[W2k3] Netwerk erg traag

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Hoi,

Ik heb op onze club-server Windows Server 2003 Enterprise geinstalleerd. Alles werkt goed, behalve dat de doorvoersnelheid van/naar de server echt brak is. Het kopieeren van 800MB aan MP3's + 400 MB aan videoclips duurde bijna een uur. De gemiddelde doorvoersnelheid ligt volgens Windows netwerkmonitor op 28%. Dit moet dus makkelijk hoger kunnen.

Even wat specs:

AMD Athlon 800Mhz
512MB SDR133 brand/brand
Abit KT7
2x 3Com 3c905B 10/100 PCI (waarvan 1 niet verbonden)
1x Intel 10mbps PCI (disabled)
60GB WD Harddisk 8MB
10GB Seagate harddisk 2MB

De IP's zijn statisch ingesteld op 192.168.0.6 voor 3Com kaart 1 en 192.168.1.1 voor 3Com kaart 2. De 2e kaart is nu dus losgekoppeld. Deze wordt alleen gebruikt op de club. Kaart 1 wordt hier in huis gebruikt.

Het systeem functioneerd als PDC + DNS en moet in de toekomst nog meer gaan doen, maar met deze snelheid twijfel ik er aan of dat haalbaar is.

Heeft iemand een idee wat de traagheid kan veroorzaken en wat ik er aan kan doen?

Het is dus nog even voor der hehaling een Standaard Windows Server 2003 Enterprise installatie met AD, DNS en alle Update van Windows Update.

Somebody please help O+

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Hoe staat de netwerkverbinding ingesteld? Full duplex? Half duplex? Auto sensing? Stel het eens hard in.
En probeer eens andere (nieuwere / oudere) drivers voor je netwerkkaart(en).

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• LollieStick
De geinstalleerde drivers zijn de standaard meegeleverd. Nieuwere drivers zijn er niet en oudere zijn niet geschikt voor W2k3.

De duplex is nu ingesteld op full-duples. Dit stond op auto. Het is er helaas alleen nog niet sneller op geworden :(

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Heb je ook een andere netwerkkabel geprobeerd?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:06

Pogostokje

* twiet *

Det eens op de server een FTP sessie op naar 127.0.0.1 en kijk een was daar de maximale doorvoer is?
Ik denk dat als een club geld heeft voor een w2k3 enterprise dat ze wel heel erg beknibbeld hebben op de hardware, een 800Mhz machine met 512MB is wel heel erg aan de krappe kant. Wat ik met die FTP sessie probeer te doen is te kijken of het systeem qua snelheid zelf wel alles bij kan houden zonder dat evt. hardware een rol speelt.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• LollieStick
Op moment draait er geen FTP server maar probeer Bulletproof wel even te downloaden. Deze server is niet van de club zelf, maar gewoon mijn eigendom. Vrijwillig wordt deze ook gebruikt voor de club omdat deze anders werkeloos was.

Overigens heeft er hiervoor Linux op gedraaid en dat draaide prima. Dat was ook niet traag ofzo. De reden dat we er nu Windows op gezet hebben is omdat deze ook moet fungeren als een lichte gameserver. Voor de rest is het eigenlijk alleen filesharing, AD, DHCP en printerserver.

Lijkt me dat het dan toch nog redelijk is of vergis ik me?

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Pogostokje schreef op 10 juli 2004 @ 09:33:
Det eens op de server een FTP sessie op naar 127.0.0.1 en kijk een was daar de maximale doorvoer is?
Ik denk dat als een club geld heeft voor een w2k3 enterprise dat ze wel heel erg beknibbeld hebben op de hardware, een 800Mhz machine met 512MB is wel heel erg aan de krappe kant. Wat ik met die FTP sessie probeer te doen is te kijken of het systeem qua snelheid zelf wel alles bij kan houden zonder dat evt. hardware een rol speelt.
Heb hier een p3/1000 en die haalt zo'n 80% als er niet te veel extra dingen te gelijk gebeuren. Os is win2k3 met exchange. Als je niet te veel gebruikers hebt moet het makkelijk goed kunnen lopen met de config van de TS.
(FTP Upload bij mij is gemiddeld 9400KB volgens RaidenFTP)

Kijk ook eens bij de andere settings van je 3com kaarten.
Daar kan ook behoorlijk verschil in zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door RedVox op 10-07-2004 09:50 ]

Verwijderd

Ik zou is weer gewoon win2000 server installen kijken of het dan wel loopt.

