Toon posts:

[Chello] Server op een Chello kabel aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Chello Classic abonnement en wil graag een HTTP en FTP server draaien op mijn verbinding. Sinds ik op Eurodocsis zit (Terayon TJ-720 modem) kunnen andere Chello abonnee's niet meer op m'n server komen, mensen met een ADSL verbinding (bijvoorbeeld) kunnen wel gewoon op de server komen.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen!?
Het lijkt mij niet aan de interne config. te liggen, want dan zouden ADSL klanten de server ook niet moeten kunnen bereiken...

Ik vind dit behoorlijk but :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Huh?

chello doet soms wel rare dingen, maar er wordt iig niet op TCP 21 of 80 gefilterd. Bij binnenkomst is helemaal onwaarschijnlijk (anders konden ze namelijk niet surfen) en als naar buiten toe gefilterd werd zouden de DSL lui niet erop kunnen.

Weet je zeker dat er niet proxyproblemen zijn. De chello proxies zijn wel notoir brak en sterker nog totaal overbodig tegenwoordig (de tijd dat ze surfen versnelden is ondertussen ook weer ergens vorige eeuw). Misschien dat die lui een brakke proxy config hebben, in welk geval ze die gewoon uit hun browser moeten trashen.

Andere mogelijkheid is DNS, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk als je met pure IP werkt.

Oslik blyat! Oslik!

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-01 16:02

Devion

Space for rent ;-)

Zelfde subnet... zie chelloo.com :p

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Server draaien moet prima kunnen. Doe ik al 4 jaar. Ligt inderdaad aan het feit dat men in je zelfde subnet zit. Moet je even handmatig route toevoegen. Is vaker (met bv @home) aan bod geweest op GoT. Zoek maar even ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-01 20:05

McFreak

McFraGG de gekste !!

zoek op 'route add'

McFraGG de gekste !!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, dat heb ik gedaan. Maar dan zit ik met het probleem dat ik achter een Sweex Broadband router zit, waarop in geen telnet/ssh acces heb...En ik moet dat toch juist in die router ingeven dan...of ben ik nu heel dom >:)

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

kun je niet via 192.168.0.1 op je router of 192.168.1.0 of 192.168.0.100 of zo?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Verwijderd

Topicstarter
Nee, m'n router zit op 192.168.100.2 (en modem op 192.168.100.1, en server op 192.168.100.3). Ik kan alleen via een webinterface de router "bedienen". Uiteraard staan de benodigde porten al goed in NAT ingesteld...

Alleen nu dus nog zorgen dat chello klanten ook op de server kunnen komen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 01:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
De gateway waar het over gaat is trouwens niet precies hetzelfde.

Mijn gateway is 80.57.112.1 en zijn gateway is 80.57.243.1
Het moet trouwens neit zo zijn (zoals ik lees) dat het op elke pc ingesteld moet worden, ik wil gewoon dat iedereen, zonder iets extra's te moeten doen de server kan bereiken...want dit is niks zo...

Verwijderd

Topicstarter
Niemand??? :'(

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Volgens mij heeft het idd met route te maken hoor, en als dat niet in je router in valt te stellen dan uh heb je pech? :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 19:10
Had ik ook. Ik heb het opgelost door te zeggen tegen de 'buren' dat ze ff de proxy moeten instellen. Doen ze dit dan gaat het wel :)

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Verwijderd

Topicstarter
Oftewel: het is gewoon zinloos om als je een thuisservertje wil Chello te nemen als provider...

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

Volgens mij mag je geneens server draaien met Chello? Of mis ik wat? Want als het wel mag dan ga ik meteen servers aanzetten :P

Verwijderd

Topicstarter
Nee, officieël niet. Maar er mag zoveel niet. Een simpel thuis servertje moeten ze niet over zeuren vind ik. Maar voor Chello klanten is die dus gewoon niet bereikbaar :(

Steeds meer reden om te denken over een overstap naar ADSL.
Pagina: 1