DTS of Dolby Digital naar OGG

Pagina: 1
Acties:

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:52
ik wil graag DTS audio omzetten naar OGG... dus de 6 kanalen moeten ook eerst 2 worden... wie weet hoe dit moet? het gaat om muziekstukjes van een aantal DVDs..

heb in de faq gezocht zonder resultaat...

ik weet dat OGG ook meerdere kanalen ondersteund, maar kwil graag op mn Iriver afspelen.

Verwijderd

Misschien eerst de DTS/DD stream naar stereo wav omzetten m.b.v. BeSweet en de omzetting naar OGG moet dan niet zo moeilijk zijn.

Verwijderd

Kun je met dit prgm ook direct cd's rippen naar OGG?

Verwijderd

Nee, als het goed is kan je met BeSweet geen CD's rippen. Wat mij dan trouwens een betere oplossing lijkt is het gebruik van Exactaudiocopy voor het ripgebeuren. Qua audioripping levert je dat de beste kwaliteit op. Op deze pagina staat een howto voor Ogg Vorbis i.c.m. Exactaudiocopy.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Voor mensen met serieuze belangstelling in de ontwikkeling van Ogg Vorbis is het wellicht leuk om te melden dat Xiph.org een public release candidate heeft uitgebracht van vorbislib 1.1 met integratie van de AoTuV code tweaks.
Zie ook dit topic en dit op HA. Bij RareWares is een speciale versie van OggDropXPd te vinden waarin deze code is verwerkt.
Mogelijk wordt dit de echte (quality-wise) doorbraak, waar Vorbis audio gebruikers al een tijdje op zitten te wachten.