Toon posts:

[WIFI,11MB] Bereik probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleempje, op de kamer van mijn broer is het signaal maar 20% of helemaal weg.
Het gaat door redelijk veel muren heen(3 stuks).

Nu is mijn vraag kan het signaal ook op een of andere manier versterkt worden?
Ik heb gehoord van de chips techniek maar kan geen goede uitleg vinden hoe ik een pringels antenne kan maken.

Kan iemand mij helpen? Het is een e-tech 11mbit pci kaartje(vaste antenne).
Zelfs met een verlengoptie van de antenne ofzo ben ik al gered.

-TheRealDevil

PS dit topic was ook al te zien op [rml][ WIFI] 11mb signaal weg/zwak[/rml] totdat er een slotje op kwam.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Begin eens met het doornemen van FAQ Network Troubleshooting, daar staan een aantal handige links naar informatieve sites/topics in.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al gedaan, alleen krijg dus niet echt meer info. Zijn er verlengkabeltjes voor mijn antenne? dan is het ook al klaar

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 01:46
Zoiets kan je ook zelf maken: http://www.freeantennas.com/projects/template/ . Ik heb er zelf ook een gemaakt welke nu op m'n linksys WAP11 zit. De SNR wordt inderdaad beter en ik kan grotere afstanden overbruggen (allemaal getest).

edit:

Je zei dat die pci-kaart in de pc een externe antenne heeft, dan kan je daar dus dat dingetje opzetten van de bovenstaande url.

En je kan het in principe ook op je accesspoint zetten. Deze paraboolantenne versterkt namelijk ook het ontvangen signaal. Dus als het ontvangen signaal op dit moment te zwak is, is het met dat ding misschien net goed genoeg.

Trouwens, je moet niet vergeten dat de antenne van de bovenstaande url een richtantenne is. Dus hij werkt in principe maar goed richting 1 kant (niet rondom).

[ Voor 44% gewijzigd door Access op 11-07-2004 16:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Access: Het is voor op een pc, niet voor op het access point, of kan ik het signaal ook vanaf de ap versterken?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een externe antenne(klein boompje) maar zonder draad ofzo. Maar het probleem is al opgelost, ik heb van kanaal veranderd en het ap verplaatst. Dank jullie wel voor de info.
Pagina: 1