[WINXP] Windows boot niet meer - fixmbr?

Pagina: 1
Acties:

• traviandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Ik heb PartitionMagic gebruikt om mijn 30Gb hard disk (NTFS) in 2-en te splitsen. Maar dit is mislukt en ik blijf achter met een windows installatie die niet boot.

Als ik de machine start kan ik kiezen uit:

1. Starten van Windows
2. Starten van Windows boot recovery console (oid)

Optie 1 faalt met een melding dat er een probleem met de harde schijf is en windows niet kan worden gestart.

Optie 2 werkt wel. Ik kan al mijn bestanden zien vanuit de console.

Nu heb ik even wat documentatie over deze console opgezocht en ik zie dat ik de beschikking heb over de tool fixmbr.

Mijn vragen:
Heeft het zin om fixmbr te gebruiken? Ik zie wel een opstartmenu, kan ik daaruit concluderen dat het mbr goed is of komt die pas later aan de beurt?
Fixmbr geeft aan dat het mbr waarschijnlijk beschadigd is, of in ieder geval anders dan verwacht. Hoeveel risico loop ik op het verliezen van mijn data als de mbr repair faalt?

Ik heb gezocht naar antwoorden op Google en dit forum maar heb nog geen duidelijke antwoorden.

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

alleen de mbr bijwerken heeft geen invloed op de data, die doet niets met de sectoren verderop je disk..

als de mbr repa niet werkt, dan raad ikeen herstel installatie aan, dan blijven je settings bewaard en zo..

[ Voor 49% gewijzigd door orca op 09-07-2004 22:20 ]

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
99% dat je geen dataverlies krijgt, of je partitietabel moet falen. je zou ook je HDD in een ander systeen kunnen hangen en je boot.ini aanpassen.

succes.

[ Voor 4% gewijzigd door Imperium op 12-07-2004 01:53 ]