Toon posts:

Artistieke naaktfotografie

Pagina: 1
Acties:
  • 924 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met mijn Minolta Dimage Z2 heb ik ondertussen een aantal mooie zelfportretten kunnen vastleggen. Artistieke naaktfotografie vind ik prachtig...heel esthetisch. Ik krijg ze niet scherper dan dit, binnenshuis genomen zonder flits (anders te overbelicht) met een flinke dosis daglicht door mijn dakkoepel. Wel jammer dat de self-timer slechts tot 10 sec. gaat. Graag jullie mening qua compositie, belichting e.d.

Afbeeldingslocatie: http://images.fotopic.net/?iid=y3gfco&outx=760&oq=0

Afbeeldingslocatie: http://images.fotopic.net/?iid=y3g8rw&outx=760&oq=0

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 06:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:12

Corn

Raar jongetje

Ik zie een kruisje, kan er misschien aan liggen dat ik in Japan zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaBLeGuY
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

MrCaBLeGuY

powered by yellow bird

Mooie foto's, is met belichting nog wel een hoop te doen om foto's spannender te maken. Mijn msn/email is c#bleguy.nl en dan de # een apenstaartje natuurlijk. Als je me toevoegt/mailt zal ik wat tips geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 15:35
Volgens mij heb ik in het verleden eens een site gezien met een hele hoop van dit soort foto's. Ook kun je daar een galerie aanmaken. Misschien moet je daar eens gaan kijken voor echt serieus commentaar. Weet alleen de URL niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 11:13

BaRF

bijna kerst

was dat niet photosig.com?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 19:23
Heb niet zoveel verstand van fotografie, maar vind de foto's erg mooi.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:03

WouterG

Dit is geen ondertitel

MrCaBLeGuY schreef op 10 juli 2004 @ 06:29:
Mooie foto's, is met belichting nog wel een hoop te doen om foto's spannender te maken. Mijn msn/email is c#bleguy.nl en dan de # een apenstaartje natuurlijk. Als je me toevoegt/mailt zal ik wat tips geven.
Je kunt natuurlijk de tips ook hier wegzetten, dan heeft iedereen er wat aan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:21

Nik

Heel mooi! :>

Belichting is goed zo, en ik vind het contrast ook mooi, niet te veel, maar een zacht contrast. Misschien moet je eens foto's laten nemen door een professionele fotograaf. Werkelijk prachtig! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:22

FastBunny

Give it the Works !

Mooie foto's al in de onderste op het randje van de policy ;) Erg gedurft om zo foto's van jezelf te nemen en ze op GoT te zetten :Y)

Een foto van je rug en kont kan ook heel artistiek zijn met de juiste settings :)

[ Voor 51% gewijzigd door FastBunny op 10-07-2004 10:51 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Ze heeft zeker wel veel lef ja, er zitten toch veel bezoekers op deze site. Maargoed, ik vind dat ze een 10 verdient :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 22:11

janklp

FortyTwo Capital

proller schreef op 10 juli 2004 @ 10:52:
Ze heeft zeker wel veel lef ja, er zitten toch veel bezoekers op deze site. Maargoed, ik vind dat ze een 10 verdient :P
Ik vind toch dat er mooiere meiden op de wereld rondlopen dus dan krijgt ze geen 10. Maar wel een fijne voldoende. More pics madame _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Een 10 voor lef that is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:27

Initial G

f.k.a. GKLQuake

straks gaat iedereen foto's van zichzelf plaatsen :/

pssst! mail je me nog meer foto's, Femina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor jullie positieve reacties.
Tomcat schreef op 10 juli 2004 @ 10:33:
[...]

Je kunt natuurlijk de tips ook hier wegzetten, dan heeft iedereen er wat aan 8)7
Ja, dat vind ik ook! Aan msn of mailen doe ik niet, gewoon openbaar in het forum graag (eventuele) tips geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-04 01:29

vanderwal

mathafackuh!!!

Super foto's!! Al helemaal knap omdat je maar 10 sec hebt.

mare vind je ze zelf niet helemaal goed?

The difference between stupidity and genius is that genius has its limits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Misschien had je sie spijl (of hoe je die dingen ook noemt :S je weet wel, die buizen :P) voor je schaamstreek moeten zetten. Dat geeft de foto wat minder naakt effect, en geeft het een bepaalde spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Initial G schreef op 10 juli 2004 @ 10:57:
straks gaat iedereen foto's van zichzelf plaatsen :/

pssst! mail je me nog meer foto's, Femina?
Het gaat mij vooral om de esthetische kant van naakt, opdat de foto als een soort kunstwerk(je) getoond wordt en niet op een platte manier. Ik 'post' ze niet omdat
ik mijzelf zo mooi vind, maar voor eventuele tips van de professionals onder ons.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:49

Pinobigbird

doesn't share food!

