Toon posts:

extra lange IDE kabels? waar te koop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus sinds kort via een kennis zo'n ultra asociaal grote server kast gekregen voor mijn linux bakkie in de proppen, maar nu kom ik dus het probleem tegen dat de harddisks zo ver van het mobo afzitten dat mijn oude ide kabeltjes niet lang genoeg zijn.
tot overmaat van ramp gaat het hiero dus over ata66/100 kabels. ik was al bij de mycom geweest hier (in eindhoven) en daar hadden ze alleen deze maat (te kort dus). weet er iemand een zaak online (of in eindhoven) waar ze wel van die extra langa ide kabels verkopen?

Verwijderd

hier http://www.plycon.com/wire.htm verkopen ze leuke kabeltjes. 18". Ik weet niet of dat genoeg is...

Verwijderd

dat zal toch wel :)

• Powerlie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04-2024

Powerlie

ung! ung! ung!

18" lijkt me niet veel, is 1 inch langer als de beelddiagonaal van een 17" monitor.. toch??

Where is it?

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 13:01
Als je ff de afstand opmeet, dan weet je wat je moet hebben...

en 18" x 2,54 = 45,72 cm

edit:

en neem anders zo'n 24" cable
24" x 2,54 = 60,96 cm

Verwijderd

Topicstarter
24" kabel?
waar zijn die te halen?
:)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 13:38
Heb hier in Assen en in Groningen 120cm (47")ide kables gekocht, voor mijn Bigtower :) Dus een ruimte van 60 cm aan beide kanalen! kosten 12,50

Assen: HWT
Gro: Norrod
Smilde Hugenex

//edit mode
het zijn helaas wel udma33 kabels(40pins)
// edit mode

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 07:42
Hou er wel rekening mee dat die extreem lange kabels niet meer aan de daarvoor geldende standaarden voldoen. Het kan prima werken, maar je kan ook de meest vage problemen krijgen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Of je gaat naar de plaatselijke electronicaboer en haalt een paar meter flatcable en stekkers om vervolgens met een bankschroefje de stekkers op de juiste plek op de kabel te persen.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Die 'ronde' kabels van OC-shop een tijdje terug waren toch ook een stuk langer dan standaard? Die waren wel 80-pins...

Zoef

Pagina: 1