Toon posts:

A7N8X-E Deluxe - Loopt niet zoals verwacht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag een nieuw moederbord gekocht, de 'ASUS A7N8X-E Deluxe' volgens de verhalen moest dat goed en sneller gaan lopen als mijn oude de 'ASUS A7V8X-X'.
Maar voor zover ik het kan zien gaat hij niet sneller. :'( Ik heb er ook nog een SATA bij gekocht en daar XP op gezet.
Alleen nu loopt ie konstant te haken op dingen waar ie normaal gesproken 'overheen vloog'.
Ik heb met 3DMark03 version 3.2.0 getest en kwam op een score van +/-2500 uit.
Ik weet verder niet of dit normaal is of niet, maar volgens de verhalen zou mn PC sneller moeten lopen |:(

Korte Spec:
AMD Athlon XP 2600+
ASUS A7N8X-E
ASUS GeForce FX 5600 256MB
WD SATA 160GB 7200rpm
DDR 2700 512MB - 2 Stuk (op bank 1 en 3)

Uitgebreid verhaal hier

En dan ook nog ff hoe zou je kunnen zien of je geheugen op dual mode draait. Want dat hebben we ook geprobeerd aan te zetten, maar ik kan nergens terug vinden of het werkt, en of je het verder ook nog ergens zou moeten 'aanzetten'.

Alvast bedankt.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Je kan zien of hij in Dual Channel loopt op het moment dat hij boot, gelijk onder cpu herkenning ;)

Overigens ben ik geheel tevreden over dit bordje, lekker snel en prima features. De prestaties van je 3DMark zou ik volledig wijten aan je grafische kaart, dat is duidelijk de achilleshiel van je systeem.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Uhh maar de GFX card zit toch wel snor of heb ik een miskoop gedaan |:( :?
Want hij gaat niet echt snel, ik heb ook de nieuwste drivers geprobeerd maar toen ging ie nog langzamer :/

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 01:40:
Want hij gaat niet echt snel, ik heb ook de nieuwste drivers geprobeerd maar toen ging ie nog langzamer :/
Lees eens wat reviews, maar zeker de 256 MB variant (traag mem) is een 'slechte' kaart. De ATI 9600 pro/XT is voor het zelfde geld een zoveel betere kaart.
Kijk eens of je een high end kaart in je syteem kan krijgen en bench dan eens opnieuw ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:30

makje

Professioneel prutser

Als je een onderdeel in je systeem wilt gaan upgraden, dan kijk je toch niet alleen of het sneller is, maar ook naar hoeveel het sneller wordt??

In dat geval pak je dus een review erbij, bijvoorbeeld deze: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=1759&p=35 en dan zie je dat in Quake3 Arena het KT400 mobo (zelfde chipset dus als juw a7v8x-x) maarliefst 17,2 FPS langzamer is dan de a7n8x deluxe, wat de a7n8x in procenten dus wel even 7% sneller maakt dan het mobo met de KT400 chipset. Jedi Knight laat eenzelfde 7% procent winst zien

Oftewel: niet bijzonder interessant, een upgrade van processor heeft waarschijnlijk meer performancewinst....

En de dual channel werking kun je dus idd direct na de boot zien, daar staat dan expliciet aangegeven single channel of dual channel, maar jouw slot 1 en 3 is de goede keus, slot 2 en 3 zou ook kunnen.
edit:
V.w.b. de videokaart zou het doornemen van reviews ook wel verstandig zijn geweest. Misschien kun je hem nog inruilen voor en Radeon 9800Pro of een GeForce 5900XT o.i.d.

[ Voor 11% gewijzigd door makje op 10-07-2004 01:47 ]

9800x3d

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:58
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 01:40:
Een miskoop zou ik niet zo snel zeggen, want mijn GF 4 Ti 4400 haalt maar 1624 3d marks in 2003 :P

maar voor je geld (als hij ongeveer 120 euro is) had je beter iets door kunnen sparen en een 9800 Pro kunnen kopen of een FX5900XT, maar daar was deze reply niet voor bedoeld ;)

het is gewoon zo dat elke FXxxxx kaart onder de 5700 behoorlijk brakker is vergeleken met de andere FXxxxx kaarten 5700+ veel beter presteren in verhouding naar mijn weten (8>

edit: Makje, kopieer mijn ideeen niet 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Beerkeeper op 10-07-2004 02:36 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Verwijderd

Hoeveel scoorde je dan met je A7V8X-X in 3DMark2003? Het lijkt me namelijk niet dat je met een FX5600 256MB een veel hogere score kan halen dan +/-2500 marks. Dat is, zoals al gezegd, gewoon niet een al te beste kaart.

Verwijderd

Hij mag nog blij zijn met 2500 marks in 3Dmark03 met die kaart.. Het is gewoon laag-segment en wordt helaas overpriced verkocht.. Om jou een idee te geven, een FX 5200 haalt rond de 1000 3Dmarks, een FX 5500 misschien 500 puntjes meer (1500, deze kaart is ook de opvolger van de FX 5200, en ze hebben de core maar ietsjes opgeschroeft). Aan het bordje ligt het dus zeker niet, ruil gewoon je GPU in voor een ander..

Verwijderd

Ik heb zelf ook de Asus a7n8x-e delux, en ik moet zeggen dat het een super bordje is :D
xp2500+ @ 3200+ zalman 7000a-cu op 43graden idle 50stressed
Ontopic: Je mem moet in die blauwe sloten, dus 2 en 3. dan werk je met dual channel ;)
Dual channel kan je niet aan of uitzetten, 2x de zelfde hoeveel heid mem en speed en het mobo pakt automatisch DUAL CHANNEL :)

Ojah wel de nieuwste Nforce drivers geinstaleerd? 4.24 volgends mij ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 13:43 ]

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 21:46
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 13:41:
Ik heb zelf ook de Asus a7n8x-e delux, en ik moet zeggen dat het een super bordje is :D
xp2500+ @ 3200+ zalman 7000a-cu op 43graden idle 50stressed
Ontopic: Je mem moet in die blauwe sloten, dus 2 en 3. dan werk je met dual channel ;)
Dual channel kan je niet aan of uitzetten, 2x de zelfde hoeveel heid mem en speed en het mobo pakt automatisch DUAL CHANNEL :)

Ojah wel de nieuwste Nforce drivers geinstaleerd? 4.24 volgends mij ;)
DC configs:
A1 - B1
A2 - B1
A1 - A2 - B1

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:37
Wat bedoel je met 'haken'?

Bij mijn vriendin hangt hij nm. steeds een aantal seconden.

Config

A7N8X-E deluxe
xp 1800+
512 mb kingston, 266 mhz
matrox g550
western digital 80 gb 8 mb

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Pagina: 1