Beter dan de foto's van je poes!

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ vanderwal
Ik vind ze niet scherp genoeg, of lijkt dat maar zo?

@ proller
Dat is juist wat je daar zegt...het maakt het op die manier spannender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:32

m0nk

16-09-2003 15.15

mischien kan je ze beter posten op dutchphotozone, daar komen veel goeie fotografen en wordt er vaker naakt gepost.
Persoonlijk vind ik de fotos niet zo mooi, ze zijn een beetje gewoontjes zeg maar..
Niet om je lichaam maar meer omdat je ernaar kijkt en denkt, mjah naakt foto's..
Ziet niet echt een bepaalde spanning in, vooral de tweede foto.
Maar ik ben geen pro, zeg alleen wat ik ervan vind ;)
Wel stoer iig om zo foto's van jezelf te posten..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha...dat is inderdaad een heel ander vrouwtje. Maar ook totaal andere fotografie, veel huiselijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwal
  • Laatst online: 18-04 01:29

vanderwal

mathafackuh!!!

De onderste foto vind ik wel scherp genoeg, de bovenste foto had van mij wel iets scherper gemogen.

Wat m0nk al zegt de tweede is idd niet zo spannend, de eerst vind ik wel goed gelukt.

[ Voor 33% gewijzigd door vanderwal op 10-07-2004 11:11 ]

The difference between stupidity and genius is that genius has its limits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Monk
Ik zal eens op die site gaan kijken...ik snap wat je bedoelt met te gewoontjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:27

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 11:03:
[...]

Het gaat mij vooral om de esthetische kant van naakt, opdat de foto als een soort kunstwerk(je) getoond wordt en niet op een platte manier. Ik 'post' ze niet omdat
ik mijzelf zo mooi vind, maar voor eventuele tips van de professionals onder ons.
Dat had ik wel begrepen hoor, heel esthetisch idd. Al heeft iedereen wel de neiging om zwartwit foto's al snel esthetisch te noemen...

iig: leef je lekker uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 11:09:
@ Monk
Ik zal eens op die site gaan kijken...ik snap wat je bedoelt met te gewoontjes
Goed zo :)
Naaktfotografie is ook moeilijk, en helemaal omdat je ze zelf maakt via de zelfontspanner..
Heb je niet iemand die ze voor je kan maken? Zou denk ik al heel veel schelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

moet eerlijk zeggen dat ik er niet veel aan vind .. ze zijn wel gedurfd .. in die zin dat je jezelf even op het inet plempt... maar verder vind ik dat ze qua compositie/ contrast niet veel spannends hebben.. het zijn behoorlijke recht toe recht aan foto's. Nu begrijp ik ook wel dat het lastig is om jezelf goed te positioneren als je maar tien seconden de tijd hebt .. en al helemaal als je je dan ook nog eens druk moet gaan maken om licht .. maar als dit je eerste foto's zijn .. keep it up.. Het is misschien niet helemaal netjes, maar het wordt wel overal gedaan .. je kan met photoshop wel nog een hoop doen .. en daarmee het "artisitieke" gehalte van het plaatje vergroten.. of wil je uiteindelijk de perfecte foto die niet bewerkt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 10:08

Spockz

Live and Let Live

Kan je niet iets proberen met zo'n draadje ofzo? (Als je eropdrukt dat hij dan gaat aftellen?) Dan kan je alvast je goede plek innemen, die knop indrukken en dan dat draadje een beetje uit zicht gooien?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik denk dat dat ook vrij weinig opschiet omdat je zelf niet kan zien hoe de compositie is..
Als je echt mooiere foto's wilt gaan maken heb je gewoonweg iemand nodig die de knop voor je indrukt..
Of gewoon zoveel proberen met de zelfontspanner totdat er uiteindelijk een aantal mooie foto's tussenzitten.
Heb zelf mijn vriendin gefotografeerd een tijdje geleden, en ik moet zeggen dat het mooie non pr0n foto's zijn geworden.. mischien wil je er een aantal zien, maar ik gaat ze hier niet posten.. je kan me mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-09 16:29

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Wat hier technisch mis is met de foo is het gebrek aan contrast, vooral bij de eerste. Als je de histogram bekijkt zie je dat zowel de donkere, als de lichte gedeeltes niet in de foto voorkomen, foto's met weinig contrast lijken al snel heel erg "saai"

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/hoogstrate/histo.png

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Neej, maar je kan dan denk ik wel een betere positie innemen. Je hebt gewoon meer tijd. En jah, als je niemand hebt om t voor je te doen moet je toch zelf proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mijn ervaring met dit soort fotografie is dat je gewoon heel veel moet oefenen en daarnaast ook nog eens erg handig worden met photoshop om een professioneel resultaat te krijgen.
De meeste fotos die je online en in de bladen ziet zijn bewerkt met software.

