Hallo tweakers,
Ik kom thuis, wil mijn Debian unstable (2.6.7) bak up-daten/-graden, en wat zie ik op m'n scherm..:
Hieruit conlcudeer ik (and correct me if i'm wrong) dat ldconfig, start-stop-deamon, install-info en update-rc.d niet gevonden kunnen worden door dpkg. En dat die files normaal gesproken in /usr/local/sbin, /usr/sbin of /sbin horen te zitten.
Nou heb ik toevallig Google geraadpleegt en kwam op deze site uit.
(GoT ook, maar kreeg het volgende te horen: 'Search took more than 15 seconds and was terminated. Please adjust your query (especially the phrase search parts, if any) or try again later on.
(interne identificatie: find::execute_omega::read_data)')
Nu weet ik een beetje wat voor een probleem ik heb, maar weet nu niet goed hoe ik dit moet gaan oplossen/waar ik moet beginnen. Daarvoor graaag jullie hulp, als dat niet teveel gevraagt is.
Help me opweg, maaar laat het me wel zelf doen ajb.. moet er nog van leren..
Met vriendelijk groet,
en alvast bedankt
Ik kom thuis, wil mijn Debian unstable (2.6.7) bak up-daten/-graden, en wat zie ik op m'n scherm..:
code:
1
2
3
4
5
6
| dpkg: 'ldconfig' not found on PATH. dpkg: 'start-stop-deamon' not found on PATH. dpkg: 'install-info' not found on PATH. dpkg: 'update-rc.d' not found on PATH. dpkg: 4 expected program(s) not found on PATH. NB: root's PATH should usually contain /usr/local/sbin, /usr/sbin and /sbin. |
Hieruit conlcudeer ik (and correct me if i'm wrong) dat ldconfig, start-stop-deamon, install-info en update-rc.d niet gevonden kunnen worden door dpkg. En dat die files normaal gesproken in /usr/local/sbin, /usr/sbin of /sbin horen te zitten.
Nou heb ik toevallig Google geraadpleegt en kwam op deze site uit.
(GoT ook, maar kreeg het volgende te horen: 'Search took more than 15 seconds and was terminated. Please adjust your query (especially the phrase search parts, if any) or try again later on.
(interne identificatie: find::execute_omega::read_data)')
Nu weet ik een beetje wat voor een probleem ik heb, maar weet nu niet goed hoe ik dit moet gaan oplossen/waar ik moet beginnen. Daarvoor graaag jullie hulp, als dat niet teveel gevraagt is.
Help me opweg, maaar laat het me wel zelf doen ajb.. moet er nog van leren..
Met vriendelijk groet,
en alvast bedankt
edit:
Spijt me van de topic title! Zit weer niet op te letten..

Maak er ajb wat duidelijks van.. plz..
Spijt me van de topic title! Zit weer niet op te letten..
Maak er ajb wat duidelijks van.. plz..
[ Voor 12% gewijzigd door weijl op 10-07-2004 06:17 ]