Toon posts:

Welk merk is deze camera (en is het wat)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat ik deze vraag niet echt op dit forum kan plaatsen, omdat het geen tweakers is.... maar ik heb alleen verstand van computers, niet van digicams.. dus doe ik een beroep op jullie ;)

Een vriend van mij heeft deze camera gekocht en ik wil eigenlijk weten of het wat is, het gaat om de volgende camera:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ame=WDVW#ebayphotohosting

na enig zoeken lijkt het me dat het moet gaan om deze camera:
http://www.chicony.com.tw/new_dscpro/dc3310.htm <- denk ik

Kent iemand dit merk? En is deze camera voldoende om gewone foto's mee te maken?
Het enige wat ik weet van digitale camera's is dat je er wel één moet kopen met optische zoom... maar is dat nog wel nodig met zoveel pixels?
Hij moet er 82 euro voor betalen.

Weet iemand misschien een betere camera voor dit geld?
hoop op wat reacties...

Gr,

Remco

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 10:54 ]

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Ik kan niet zien wat voor merk het is, volgens mij merk onbekend want:

- er wordt geadverteerd met een 6,6 Mp terwijl bij de specs staat dat de sensor 3,2 Mp is. Dus de rest is interpolatie.
- het dingetje heeft alleen maar 4x digitale zoom. Geen optische zoom.

Kan me moeilijk voorstellen dat dit goede foto's maakt maar misschien ben je wel tevreden met de prijs/prestatieverhouding?

Verwacht er dus niet al te veel van.
Als je op zoek bent naar een gebruikte digicam loop dan eerst eens bij een fotograaf binnen en kijk wat er zoal te koop is.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 22:16

Nik

Voor 82 euro is het volgens mij wel een leuk ding. Niet al te goed, maar ook zeker niet slecht. Wil je meer pro foto's gaan maken, zul je toch echt een wat duurdere camera moeten zoeken (5MP) en misschien van een bekender merk.

Ik zie ook zo snel geen merk er op staan, misschien is het een of ander namaak ding, maar dat wil nog niet zeggen dat zoiets slecht is. Ik zou naar een foto zaak gaan en daar een camera aanschaffen. Meestal mag je ze camera's ook uitproberen.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Hij is hier wel eens vaker langs gekomen, maar ik kan het topic niet meer vinden.

Ik zou het in ieder geval nooit doen, bij een digitale camera zijn er zoveel factoren die belangrijk zijn, zoals stevigheid, batterijverbruik, snelheid, kwaliteit van de lens, kleurechtheid, resolutie/zichtbaarheid van het LCD, software op de PC en natuurlijk garantie...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!!!

Zelf wil ik ook graag wel een digitale camera hebben, alleen die krengen zijn zo duur! (ben maar een arme student ;))

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

proller schreef op 10 juli 2004 @ 11:02:
Voor 82 euro is het volgens mij wel een leuk ding. Niet al te goed, maar ook zeker niet slecht. Wil je meer pro foto's gaan maken, zul je toch echt een wat duurdere camera moeten zoeken (5MP) en misschien van een bekender merk.
Alsof meer pixels meteen een betere camera betekend 8)7 .
De lens is een stuk belangrijker dan de sensor die in de camera zit.
En dan heb je nog de electronica..
5MP is leuk, maar als je camera alleen onscherpe te donkere foto's neem ben je ook niet blij.

ADM666, laat zo'n ding lekker links liggen.
En koop een goede camera. Zo duur hoeft het niet eens.
Neem een wat ouder model en trek er wat geld voor uit.
Je bent aardig duur uit.
Camera, batterijen, geheugen. tasje.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 10-07-2004 12:10 ]

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-02 08:32

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

als ik jouw was zou ik gewoon een goede 3 megapixel camera halen

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Er zijn zat goeie 2mp camera's die betere fotografie ervaringen en plaatjes geven als deze shitcam, in de prijsklassen 100-150 EUR.

Alors.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:46
Je kunt inderdaad beter 150 euro uitgeven voor een Canon A60 bijvoorbeeld als 80 euro weggooien voor zoiets.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-02 11:41
Als ik toch op die site kijk, zie ik toch echt dat de sensor 2mp is.
En persoonlijk denk ik dat dit echt een prut ding is..
Haal gewoon een "echte" camera..

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
voor 82 euro is dit echt een topcamera. Gewoon leuk om kiekjes mee te maken.

Voorbeeldje van met een cam van 5 tientjes van medion van de aldi:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/36839/thumb.jpg

het kost niks, je hebt niks, maar het is toch léuk! En daar doe je het voor :)

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 23:08

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Dit is een KUTCAMERA 1e klas. (pardon my french)

Een vriend van me had hem gekregen van zijn pa (die hem via Ebay gekocht had), voor zijn verjaardag... de foto's die eruit kwamen waren om te janken.

Ik zal even de negatieve punten opnoemen:

- Geen optische zoom
- Geen 6.6MPixel, maar 3.3MP die met digitale zoom geextrapoleerd wordt
- Hele slechte lichtgevoeligheid
- Geen contactpersonen voor vragen/support/retoursturen

En, het belangrijkste:

- Niet werkende USB interface (op zijn CUSL2-C mobo niet werkend te krijgen)

Oftewel: WEGGEGOOID GELD!

Mijn tip: koop een 2e hands 2MP camera van een goed merk zoals Canon, Fuji, Olympus etc. Daar heb je meer aan dan dit kloteding.

[edit]
Nu ik er over nadenk: de camera die hij had was exact ditzelfde toestel, het merk was Formika. Na wat gezoek op diverse (vnl. Duitstalige) forums, bleek dat veel mensen een probleem hadden met de USB interface.

[ Voor 17% gewijzigd door DynaMikeY op 11-07-2004 14:14 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Pagina: 1