Daarnaast is het "hebben" van een fotograaf (vriend oid) wel een stuk makkelijker.
Ik heb ook al wat keren mn vriendin digitaal vastgelegt en de meeste fotos zijn gewoon niet mooi (en dat ligt echt niet aan mn vriendin ;) )..maar af en toe schiet ik een plaatje waar ik echt trots op ben.

Veel oefenen dus en veel uitproberen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Door er een Smudge Stick filter overheen te gooien krijg je al veel meer contrast (bij die bovenste) Ik heb t even geprobeerd. (als je dat niet wilt snap ik dat moet je ff zeggen dan. En ik zal hem ook niet hier neerplanten zonder jouw toestemming)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pic_Art schreef op 10 juli 2004 @ 11:38:
Door er een Smudge Stick filter overheen te gooien krijg je al veel meer contrast (bij die bovenste) Ik heb t even geprobeerd. (als je dat niet wilt snap ik dat moet je ff zeggen dan. En ik zal hem ook niet hier neerplanten zonder jouw toestemming)
Nee, doe maar... ik ben wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Laatst online: 21-09 19:23
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 11:03:
[...]

Ik heb geen tips, ik bekijk ze echter toch niet "plat" . Maar, ik vind je wel mooi hoor :9

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem zelf ook aangepast, meer contrast erin en wat spannender (toch?) qua kleur...

Afbeeldingslocatie: http://images.fotopic.net/?iid=y3g9bf&outx=760&oq=0

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Beter ja! Die schaduwen zijn nu mooier.

Probeer die 2e foto eens opnieuw te nemen, maar dan met die spijl voor je schaamstreek, zodat je net niets ziet, maar dat het wel naakt is. En dan spelen met contrast. Wedden dat de foto dan stukken interessanter wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probeer die 2e foto eens opnieuw te nemen, maar dan met die spijl voor je schaamstreek, zodat je net niets ziet, maar dat het wel naakt is. En dan spelen met contrast. Wedden dat de foto dan stukken interessanter wordt?
Dat zal ik maandag eens doen...en dan zal ik hem hier posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 25-09 11:32

RSP

wat me direct opvalt aan de 2e foto is dat het beeld scheef staat. dat staat juist met die rechte buizen van het bed (?) erg onrustig. misschien kan je deze foto nog netjes recht trekken :)

ook zie ik 'n vaag randje rechts en onderaan de foto's maar dat zal wel de bedoeling zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
...sorry, ik wilde al weer de verbeteringen laten zien, maar ze bevallen me nog niet.

Tot later

[ Voor 202% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Afbeeldingslocatie: http://www.team-switch.nl/images/Awakeedit.jpg
De .psd is nogal groot dus die staat op men eigen server, Hier dus
De andere foto zou ik eerde als 'spannend' willen omschrijven dan als esoterisch naakt, je doet toch een suggestie door die hand daar te plaatsen.
Ik geloof dat dat ook de bedoeling was? Het moet natuurlijk wel 'aantrekkend' zijn. Anders wordt het allemaal zo saai cq. plat.

[ Voor 44% gewijzigd door Spockz op 10-07-2004 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie foto's en idd lef dat je ze hier post..

mbt. compositie:

op de onderste foto denk ik dat je houding niet zo handig gekozen is.. je zit o.a. met je armen naar voren, waardoor je bij je oksels een beetje een 'raar' beeld krijgt.

De andere foto zou ik eerde als 'spannend' willen omschrijven dan als esoterisch naakt, je doet toch een suggestie door die hand daar te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Bij
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
*Gewist* onder 't mom dingen waar je later spijt van krijgt..

[ Voor 90% gewijzigd door De Bij op 13-12-2011 12:28 ]

check mijn webshop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Pic-Art
Ziet er echt heel mooi uit. Achtergrond is zeer sprekend. Alleen bij de randen (vooral mijn linker bovenbeen) zie ik er een beetje ingedeukt uit (haha) Wat heb je precies gedaan om dit effect te krijgen? Dank je voor je creativiteit.

