Remote Software Traag

Pagina: 1
Acties:

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:54

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb sinds kort een servertje aangeschaft welke dient als FTP/Mail/WEB server :)

Specs: Via Epia V8000 mobo, met C3 800 mhz proc
256 mb SDRAM geheugen PC100
WD1600jb 160 gb Harddisk.

Ik heb voor een Via Epia gekozen omdat het energieverbruik laag ligt vergeleken met een ander systeem.

Nu heb ik een probleem.. en wel met de Remote Software... De server is 192.168.1.11 .. als ik vanaf 192.168.1.10 erop wil, gaat dat.. maar met een vertraging van 1 seconde... terwijl het bij een vriend vanaf een WAN-IP adres lijkt alsof hij op zijn eigen scherm zit te tikken (Razendsnel dus!, ik heb het zelf gezien)

De gebruikte software betreft TightVNC. Mijn vraag is dus ook hoe ik ervoor kan zorgen dat de remote software ook binnen het netwerk snel en goed werkt.

www.google.nl

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 15:22
misschien handig als je even vermeld welk OS je server draait, maar gezien je vraag denk ik eigelijk windows.

Heb je windows terminal service al geprobeerd? Werkt zeer goed / snel imo.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
sarcast schreef op 09 juli 2004 @ 22:36:
misschien handig als je even vermeld welk OS je server draait, maar gezien je vraag denk ik eigelijk windows.

Heb je windows terminal service al geprobeerd? Werkt zeer goed / snel imo.
Server draait op Win2k, met alle Services Packs..

Ook als ik vanuit mijn netwerk connect naar mijn eigen WAN-IP adres.. heb ik 1 sec vertraging...

Nope nog geen Terminal Services geprobeerd.. zal morgen eens kijken

www.google.nl

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
*bump*

www.google.nl

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 14:41

Night89

Als je alles op een rijtje heb

mmm, dat heb ik ook, connecten naar mn workstations, zit ook altijd vertraging tussen, nooi tgeprobeerd vi internet, want das maar 128kbps :(

netwerk is gewoon 100mbit, zou het dan zonder vertraging moeten kunnen? d8 dat het zo hoorde

Met Vriendelijke Groet,

Verwijderd

Niks bump, heb je Terminal Services al geprobeerd? Dat is in principe de snelste variant van Remote Desktop die er is.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:32
Maak je over de verbinding gebruik van enige vorm van compressie?

De C3 800mhz is qua rekenpower namelijk ongeveer vergelijkbaar aan een p2-200.

Zeker als er wat achtergrond taken bijlopen staat hij dan gewoon constant op 100% om je verbinding te comprimeren, want meestal is de verbinding (internet) een grotere bottleneck dan de processor.

Ik meen me wel te herinneren dat VNC kon comprimeren, maar ik kan momenteel niet bij een vnc-server om dat even te checken :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1