Overclocken vanaf desktop op oudere laptop ? [win98]

Pagina: 1
Acties:

• langgelee2002
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06-2018
Hoi,

Ik heb een laptopje op de kop getikt, een siemens scenic mobile 510 (een PII 266, op 66mhz fbs met 2x128MB PC100).
Heeft natuurlijk geen fsb/multipliersettings beschikbaar in de bios.

Is er een geschikt tooltje voor het overclocken wat vanaf de desktop aanstuurbaar is ?

Tx

Promoter of no cheats and fair play

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik zou sowieso je laptop niet gaan OC-en.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

A:
Ik zou niet weten hoe.
B:
Is het zinvol om het ding 10% sneller te laten draaien waarbij het nog maar de vraag is of je het merkt
C:
Wat meer geheugen en een zwaardere processor (indien mogelijk) geven misschien veel meer en wel merkbaar effect.

ARME AOW’er

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Vanaf de desktop aanstuurbaar lijkt me niet echt mogelijk eigenlijk, waarom wil je dat eigenlijk?
Je kan zo'n programma toch wel met floppy's/usb stick/cd/netwerk op die laptop krijgen?

Ik denk trouwens niet dat er überhaupt een fatsoenlijk programma is om een PII mee te oc-en, aangezien je dat bij die dingen volgens mij altijd met jumpers of je bios deed.
De functie om je FSB/MP te veranderen zit blijkbaar niet in je BIOS (en kan dus ook niet met een of ander programma veranderd worden volgens mij, want die passen ook gewoon de BIOS settings aan toch?), en ik ga er niet vanuit dat er jumpers op een notebook-mobo zitten eigenlijk :P
En zo'n ding openschroeven voor een paar mhz-en lijkt me zowieso niet echt de moeite waard :P

Verder zou ik idd niet mijn laptop oc-en, maar dat is natuurlijk je eigen keuze :)

Leave only footprints, take only memories

• langgelee2002
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06-2018
Ach joh, het is gewoon spelerij. Dingetje draai naast mn snelle bak om downloads van het net te trekken.

Ben gewoon benieuwd.

Promoter of no cheats and fair play