@ De Generaal
Dank voor je reactie. Ik snap wat je bedoelt omtrent 'de oksels'. Ik had beter mijn armen rond mijn lichaam gehouden/gelegd.

En dan heb ik hier nog even een kunstwerkje, gewoon voor de fun

Afbeeldingslocatie: http://img78.photobucket.com/albums/v298/fotografe/Kopie_van_Curves_Art.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 15:19:
@ Pic-Art
Ziet er echt heel mooi uit. Achtergrond is zeer sprekend. Alleen bij de randen (vooral mijn linker bovenbeen) zie ik er een beetje ingedeukt uit (haha) Wat heb je precies gedaan om dit effect te krijgen? Dank je voor je creativiteit.

En dan heb ik hier nog even een kunstwerkje, gewoon voor de fun

[afbeelding]
Mjah, heb eerst met de lasso tool (ziet eruit als een lasso) ruwe omtrek gemaakt van jje lichaam. En dan bijgewerkt. (niet helemaal gelukt dus? :+) (edit: Hehe ja nu zie ik het, die 2 hapjes eruit. :o )
Dat in een nieuwe layer gestopt. De oude layer getextureizt. (of hoe schrijf je dat nou, met canvas) En dan in een nieuwe layer jouw lichaam geplakt, plus een subtiel lightning effectje toegevoegd voor een beetje extra contrast. (Je kan ook de .psd file downloaden, ik neem aan dat je PS hebt?)

Leuke bewerking, alleen jammer van die pijpen, maar ik vind hem leuk. :)

Maar heb je maar 2 pics gemaakt? Of heb je de beste 2 eruit gekozen?
@Bij: De foto is mooi genomen, maar waarom lig je er zo gespannen bij?

[ Voor 23% gewijzigd door Spockz op 10-07-2004 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ De Bij
Is een mooie foto. Het licht tussen de gordijnen door is heel goed gezien en vanuit de lage positie genomen krijgt het geheel een apart perspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, heb eerst met de lasso tool (ziet eruit als een lasso) ruwe omtrek gemaakt van jje lichaam. En dan bijgewerkt. (niet helemaal gelukt dus? :+) (edit: Hehe ja nu zie ik het, die 2 hapjes eruit. :o )
Dat in een nieuwe layer gestopt. De oude layer getextureizt. (of hoe schrijf je dat nou, met canvas) En dan in een nieuwe layer jouw lichaam geplakt, plus een subtiel lightning effectje toegevoegd voor een beetje extra contrast. (Je kan ook de .psd file downloaden, ik neem aan dat je PS hebt?)

Leuke bewerking, alleen jammer van die pijpen, maar ik vind hem leuk. :)

Maar heb je maar 2 pics gemaakt? Of heb je de beste 2 eruit gekozen?
Goh, dat is nog een hele tour om dat voor elkaar te krijgen en nee, ik heb geen PS. Ik doe alles met PhotoFiltre, een gratis frans fotobewerkingsprogramma met ontzettend veel mogelijkheden. Bijna te vergelijken met PS, hoewel PS natuurlijk 1 van de beste is.
Daar kun je zelfs dingen in een foto (bv. die pijpen/stijlen) gewoon wegwerken.

Wil jij ze niet nog even voor me wegwerken met PS? (grapje)

Ik heb meerdere pics gemaakt en die zijn te bewonderen op mijn eigen fotogalerie van Fotopic. Er zitten zeer pittige tussen, dus ik durf mijn site niet echt te vermelden hier.
Ze zijn wel allemaal esthetisch en niet grof, maar deze 2 zijn mijn eigen favs.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
De Bij schreef op 10 juli 2004 @ 15:11:
Deze foto is al eens eerder door mijn vriend gepost, maar nu post ik hem zelf ook nog maar even. Deze foto is vorige zomer gemaakt.