Ik heb er ook problemen mee om vanaf de server te copieeren maar naar de server toe gaat met de gewone snelheid, dus probeer is naar de server toe te kopieeren is dat wel de goede snelheid, zou ik gewoon simpel win2000 server ervan maken.

• LollieStick
De doorvoer zit bij mij op 3,2 MB/s. Veel te weinig voor een 3Com kaart.
Getest met LeechFTP

@post hierboven:
Nee, zowel doorvoersnelheid van als naar de server is bagger.

[ Voor 31% gewijzigd door LollieStick op 10-07-2004 09:56 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:37

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hangt er een switch of hub aan? Mijn gedachten gaan uit naar een foute netwerk instelling. Probeer eens alle combinaties van 10 of 100Mb, en half of full duplex. Genereer een test set bijv 50MB, en meet hoelang het duurt. De snelste combo laat je staan.
BTW: bij een hub kan je geen full duplex gebruiken, de meeste ondersteunen dat niet.
Die 3C905's zou ik trouwens ook maar eens vervangen, die zijn ondertussen antiek, en ze schijnen wel eens problemen met 100FD te hebben.

[ Voor 32% gewijzigd door Microkid op 10-07-2004 10:01 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• LollieStick
Die 3C905's zou ik trouwens ook maar eens vervangen, die zijn ondertussen antiek, en ze schijnen wel eens problemen met 100FD te hebben.
Doel je hier op de hele 905 serie of alleen de B serie. De C series worden nog steeds verkocht.

Er hangt een switch tussen van SVEC btw. Allen voor loopback wordt de netwerkkaart niet gebruikt dus ik denk dat ik het probleem niet zo zeer in de nerwerkkaart(en) hoef te zoeken maar meer in de configuratie van de PC

• Viper12
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-05-2025
Aan de hardware lig het niet, deze is ruim voldoende. Wij draaien 2k3 op een PIII 500 met 370 MB geheugen, voor ISA Server.
Tevens een PIII 800 voor File Server en VoIP Server, onder 2k3. En een Dual Xeon 450 met 1 Gb geheugen voor Exchange 2k3

Maar waar ligt het dan aan. Ik vermoed dat het ligt bij aan het volgende. Het ontbreken van een DNS server en/of een Wins server.

In negen van de tien gevallen ligt een probleem met netwerk snelheid aan het ontbreken van een DNS server.

Ga niet instellingen veranderen aan je netwerkkaart oid. Dat kan altijd nog..
Succes !!

• LollieStick
De DNS server is geconfigureerd en werkt. Ook op mijn huidige client is de DNS ingesteld op 192.168.0.6. een ping naar www.gca.nl (deze heb ik iaangemaakt in de DNS server werkt.

edit:

Ik heb een screenie gemaakt van de fluctuaties. Deze staan hier: hier

Op dit moment wordt er een bestand van 700MB getransferd van client naar server. De hele grafiek die te zien is gaat om 1 bestand.

[ Voor 48% gewijzigd door LollieStick op 10-07-2004 10:47 ]

Verwijderd

Ik heb misschien nog wat: ga is kloten met de netwerkinstellingen met de QOS-pakketplanner.

Daar had ik ook last van op de gewone pc stond ie niet aan en op de server wel ging ook alles traag, met de snelheid die de starten van dit topic noemt. :Y)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het systeem functioneerd als PDC + DNS en moet in de toekomst nog meer gaan doen, maar met deze snelheid twijfel ik er aan of dat haalbaar is.
Zoals je ook in de eventlog kan lezen schakelt Windows je drive caching uit op het moment dat je van een server een domain controller maakt - hiermee haal je de snelheid van je systeem serieus onderuit.

Kijk eventjes hier voor meer informatie.

• LollieStick
Het was niet de disk cache, maar de VGA driver die het systeem onderuit trok. Ik heb nu de nieuwste WHQL drivers geinstalleerd van nVidia en nu is de snelheid de hele dag al normaal.

(Nooit gedacht dat display drivers zo'n bottleneck kunnen zijn :?)
Pagina: 1