Als ik een drive probeer te defragmenteren dan lukt dat niet.
Als ik de pc opstart, explorer open, rechtsklik op een drive en voor het tools tabblad kies en daarna defragmenteren, dan start diskeeper, waarschijnlijk omdat die zich ingenesteld heeft als default defrag-tool. Prima wat mij betreft!
Als ik binnen diskeeper een drive kies en deze probeer te analyseren of te defragmenteren, dan komt de melding "diskeeper could not initialize".
Deinstalleer ik diskeeper, dan is de rechts-klik optie bij properties/tools van elke drive grayed out en dus niet kiesbaar.
Windows heeft zelf ook een defrag tool maar waar die dan gebleven is weet ik niet, het lijkt wel of het installeren van de defrag tool diskeeper deze verwijderd heeft. En bij Add new software / add windows components staat niet de mogelijkheid om de XP defrag tool weer te installeren.
Het is inmiddels al maaaanden geleden dat ik gedefragmenteerd heb, dus het zal inmiddels wel een rommeltje zijn.
Wie weet hoe ik dit oplos zodat ik weer kan defragmenteren?
Als ik de pc opstart, explorer open, rechtsklik op een drive en voor het tools tabblad kies en daarna defragmenteren, dan start diskeeper, waarschijnlijk omdat die zich ingenesteld heeft als default defrag-tool. Prima wat mij betreft!
Deinstalleer ik diskeeper, dan is de rechts-klik optie bij properties/tools van elke drive grayed out en dus niet kiesbaar.
Het is inmiddels al maaaanden geleden dat ik gedefragmenteerd heb, dus het zal inmiddels wel een rommeltje zijn.
Wie weet hoe ik dit oplos zodat ik weer kan defragmenteren?