[[url=http://knip]afbeelding[/url]]

Link naar de hi-res originele: [url]knip[/url]
Ik vind em zelf mooi geworden, artistiek niet?
offtopic:
Ik ken hem al, maar wat voor een vriend ben je als je hem naait. Hij heeft in de HK duidelijk gezegt dat hij dit plaatje nergens anders op GoT of op het Internet wou aantreffen. Ik zou hem wel even weghalen, en dat was ook de wens van de maker van de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:22

FastBunny

Give it the Works !

bobje86nl schreef op 10 juli 2004 @ 15:53:
[...]
offtopic:
Ik ken hem al, maar wat voor een vriend ben je als je hem naait. Hij heeft in de HK duidelijk gezegt dat hij dit plaatje nergens anders op GoT of op het Internet wou aantreffen. Ik zou hem wel even weghalen, en dat was ook de wens van de maker van de foto.
Pst dat is ze zelf ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

De Bij schreef op 10 juli 2004 @ 15:11:
ik vind em zelf mooi geworden, artistiek niet?
Ik vind eerlijkgezegd die gordijnen erg storend. Het idee met de lichtval is leuk, maar jammergenoeg is nu het onderwerp sterk onderbelicht. Al met al vind ik het persoonlijk geen geslaagde foto, sorry. Ik begrijp dat het beeld voor jezelf (en je vriend) een bepaalde betekenis heeft of een emotie of herinneringen oproept, maar mij doet ie niks. Dat vind ik sowieso het risico met het fotograferen van bekenden: door de emotionele betrokkenheid loop je het risico het beeld niet objectief te kunnen beoordelen. Dat is natuurlijk geen probleem bij vakantiekiekjes en andere (leuke!) gelegenheidsfotografie, maar als je op zoek bent naar een artistiek geslaagd beeld, dan loop je IMO minder risico als je een 'onbemind' iemand fotografeert.

@Femina: je eerste foto vind ik redelijk geslaagd. Maar ik ben dan ook een sucker for mooie lingerie, dus mijn oordeel over dat beeld is sowieso niet objectief ;)

De tweede foto is op zich een leuk idee (lichaam in vakken verdeeld), maar jammergenoeg 'spreekt' de foto niet. De belichting is niet erg mooi en de plaatsing van het lichaam achter het 'raamwerk' is niet erg goed gekozen. Maar dat is natuurlijk ook erg moeilijk als je bedenkt dat je de foto's zelf hebt genomen.

Misschien is het een goed idee om, als je je verder wil verdiepen in deze tak van fotografie, op zoek te gaan naar een model. Je hebt dan meer controle over belichting en compositie.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 15:52:
[...]

Ik heb meerdere pics gemaakt en die zijn te bewonderen op mijn eigen fotogalerie van Fotopic. Er zitten zeer pittige tussen, dus ik durf mijn site niet echt te vermelden hier. Ze zijn wel allemaal esthetisch en niet grof, maar deze 2 zijn mijn eigen favs.
Ik snap het, maar volgensmij mag je wel je site in je profiel zetten. En de meeste mensen hier op GoT zijn geen vervelende mensen. (De meeste durven niet eens in het zonlicht te komen >:) )

Ook als je leuke fotos wilt hebben moet je ze meestal toch wel bewerken. (misschien heb je die 1e in high-res, werkt wat makkelijker :)) Je kan eigenlijk toch egt beter iemand vragen of je zij/hij je helpt want anders moet je veel foto's maken.

Ben jij dat ook btw in dat gemixte plaatje?
offtopic:
En bobje, zij is het zelf op dat plaatje. En je hoeft toch geen politiemannetje te gaan spelen? Ze weet heus wel wat ze doet.

[ Voor 9% gewijzigd door Spockz op 10-07-2004 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
(De meeste durven niet eens in het zonlicht te komen >:) )
haha...
Ben jij dat ook btw in dat gemixte plaatje?
Ja, dat is een andere foto van mij die ook op mijn galery staat. Via PhotoMasque en dan Patterns kiezen. Ik vind hem zelf wel goed gelukt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe werk je trouwens in PS storende objecten in de foto weg? Dan kan ik eens kijken of dat in PhotoFiltre ook mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

De mix is goed gelukt ja, dat is een ding dat zeker is. Maar misschien een beetje naar rechts schuiven zodat die vreemde oksel bedekt is? En jammer dat die pijpen al in het origineel zaten anders kon je je borsten iets omlaag laten zakken. Misschien dat als je die andere geeft dat ik dan dat kettingkje op de pijp kan laten liggen. (zodat het lijkt alsof t erop ligt.)

Wat bedoel je met wegwerken? Je kan het selecteren en weghalen, al laat dat soms grote gaten over, daarom kan je er een layer onderplakken met wat je op die plek wilt hebben. (Als je die oksels bedoelt. Heb ik ook even geen inspiratie om die weg te doen. Anders dan er 2 robijntjes ofzo te plakken met een lens flare erop.)

