Toon posts:

line-in overstuurd

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn ouders hebben voor een paar euro ergens een oude plaat met 30 hollandse hits gekocht. Op zich geen porobleem (behalve dat ik het aan moet horen).

Nu willen ze deze LP op cd hebben (en ongeveer 10 ooms en tantes ook).

Ik dus een oude platenspeler via mijn versterker op de line-in van mijn pc aangesloten.

Als ik nu echter CoolEdit pro open en naar de vu meter kijk dan slaan deze helemaal uit tot ver voorbij de 0 db. Ik heb de volume regeling in de windows mixer al bijna helemaal dicht staan. Toch is het geluit net nog een beetje overstuurd.

Ik vind dit heel vreemd. Heeft iemand een idee hoe dit komt? ik snap er niets van.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Als je niet het volume kunt regelen op de versterker, dan kun je vast wel een stereo potmetertje van 150KOhm regelen, liefst logaritmisch.
heb je een mooie volumeregeling :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Ja of via een mengpaneeltje.

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als ik het goed begrijp heb je nu dus:

Platenspeler(out)->(line in/phono) Versterker (line out)->(line in) PC

Plaat klinkt wel goed als je hem gewoon via versterker afspeelt (zonder PC)?
Wat gebeurt er als je een ander ding met een lijn uitgang (MD speler ofzo) op de line in van je PC zet?

[ Voor 3% gewijzigd door Plecky op 09-07-2004 23:18 ]

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-04 19:37
Je kan ook eventueel proberen om het via de hoofdtelefoon uitgang van de versterker te doen.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

let er trouwens ook even op dat je de line in gebruikt van je geluidskaart en niet de mic in, deze laatste kan namelijk wel eens een ingebouwde mic amp. hebben.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
het klinkt gewoon goed.

Ook als ik een cd of radio afspeel is het hetzelfde probleem.

Ik kan idd wel even proberen de koptelefoon uitgang te gebruiken. die is regelbaar.

En anders maar even mijn mengpaneel uit de kast halen..

Bedankt. in ieder geval.

Zou het misschien ook aan de drivers kunnen liggen?

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-04 22:12

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Zit er op je versterker niet toevallig ook een Tape Out ? gebruik die dan eens. Sommige versterkers willen de Line Out ook nog wel eens wat versterken...

In bepaalde gevallen kun je ook je platenspeler rechtstreeks op je PC aansluiten. Meestal bij de oudere modellen platenspelers met boxen er aan. Zit namelijk al een Phono Pre-Amp in.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
pre amp heeft deze platenspeler niet.

Ik heb het nu opgelost door de platenspeler op mijn mengpaneel aan te sluiten. De booth (monitor) heb ik aangeslopten op de line in van mijn pc en nu werkt het perfect!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gebruik je wel de volume regeling voor opnemen? Die moet je even appart oproepen. (opties ==> eigenschappen ==> opname) Als je alleen maar de line-in omlaag schuift komt het wel zachter over je speakers maar blijft de opname even hard.
Pagina: 1