[Cisco] AAA server down probleem (local username)

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
nouja de server is natuurlijk niet echt down, maar ik heb last van een over ijverige collega die de triple A service op een 7500 heel erg mooi vond. nu ligt die persoon thuis te slapen, maar vergeet doodleuk om een radius server op te geven :{

dus ik ben op zoek gegaan naar de normale 'lockout' dingen en kwam tegen dat de PIX een local 'pix' account heeft. maar ik heb zo'n local username dus nog niet gevonden voor een router met 12.3. Buiten een enable password, een ACL op de vty en paswoord op de vty/console is er geen 'username' opgegeven... dus het is een beetje listig.

Aangezien het nu vrijdag is en ik geen zin heb om naar telecity te rijden is mijn vraag dus simpel: hoe los ik dit remote op :)

ps. het 'lijkt' er op dat de console poort ook verziekt is daar kan ik nog niemand de schuld van geven :P

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Hoe weten wij dat je niet aan andermans server wil rommelen? Je vraagt in feite hulp bij het hacken van een server..

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 23:14:
Hoe weten wij dat je niet aan andermans server wil rommelen? Je vraagt in feite hulp bij het hacken van een server..
omdat een router geen server is :)

en verder ben ik in het bezit van alle wachtwoorden... maarja dat komt omdat ik ze vanmiddag zelf heb ingesteld.

overigens vraag ik om een username niet om een hack... want het wachtwoord heb ik toch wel...

[ Voor 12% gewijzigd door Skinkie op 09-07-2004 23:22 ]

Verwijderd

probeer eens 'cisco', 'mcisco' of 'jcisco'. Dat zijn in de documentatie veel gebruikte namen.

AFAIK is er geen default username voor die apparaten. Je moet er echt eentje zelf instellen.

Voor de rest maakt het geen moer uit of het een router of het een server is, wij kunnen niet zien of jij daar toegang toe behoort te hebben..

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 23:51:
AFAIK is er geen default username voor die apparaten. Je moet er echt eentje zelf instellen.
lezen, daar vraag ik niet om

er is voor een pix een local user name: 'pix' -> en dan enable ww inkloppen
wat is die local username voor een router? cisco en varianten doen het het helaas niet

[ Voor 6% gewijzigd door Skinkie op 09-07-2004 23:55 ]

Verwijderd

Skinkie schreef op 09 juli 2004 @ 23:54:
lezen, daar vraag ik niet om

er is voor een pix een local user name: 'pix' -> en dan enable ww inkloppen
wat is die local username voor een router? cisco en varianten doen het het helaas niet
Lezen, die is er dus niet. Die moet je zelf instellen.

'pix' is de default voor een pix.

Verwijderd

http://www.cisco.com/warp/public/110/34.shtml

Als je even had gezocht had je geweten dat de default username "pix" is en dat je die hoogstwaarschijnlijk al aangepast hebt. Op die site staan nog meer procedures die je in dit soort gevallen kan volgen; ik heb niet het idee dat je deze eerst hebt toegepast.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.