[ Voor 34% gewijzigd door Spockz op 10-07-2004 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat als je die andere geeft dat ik dan dat kettingkje op de pijp kan laten liggen. (zodat het lijkt alsof t erop ligt.)
Als je me in het kort uitlegt hoe je dat doet, dan zal ik zelf eens proberen om dat voor elkaar te krijgen.
Wat bedoel je met wegwerken?. Je kan het selecteren en weghalen, al laat dat soms grote gaten over, daarom kan je er een layer onderplakken met wat je op die plek wilt hebben. (Als je die oksels bedoelt. Heb ik ook even geen inspiratie om die weg te doen. Anders dan er 2 robijntjes ofzo te plakken met een lens flare erop.)
Haha... ongelooflijk hè, de mogelijkheden van digitale fotografie. Met wegwerken bedoel ik dat je bv. een lantaarnpaal uit een foto weghaalt of een ander storend element. Ik weet niet precies hoe dat dan werkt als je het element hebt verwijderd. Want het lijkt mij dat daar dan een witte vlek zit. Hoe vul je dat weer op, want de achtergrond loopt dan niet meer door? Dat snap ik niet goed. Snap je wat ik bedoel?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Wat je dan doet is een beetje spelen met dat kettingje. Het stukje wat je nu in het gedeelte van de pijp hebt hangen kan je dan wat minder doorzichtmaken en misschien als het nodig nog een beetje rimpelen. Maar je moet dus die ketting selecteren, kopieren, plakken in een nieuwe layer en dan met transparantie gaan werken.

Gaat alleen makkelijk met gelijke oppervlaktes. Een bakstenen muur bv. En een foto die van voren is genomen. Dan kan je gewoon knippen en plakken. Bij een bed bv en kreukels in het laken en je hebt een portomonne op het laken liggen wat je weg wilt hebben, wordt het lastig. Maar dan kan je meestal met de pipet tool de gemiddelde kleur selecteren om de portomonnee heen en dan opvullen. Maar dit soort dingen moet je maar Hier vragen. Ik zit nog niet echt op dat niveau van die mensen daar. :)

Ik heb wel een ideetje over hoe die oksels weg te werken, maar dat doe ik vanaaf na men werk pas.

[ Voor 53% gewijzigd door Spockz op 10-07-2004 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Bij
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
*Gewist* onder 't mom dingen waar je later spijt van krijgt..

[ Voor 87% gewijzigd door De Bij op 13-12-2011 12:29 ]

check mijn webshop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pic_Art schreef op 10 juli 2004 @ 16:27:
Wat je dan doet is een beetje spelen met dat kettingje. Het stukje wat je nu in het gedeelte van de pijp hebt hangen kan je dan wat minder doorzichtmaken en misschien als het nodig nog een beetje rimpelen. Maar je moet dus die ketting selecteren, kopieren, plakken in een nieuwe layer en dan met transparantie gaan werken.

Gaat alleen makkelijk met gelijke oppervlaktes. Een bakstenen muur bv. En een foto die van voren is genomen. Dan kan je gewoon knippen en plakken. Bij een bed bv en kreukels in het laken en je hebt een portomonne op het laken liggen wat je weg wilt hebben, wordt het lastig. Maar dan kan je meestal met de pipet tool de gemiddelde kleur selecteren om de portomonnee heen en dan opvullen. Maar dit soort dingen moet je maar Hier vragen. Ik zit nog niet echt op dat niveau van die mensen daar. :)

Ik heb wel een ideetje over hoe die oksels weg te werken, maar dat doe ik vanaaf na men werk pas.
Oké, ik weet wat mij in het weekend te doen staat. Ik ga nu weer even verder, maar hou jullie op de hoogte. Dank voor de vele spontane reacties en waardevolle tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien nog een tip.. je klaagde over overbelichting als je de flits gebruikt, als je bv. gewoon een wit vel A4 papier voor je flits zet (niet _te_ dichtbij, zeg 3~4cm tussenruimte) 'dim' je het licht, je hebt dan ook geen echt directe flits meer.

Heeft die camera geen instellingsmogelijkheid voor de felheid van de flits?

Ander punt is om te kijken of je op die camera geen externe 'knop' kunt aansluiten, zodat je niet zo afhankelijk bent van je zelfontspanner, wat toch wel een heel gepriegel is.. in 10 seconden ergens naar toe rennen, goed gaan zitten/staan, en dan maar hopen dat het er op gekomen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 24-09 08:53
Femini, als je serieus met je fotografie bezig bent en je Engels is een beetje redelijk, kijk dan eens bij fredmiranda.com Je kunt er veel leren en je foto's laten beoordelen door erg goede fotografen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 22-09 12:44
hmmm, knap voor een beginner, maar je hebt nog wel veel te leren (oefenen)

een aantal puntjes (als ze al niet langs geweest zijn).

