaris versie.

Ben trouwens wel nieuwsgierig waarom de ingebouwde XP variant je niet bevalt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Phyxion
  • Niet online
Abbadon schreef op 10 juli 2004 @ 12:41:
Check de Veritas site eens, die hebben een erg uitgebreide volume manager voor Windows (Storage Foundation). Overigens is Windows' eigen LDM hier een directe en uitgeklede afgeleide van.

Weet niet 100% zeker of 'ie ook daadwerkelijk onder XP Pro draait (wordt officieel niet ondersteund, je moet er een zgn. Windows server versie voor hebben) want ik heb alleen ervaring met de Sun Solaris versie.

Abbadon schreef op 10 juli 2004 @ 12:41:

Ik draai op SCSI. En heb er veel schijven van liggen. Dus vandaar dat ik niet c,d,e,f,g....x,y,z wil hebben. Dus ik had ff van een hele hele hele goede systeemingenieur gehoord dat dat ook via Windows XP Professional kon. Die heb ik, dus dat is geen probleem.
Dus ik dacht, laten we ff 3 schijfjes van 40GB, 10000RPM en 16MB cache uit de kast pakken. Dus die ff aangesloten. Toen ff snel geformateerd en dat ingesteld.
Geen enkel probleem. Na een week kwamen de dikke problemen. Het opstarten duurde erg lang, omdat Windows iedere keer die schijven aan het controleren was. Zodra ik ze eraf deed startte die namelijk in een paar seconden op. Dus toen maar weer ff geformateerd. Bleef ie op 36% haken :( :/| Dus toen maar 2 schijven eraan zetten ipv de gebruikelijke 3. Toen wou de Windows niet eens meer bootten. Dus ik die andere er maar weer aan.
Kon ik ze weer niet formateren :( Dus nu heb ik ze maar afgekoppeld. Ik kan er nu niks mee. Nu heb ik weer een andere installatie, dus nu kan het wel weer, maar wil hier niet graag weer mee zitten. Die schijven heb ik via Partition Magic onder DOS moeten formateren omdat Windows er helemaal niks meer mee kon.
Dus vandaar dat ik naar goede alternatieven zoek.
Ga het binnenkort wel weer eens met Windows proberen. Daar niet van. Maar dan moet deze Windows-SCSI-Installatie eerst weer maar de IDE schijf toe ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Pagina: 1