Toon posts:

Irritant getik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een A7N8X DeLuxe. Ik wil het onboard geluid gaan gebruiken. Voorheen gebruikt ik een oude SBLive kaart iin dezelfde pc en alles werkte prima. Als ik nu mn speakers op het moederbord aansluit hoor ik over mn front speaker tik tik tik tik continu. Als ik mn speaker harder zet wordt die tik ook harder. Het ligt niet aan mn speakers, want als ik voor en achter om wissel hoor ik het ook. Kent iemand die probleem of heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Alvast bedankt voor elke reactie!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-08 10:32

wvdburgt

MacOS all the way baby!

nieuwe drivers? nieuwe bios?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl https://bestroadtrips.nl

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geen last van aardlussen? Probeer het zaakje voor de zekerheid op 1 punt te aarden zodat je ook geen potentiaal verschil krijgt.

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

had je gezocht dan kwam je zeker dit tegen:
Asus A7N8X Deluxe met geruis in het geluid

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
het kan komen door een onstabiele voeding, maarja, dat is moeilijk zonder verdere specificaties :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

De laatste drivers willen nog wel eens helpen, ook alle niet gebruikte in en uitgangen uitzetten in het mixer proggie wil nog wel eens helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door blobber op 10-07-2004 01:01 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:59

Rmg

Hmm ik heb hier ook een tik in mijn geluid als ik bijvoorbeeld aan het gamen ben wat helpt is de cd in te muten op mijn soundcard ( er hangt een 9800AIW aan dus daar zit de tuner op ) kzou zeggen probeer dat eens ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het aan de drivers ligt. Die zijn allemaal nieuw. Bios zou kunnen. Het is geen kraak maar een heel regelmatig getik (soort specht of zo ;) Als ik opstart hoor ik ook een vrouwenstem heel moeilijk iets proberen mij duidelijk te maken, maar ik versta het niet. Het geluid werkt verder prima, behalve dat getik. De voeding is nog niet zo oud en 350 W. Volgens mij kan het daar niet aan liggen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
in de windows geluidsmixer via options -> properties alles zichtbaar maken en dan ind e mixer zoveel mogelijk muten (eigenlijk alles, behalve wave en master). Boxen van te voren even hard zetten en dan hoor je snel genoeg wanneer het getik weg is.

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 10-07-2004 12:28 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:29
Probleem heeft niets met een BIOS of meyt drivers te maken, maar dit komt door een verkeerd mobo design. Veel Asus bordjes van de laatste tijd, waaronder ook mijn a7v8x-x, hebben er last van. Asus heeft gezegt dat dit een fout in het ontwerp van het mobo is geweest waar je dus met drivers en nieuwe biossen niets aan kan doen.

Enige optie is volgens mij een aparte geluidskaart in je PC zetten.

Ik heb vooral last van het getik als ik door PDF's of webpagina's scroll. Daarom draai ik altijd muziek dan hoor je het niet ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Widow op 10-07-2004 12:36 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

offtopic:
hey hier is er ook een heel irri tikgeluid..... owjah het is stil in huis met mijn ouders op vakantie en ik hoor waarschijnlijk de klok tikken :P
Pagina: 1