1. Begin met objecten fotograferen. Heb je daar geen zin in vraag je of iemand voor je kan poseren. Je leert het namelijk niet (gemakkelijk) door de zelfontspanner steeds te zetten.

2. Als je zwart wit fotografeert is compositie en licht heel belangrijk. Veel belangrijker dan bij kleur (daar moet je namelijk wat meer naar kleur verhoudingen kijken)

3. Een goede foto is een foto die mooi is zelfs als hij niet gesoeped is. Ik zie al verscheidene mensen foto's soepen, maar daar leer je natuurlijk niet mee fotograferen (wel soepen :P)

3. ik neem aan dat je een statief gebruikt. Probeer eens wat andere invalshoeken te gebruiken. Recht voor een lichaam is ontzettend makkelijk. Maar schuin onder of boven is al een stuk moeilijker en probeer dan een compositie te vinden die mooi is.

4. Koop een paar gloeilampen en paraplus en probeer met licht te goochelen. Licht is het allerbelangrijkste bij zwartwit foto's. Je kan er een foto mee breken of echt mooi maken. Probeer uit, maak fouten, leer ervan.

5. Probeer eens te spelen met de diafragma. Ik weet niet hoe goed de lens op de minolta dimage is, maar met een beetje goede lens en wat spelen met diafragma's kan je echt mooie effecten bereiken.

6. Ken je camera. Zet hem op een statief richt hem op 1 punt en maak foto's in alle mogelijke modes. Speel met settings, Maar houdt hem op hetzelfde punt. Kijk wat alles doet, welke invloeden die settings op elkaar uitoefenen zodat je weet wat je wanneer moet gebruiken.

7. lenzen zijn belangrijk, met lenzen kun je ontzettend mooie effecten maken, als je het geld (en de optie) hebt koop een aantal groothoekslenzen, en een aantal met een goede diafragma instelling.

ik had al begrepen dat je het liefst op het forum tips wil krijgen, dus ik hou dit topicje wel ff in de gaten, heb nog wel een aantal tricks :)

overigens wat misschien ook wel leuk is, als je echt wat beter wil worden, vragen of je met een fotograaf een dagje mee mag lopen. (niet een van de krant maar gewoon een zaakje bij jouw in de buurt) Is altijd leuk en ontzettend leerzaam.

p.s. je kan veel leren, maar uiteindelijk komt het neer op smaak (zoals bij vele kunstvormen). Vaak praten met mensen die er verstand van hebben, en natuurlijk met mensen die je werk waarderen en je tips kunnen geven, kan helpen. Echter het beste is om veel uit te proberen en je eigen stijl te ontwikkelen.

[ Voor 8% gewijzigd door justice strike op 10-07-2004 20:49 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kun je hier wat inspiratie op doen? Er staan erg mooie foto's tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie foto's zeker maar als ik jou was zou ik je scheren...dat ziet er strakker uit...
Het is maar een tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

di vind ik onzin het feit dat het daar allemaal wat onduidelijker wordt door de beharing en de schaduwwerking vind ik het persoonlijk juist spannend worden je weet wat er zit maar je ziet het niet.
Dit is denk ik het veschil tussen porno en naakfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

TrailBlazer schreef op 11 juli 2004 @ 18:24:
di vind ik onzin het feit dat het daar allemaal wat onduidelijker wordt door de beharing en de schaduwwerking vind ik het persoonlijk juist spannend worden je weet wat er zit maar je ziet het niet.
Dit is denk ik het veschil tussen porno en naakfotografie
Dat lijkt me niet :)
't Verschil zit hem veeleer in het doel van de foto. Naaktfotografie is in principe bedoelt om een mooie foto te maken van een naakt lichaam. Of dat lichaam al-dan-niet mooi, sensueel getoond, etc is is op zich niet belangrijk voor de foto's.
Als je de Focus doorbladert zie je zo nu en dan naaktfoto's van oude of zwangere vrouwen, meestal zijn die niet eens zo heel mooi, maar de foto's kunnen nog steeds heel mooi zijn.

Porno heeft meer als doel om de zinnen te prikkelen, dat de foto/compositie/etc dan toevallig (technisch) heel goed is is veel minder relevant, maar is meer het verschil dat je tussen de playboy en "mindere" bladen hebt.
[/imho]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ok, je hebt een mooi lichaam, daar zal iedereen in het topic het met mij eens zijn. ;)
Daar moet je gebruik van maken.

