Toon posts:

[XP] ADSL delen over 2 computers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb al de FAQ doorgenomen, computer ging raar doen toen ik dat deed en daarna nog wat gesurft maar echt verder kwam ik niet.

Probleem:

Ik heb thuis ADSL met deze modem :
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtouchdsl.com/img/products/home.jpg
De thuiscomputer zit aangesloten op ADSL en dat werkt perfectemento, nu wil ik deze connectie sharen zodat mijn andere computer er ook gebruik van kan maken. Dus bij de internetverbinding klik ik op eigenschappen/ geavenceerd en klik op internetconnectie delen (alleen de bovenste van de 3 aangevinkt).
Als ik dan op de andere computer probeer te internetten dan lukt dit niet.
(PS heb natuurlijk een crosskabel tussen thuiscomputer en mijn computer lopen)

Ook heb ik geprobeerd om een thuisnetwerk te creeren maar dit lukte ook al niet echt, terwijl de thuiscomputer de mijne wel zag op het netwerk maar die was niet accessible en mijn computer zag de thuiscomputer niet.

Daarnaast is er de optie voor een router, maar heb niet veel zin om €45 neer te tellen, als het vorig jaar met precies hetzelfde wel is gelukt !

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

hijk hier even: http://www.bruring.com/nuke/

hier staat hoe je je adsl moden als router kan gebruiken.

en volgendekeer dat je post eerst even zoeken, dit soort vraagen zijn al duizenden keeren voorbij gekomen.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil helemaal me adsl niet modden als router ! en bij guides op die site staat helemaal niet wat ik nodig heb!

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 12:08 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 14:07

makje

Professioneel prutser

Had je deze guide al gezien? Zelfs ik als netwerken-noob kon hiermee ook alles delen. In jouw geval kun je gelijk naar deze pagina waar vrij duidelijk staat vermeld hoe je de 2 netwerken instelt.

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
had ik niet gezien, laten we hopen dat het nu wel lukt :P

Ga naar het configuratiescherm en klik op het netwerk-pictogram (of klik met de rechtermuisknop op Netwerkomgeving en dan op eigenschappen).

Indien het IPX/SPX-protocol nog niet in het rijtje staat, voeg dit dan toe via Toevoegen -> Protocol -> Microsoft -> IPX/SPX-compatible.

HOE moet dit in XP, met welke verbinding moet ik werken de Lanverbinding of de Internetconnectie?

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 12:32 ]

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

je modem als router instellen is wel het makkelijkst, hoeft jouw pc niet aan te staan als de ander wil internetten, bespaart dus stroom en gekloot op je pc met alles opmieuw instellen als je weer eens een keer opnieuw windows op je pc hebt gezet.

ik het het ook gedaan, en bevalt me prima.

Verwijderd

Topicstarter
Petergr schreef op 10 juli 2004 @ 12:36:
je modem als router instellen is wel het makkelijkst, hoeft jouw pc niet aan te staan als de ander wil internetten, bespaart dus stroom en gekloot op je pc met alles opmieuw instellen als je weer eens een keer opnieuw windows op je pc hebt gezet.

zoals al eerder welke guide gebruik ik dan?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 12:23:
had ik niet gezien, laten we hopen dat het nu wel lukt :P

Ga naar het configuratiescherm en klik op het netwerk-pictogram (of klik met de rechtermuisknop op Netwerkomgeving en dan op eigenschappen).

Indien het IPX/SPX-protocol nog niet in het rijtje staat, voeg dit dan toe via Toevoegen -> Protocol -> Microsoft -> IPX/SPX-compatible.

HOE moet dit in XP, met welke verbinding moet ik werken de Lanverbinding of de Internetconnectie?
Hmm, volg die guide maar niet. Het is een guide uit 2000. IPX SPX en dat soort protocollen is helemaal niet nodig.

Het moet heel simpel zijn. De Internet verbinding delen (vinkje zetten), zoals je gedaan hebt, daarna op de 2e pc de tcpip instellingen op automatisch verkrijgen zetten en je moet kunnen internetten.

Wat zijn de IP gegevens van de twee machines in het interne netwerk?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Petergr schreef op 10 juli 2004 @ 12:36:

Heeft ie dan gaan switch of hub erbij nodig?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Koop een router en laat vandaaruit 2 kabels naar je pc's lopen, klaar!

En die €45,- is het wel waard, zou wel meteen een goede kopen en geen knakenmerk. U.S. Robotics Broadband Router werkt hier al jaren perfect.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 12:47 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 14:07

makje

Professioneel prutser

@ Petergr: Je hebt dan wel een hub of switch nodig en de TS heeft die blijkbaar niet en wil die ook niet aanschaffen. Verder ben ik het met je eens dat die oplossing wel handiger is.

@Boriss: Je moet 2 netwerken instellen op je pc: De ene is bedoeld om via je 1e netwerkkaart een netwerkje te maken met je modem op dezelfde manier als je eerst ook al had. Dan heb je internet op die pc.

Vervolgens heb je een 2e netwerkkaart nodig en daarmee maak je via een crosscable een 2e netwerk met de andere pc. Hiervoor moet je zelf de ip adressen e.d. opgeven zoals bij het blokje TCP/IP instellen vermeld staat. Dit doe je ook bij de 2e pc zodat dezen samen een klein netwerkje van 2 pc's vormen.

Als laatste moet je dan bij de 1e pc nog aangeven dat andere pc's in het netwerk ook van zijn internet gebruik mogen maken (is geloof ik een vinkje zetten bij het tabblad geavanceerd) en dan zou alles moeten werken :)

9800x3d

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

en als je eenmaal een router hebt dan wil je niet meer anders.

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn de IP gegevens van de twee machines in het interne netwerk?

ik zal ze wel ff mailen if necessary

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 13:14 ]

Verwijderd

Misschien cursusje volgen, of je wat meer inlezen over netwerken, of de FAQ van tweakers, staat perfect uitgelegd hoe je verbinding moet delen.

p.s. ROUTER aanschaffen

Verwijderd

Topicstarter
makje schreef op 10 juli 2004 @ 12:49:

Vervolgens heb je een 2e netwerkkaart nodig en daarmee maak je via een crosscable een 2e netwerk met de andere pc. Hiervoor moet je zelf de ip adressen e.d. opgeven zoals bij het blokje TCP/IP instellen vermeld staat. Dit doe je ook bij de 2e pc zodat dezen samen een klein netwerkje van 2 pc's vormen.
Ja die Ip en Sumask lukt wel maar DNS gaat hele anders in XP

Ga maar in de comp-shop van het dorp kijken of ze ene routertje hebben !

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 13:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe haal je je internetverbinding weer uit een VPN, want ik ga nu een routertje scoren !

NAJA, router gehaald. Sitecom en alles werkt, tja dna moet het maar op die manier :D

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 17:54 ]

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

zie je wel dat dat de beste oplossing is ;)

Verwijderd

Mooi dat alles nu werkt. Kost wat, maar dan heb je ook wat!
Pagina: 1