Maar, ten eerste vind ik de composities totaal niet spannend. Je staat midden in beeld, en je laat totaal niets te raden over. Bij artistieke naaktfotografie moet je juist bepaalde lichaamsdelen verhullen, zodat de kijker wordt geprikkeld zijn fantasie te gebruiken. Dan houdt denk ik de foto je aandacht veel langer vast. Bij bijvoorbeeld je eerst foto heb je alleen je slip waar je hand in verdwijnt in beeld. Mooi, en leuk voor de fantasie, maar het was mooier geweest als er wat meer in beeld was geweest. Dan is er iets meer te zien en te raden, wat de aandacht langer vast houdt. Bij de tweede zie je alles, en zoals ik al zei heb je een heel mooi lichaam, maar dit is totaal niet spannend of artistiek. Je had beter mooie lingerie aan kunnen doen. De spijlen van het bed had ik weggelaten (ergens anders poseren dus), die staan nu veel te prominent in beeld, leidt enorm af van het onderwerp (jij dus). Dat is zonde.

Verder kun je beter wat andere houdingen aannemen, je staat er nu nogal rechttoe rechtaan op, wat de compositie ook niet ten goede komt.
Je kunt bijvoorbeeld een uitsnede maken waarbij het grootste gedeelte van de foto bedekt is met je lichaam, zonder storende elementen zoals bedden/gordijnen/spijlen vh bed/etc etc in de foto. Dat maakt het geheel meteen wat rustiger om naar te kijken. Zowiezo zou ik ernaar streven om zoveel mogelijk storende zaken buiten beeld te houden, zodat de aandacht naar jou alleen uitgaat (al is dat nogal moeilijk om niet naar jou te kijken met zo'n lichaam :9 )

Zorg dat je veel contrast in je foto's hebt. Je hebt gekozen voor zwart-wit/grijswaarden. Is heel mooi, en past ook bij artistieke naaktfotografie, maar het geheel doet te flets aan, te weinig contrast. Je kunt beter bijvoorbeeld een witte achtergrond (laken?) nemen, en dan zwarte lingerie aandoen (of andersom, kies in ieder geval verschillende tinten qua kleur). Steekt mooi tegen elkaar af. Achteraf kun je dit in fotoshop oid nog wat dramatischer/mysterieuzer maken.

Qua belichting is het bij artistieke fotografie heel mooi om een heel softe foto te creeeren. Dit kun je bijvoorbeeld doen door met een klein lampje jezelf te belichten, en dan een lange sluitertijd te kiezen. Of met bv. een zaklamp beschenen worden, met een lange sluitertijd (wel moeilijk als je alleen bent). Flitsen zou ik inderdaad niet doen, dat is al gauw veel te hard licht.

Als laatste vind ik het persoonlijk het mooiste als het gezicht er ook op staat, al kan ik wel begrijpen dat je natuurlijk op internet liever wat anoniemer bent. :)

Oh, en mocht je een fotograaf zoeken voor foto's, bij deze (xpbleh at hotmail punt com). Ben zelf altijd wel op zoek naar modellen, voor de ervaring, aangezien ik een opleiding op de fotovakschool doe. Dit is dan natuurlijk een goede oefening. Hoeft ook niet perse naakt, ik ben al blij met elk model wat weleens wil poseren. Contract en dergelijke geen bezwaar uiteraard. :)

Lang stuk geworden, hoop dat je er iets aan hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door dawg op 12-07-2004 09:36 . Reden: kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken voor de serieuze reacties en waardevolle tips. Sommigen zijn zo uitgebreid, daar kan ik echt wat mee, hele goede adviezen. En ook bedankt voor de website-adressen om ideëen op te doen. Ik dacht om vandaag nog
een fotoshoot te maken, maar ik heb gewoon geen tijd. Die houden jullie dus nog
van me te goed. Ik ga de komende weken aan de slag met jullie tips en
adviezen!

Tot later...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

[laat] Ik vind de foto's best aardig gelukt Femina, en het is al heel wat (zoals een paar anderen hier zeggen) dat je naakt wil poseren, niet iedereen doet dat zo even ;) Ben benieuwd naar nieuwe foto's, maar dat zien we dan wel weer.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
Het kan aan mij liggen, maar de foto's zijn dus niet meer beschikbaar? Had er eventueel wel aanvullend commentaar op kunnen geven, maar gaat moeilijk zonder foto's!

..::System Specs::..

Pagina: 1